Ik ben nu 23 weken zwanger en ben sinds afgelopen week telkens zo benauwd. Ik ben helemaal niet ziek. Geen keelpijn of verkouden of wat dan ook. Kan dit komen door de zwangerschap? Nog meer meiden hier last van?
Hej, je kan door een aantal 'zwangerschapsveranderingen' zeg maar benauwd worden, bijv. hoge stand van je baarmoeder waardoor je longen minder ruimte hebben, opgezwollen slijmvliezen (ook van je neus) waardoor neusademen niet altijd even lekker verloopt, verder heb je ook een groter bloedvolume waardoor inspanning meer moeite kost.. MAAR als je bijv. koorts heb oid, je verder niet lekker voelt of zorgen erover maakt dan zou ik contact opnemen met je HA/VK, daar zijn ze voor!
Hier ook sinds 2 weken benauwd Gisteravond zelfs zo erg dat ik steken in mijn middenrif kreeg. Dat beloofd wat voor de aankomende weken waarin we nog dikker gaan worden
ik heb hier inderdaad ook veel last van, en van mijn hart die soms zo hard tekeer gaat dat zelfs mijn vriend het abnormaal goed voelt.
Herkenbaar. haha. Ben ook al paar weken met vlagen behoorlijk kortademig. Hoort er helaas allemaal bij!!!!! Ben wel telkens bang dak flauwval, helemaal als ik er even last van krijg in de winkel ofzo.
gelukkig loop je niet alleen rond. Dan is er vast en zeker iemand die je opvangt Hier ook kortademig maar dat is normaal tijdens de zwangerschap..
Ik sluit me ook aan hier Ben ook kortademig....ik zit nu bijvoorbeeld op de bank maar kom voor mijn gevoel lucht te kort en moet heel diep ademen. Soms klopt mijn hart ook zo snel!!!! Mn man zei zelfs dat ik misschien maar ff de dokter moet bellen omdat het zo tekeer ging mijn hart. Maar goed het hoort erbij...heb idd ook het gevoel echt dat alles verdrukt en geklemd wordt... Verder voel ik me kip lekker!
Ik ben soms ook benauwd met name als ik met boodschappen loop te slepen ofzo, dat ik echt denk....wat loop ik nou te hijgen? anders nooit last van. En soms als ik op de bank lig te slapen lig ik niet goed en krijg ik ook te weinig lucht. Als ik gewoon normaal doe heb ik er geen last van. Volgens mij komt het bij mij echt doordat mijn middenrif wat hoger dan normaal zit door de baarmoeder