Hallo, Ik maak me een beetje ongerust. Afgelopen maandag gestart met de pil (cerazette) ofzo die je ook bij het geven van borstvoeding mag gebruiken. Ik ben na bevalling den keer ongesteld geweest en een keer een paar dagen wat druppels bloed. Omdat ik niet wist wanneer mijn menstruatie zou komen ben ik maandag gestart. Ik was in de veronderstelling dat het vijf dagen duurde voordat deze betrouwbaar was maar las vanochtend tot mijn verbazing zeven en we hebben dus op dag vijf (zaterdag) onveilige s*x gehad. Aangezien ik geen stopweek mag inlassen weet ik dus niet of het misschien fout is gegaan. Het rare is sinds ik mij zorgen maak heb ik ook menstruatieachtige buikpijn en denk gelijk oh nee straks de innesteling en dan helpt de MP ook niet meer. Hoe kom ik erachter of het mis is gegaan (zit nog niet echt op een tweede te wachten) en hoe kan ik mijn zorgen hierom een beetje minderen. Alvast bedankt.
Hallo, Wat vervelend dat je niet in de gaten hebt gehad dat je iets langer moet wachten met onveilig vrijen. Je kunt het beste even contact opnemen met je huisarts. Die kan bepalen wat nu het beste is om te doen. Waarschijnlijk gaan ze bloedonderzoek inzetten om te kijken of er zwangerschapshormoon (hCG) in je bloed aanwezig is. Groetjes Gea