Hallo allemaal! ff een vraagje hoor..of in ieder geval ff mn hart luchten.. ik heb al een tijdje last van wat waterige afscheiding..maar de afgelopen 2 dagen was het wel erg dun vond ik.. als ik mijn ondergoed ververste zegmaar was het binnen 5 min weer nat.. ook tijdens het zitten voelde het alsof er steeds wat uitliep.. het was inmiddels 00.30 en na er een hele dag mee rondgelopen in mijn hoofd heb ik toch de knoop doorgehakt en de verloskundige gebeld..die vroeg hoelang ik dit al had..en toen ik vertelde dat ik 1,5 dag zoiets had van hm..wat is dit..maar verder geen pijn had of bloed verloor , reageerde ze alsof ik haar niet midden in de nacht had mogen bellen..ze zei het niet maar ze zei iets van: ja is niet zo handig om nu te bellen he? waarom heb je niet eerder gebeld? ze is wel geweest en ze vond het naar urine ruiken..maar ze gaf me echt het gevoel alsof ik haar voor dit (in haar ogen onbenullige ding,zo reageerde ze tenminste) niet had mogen bellen... ben ik echt zo fout geweest om te bellen?? ik heb nu echt zoiets van ja straks is er weer wat en ben gewoon bang om haar dan weer aan de lijn te krijgen...
Oke, die reactie van je vk is inderdaad niet zo handig nee! Je moet niet het gevoel krijgen dat je haar niet mag bellen. Maar misschien is het handiger om voortaan bij dit soort dingen meteen te bellen, of in ieder geval gedurende de tijden dat iemand normaal gesproken nog wakker is, zeker als je je zorgen maakt! Ik denk dat je vk bedoelde dat ze je misschien liever eerder aan de telefoon had gehad? Dan had zij je zorgen kunnen wegnemen en ja, let's face it, zij niet midden in de nacht haar bed uit gehoeven. Ik zou er iig de volgende keer geen 1,5 dag meer mee wachten, i.v.m. vroegtijdig gebroken vliezen enzo... Maar goed, ik ben altijd een voorstander van bellen hoor! en ik denk dat je er ook zeker goed aan gedaan hebt om te bellen, misschien was alleen je timing niet zo heel handig ? Liefs! en owja: fijn dat het geen vruchtwater was, pfieuw!
jah dankjewel voor je reactie..ik zag later ook wel in dat het niet zo heel slim was om snachts te bellen..maja ik had zoiets van kan wel de hele nacht lopen stressen..maja das ook niet goed...maar ik zal er aan denken de volgende keer..
ik sluit me aan bij de vorige reactie óf eerder bellen, of de volgende dag, maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Soms zijn inééns de twijfels zo groot dat je niet meer durft te wachten... Maar volgende keer dan inderdaad wat eerder bellen, als is het om 20.00 uur s avonds...
Het is idd zeker niet goed om te stressen, dus zoals ik al zei, zeker bellen! Ben ik een groot voorstander van , maar jah, die timing hè? Succes met je verdere zwangerschap
Toevallig een vk uit rotterdam klinkt als de mijne. gewoon bellen hoor, idd, beter overdag, maar als je je echt zorgen maakt, mag 's nachts natuurlijk. Ik heb mijn vk een paar keer gebeld op kerstavond, toen Boaz net geboren was,omdat ik me zorgen maakte om iets, tsja, zij vond het volgens mij ook niet echt de moeite waard, maar het is hun werk hoor.. beter een keer te veel dan te weinig
hahah neee uit de andere kant van t land maar zal er wel op letten... laten we mijn hormonen maar de schuld geven
Goh, Hengelo misschien dan? Ik had ook zo'n verloskundige, die kon me echt het gevoel geven dat ik zat te zeuren en me niet zo moest aanstellen. Terwijl het ook maar mijn eerste zwangerschap was, wist ik veel!! Ze zei zelfs tijdens toucheren: goh, nog maar 2 cm, nou ik ben nog niet onder de indruk hoor! En we hadden gevraagd of ze niet wilde roken vlak voordat ze bij mij zou komen, omdat ik daar allergisch voor ben, ook als iemand net heeft gerookt krijg ik last van ademhalen. Vond ze ook maar onzin... Volgende keer ga ik mooi naar een andere praktijk. Heb een vriendin van me al over een andere gehoord: die hameren er juist bij de bezoeken in de laatste maanden erop dat ze desnoods midden in de nacht moet bellen als ze ongerust is.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat mijn vk-en zo zouden reageren. Je belt niet voor de lol. ik zou ook denken beter te veel als te weinig.. en ja misschien niet super handig. maar als er wel wat was geweest hadden ze liever geweten niet dan!? tis soms nooit goed. pas goed opjezelf..
Ik vind dat je vk niet zo netjes gereageerd heeft. Je hebt er goed aan gedaan hoor. Zo'n reactie maakt misschien alleen maar dat als er echt wat aan de hand is dat jij gaat aarzelen om te bellen. Je maakte je zorgen dus je hebt gebeld. Volgende keer gewoon weer zo doen hoor!