Middagslaapjes van 5u.. (22 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Omelet, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje is 22 maanden en doet de laatste week middagslaapjes van 5 tot 5,5 uur. Nogal lang dus! Vandaag lag hij er om 13 uur in en hij is nu nog niet wakker.

Ik vind het zelf nogal saai, zit ik hier te wachten met een puzzel (;)) maar ik vraag me ook af wat de oorzaak kan zijn. Buren zeggen dat ik hem gewoon wakker moet maken omdat hij zoveel slaap niet nodig zou hebben, zelf laat ik hem liever gewoon liggen want wie weet vecht hij tegen een virusje ofzo?

Hij slaapt 's nachts verder prima (van 20 tot 7.30). Wel af en toe diarree (kiezen?) maar verder niet ziekig ofzo. Hij gaat altijd graag slapen en valt zonder moppertje in slaap en wordt weer zingend wakker. Herkend iemand dit?

Groetjes en verveelde moeder ;)

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik herken het lange slapen s'middags wel, mijn zoon heeft er ook een handje van.

Ik haal hem er wel altijd standaard om half 5 uit want anders kom ik met zijn slaaptijd van s'avonds in de knoei (19.30) en dat vind ik niet de bedoeling.

Verder laat ik hem gewoon slapen, er zijn ook wel eens periodes dat ie maar anderhalf uur slaapt.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    MIjn 'grens' ligt op half 6 (maar ik hoor hem nu kletsen haha)

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik denk dat het een fase is.
    Ik laat haar meestal liggen. Bij lang slapen kijk ik af en toe en soms zit ze gewoon al rechtop in bed ;)

Zolang je niet in de knoei komt 's avonds, zou ik het zo laten. Ik heb ook altijd het idee dat ze het dan wel nodig zal hebben.

Saai idd, omdat je toch altijd aan het wachten bent. Maar misschien kun je komende week een goed boek lezen ;)

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha ja misschien moet ik dat maar doen ;)

6. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    hier slaapt de oudste ook veel en graag! en idd shavonds gaat ze ook gewoon makkelijk naar bed. Word hier nu wel wat makkelijker omdat ze niet meer enorm haar slaapje smiddags nodig heeft. Ze kan ook weleens zonder. lekker laten slapen toch!

O en die diarree... weet je wel zeker dat dat diarree is? heel veel kindjes van die leeftijd hebben 'last' van peuterdiarree. Wat dus niet echt diarree is, maar meer de darmen die nog steeds aan het onwikkelen zijn waardoor veel peuters vaak zachte ontlasting hebben. google maar eens.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zou willen dat mijn dochter 's middags zo lang zou slapen! Die doet al geen middagdutje meer sinds ze 20 maanden was, alleen als ik écht heel veel geluk had.. Ze slaapt van ongeveer 21-8, en dan gaat ze de hele dag door (terwijl mama wel een dutje kan gebruiken)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij heeft normaal altijd goede ontlasting, het loopt nu zijn luier uit. Heerst ook op het kdv dus steeds is hij er weer vanaf en dan gaat hij weer een dagje en woppa het is terug ;)
    Fijn dat ik niet de enige ben met een schone slaper ;)

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Zoonlief kan er hier ook wat van. Van de week 3.5 uur. Toen maar wakker gemaakt. Hij heeft alleen volgens mij niks onder de leden. Ach weet je, ze zullen het wel nodig hebben. Als ze 's avonds en 's nachts maar goed slapen vind ik alles best.

10. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    mijn meisje slaapt ook graag en lang!
    heerlijk vind ik dat!
    natuurlijk komt het niet altijd uit maar als het echt niet anders kan, kan ze ook best zonder haar slaapje (of in dr wandelwagen)
    ze slaapt van ong 14u tot 17u en dan rond 21.30u tot 9u s'ochtends
    en soms zelfs pas 10u.. zit ik allang beneden en heb al ontbeten, wordt mn krummel nog eens wakker!
    en ze is blij als ze in bed ligt! dikke pret met dr knuffelkonijn en muis! heerlijk!

11. fafa

fafa Niet meer actief

Als je je zo verveelt mag je wel een keertje bij mij op bezoek komen hoor... leg je die kleine hier op bed en dan mag je me helpen met de strijk, de vaat, de zolder opruimen, de tuin winterklaar maken, de oven soppen, de caviakast uitmesten en ehhh... wat stond er ook alweer nog meer op het lijstje van vandaag? :D

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja haha klusjes genoeg maar als ik teveel doe heb ik weer harde buiken en dat soort ongein dus het blijft vak bij was opvouwen, een dweil en wat opruimen ;)

Deel Deze Pagina