De zon en hitte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmamick, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Een hele stomme vraag ;)
    Kan het kwaad voor je kindje als je lang in de zon ligt (in bikini)? Gister heb ik lekker genoten van het weer, en alhoewel ik het echt niet te heet had, voelde mijn buik echt gloeiend aan van de zon. Is dit niet goed voor het kindje? En kan zonnenbrand op je buik striae stimuleren of heeft dat verder geen invloed?

Hihi.:)

2. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ik zit ook graag in de zon, maar nu ik zwanger ben, niet met mijn buik er pal in.
    Over zonnebrand op je buik en striae... geen idee ;)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je hebt wel kans op een zwangerschapsmasker (google maar eens). Dat kun je over je hele lichaam krijgen. Dus als je in de zon gaat, wel goed smeren!

4. ForeverYours

ForeverYours Niet meer actief

Ik heb ook vast informatie ingewonnen over de zon... Voor de komende vakantie.

Ik kreeg te horen dat de zon invloed kan hebben op aangeboren afwijkingen en dat je dus niet te veel mag zonnen als je zwanger bent.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    buik in de zon kan wel kwaad. Het is ook niet prettig voor je beeb vanwege het licht.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Is geen stomme vraag hoor!

Ik zou niet in de volle zon gaan zitten met mijn buik. Gisteren heb ik ook genoten van het lekkere weer, maar blijf wel beetje in de schaduw. Normaal ben ik ook van het lekker zonnen, maar nu nog maar eventjes niet :)

7. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ooh, dus je mag eigenlijk helemaal niet in de zon zitten als je zwanger bent? Ik heb het afgelopen week ook al een keer of 3 ongeveer een halfuurtje gedaan, maar wel met mijn buik afgedekt hoor (met shirt en vest aan), dus niet met blote buik ofzo.
    Hopelijk heeft het kindje hier dan geen hinder van gehad of afwijkingen? Ik dacht dat het wel eventjes mocht lekker in de zon, maar blijkbaar dus niet. Voortaan maar in de schaduw dan.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    @ Mamaloutje, tuurlijk mag je wel in de zon gaan zitten. Zeker met kleding over de buik. Alleen opletten dat het niet te warm wordt en jezelf goed insmeren ivm zwangerschapsmasker.

9. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    He wat overdreven allemaal weer! Als je een beetje googled kom je er toch wel op uit dat aan zonnen tijdens een zwangerschap dezelfde risico's verbonden zijn als zonnen zonder een kind in je buik. Het enige is dat je een zwangerschapsmasker kunt krijgen, maar dat is een kwestie van voorzichtig uitproberen.

wat mag wel/niet? - Medic Info

Hier is een voorbeeld van de talloze links die je kunt vinden.

Niet zo panisch doen hoor!

10. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hehe ik ben blij met deze nuchtere reactie! :)

11. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Bedankt Canna, schrok al een beetje van de reacties. Zelf dacht ik eerlijk gezegd niet dat het kwaad kon, maar wilde het even zeker weten.
    Wat doen vrouwen die in Australie bij 40graden hoogzomer zwanger zijn? Die zitten toch niet de hele dag binnen ofzo. Op het strand zie je ook vaak mooi gebruinde zwangere dames, daarom dacht ik eigenlijk dat het gewoon kon.

Dat van aangeboren afwijkingen lijkt me wel erg vergezocht? Waar heb je dat gelezen/gehoord, westerlo?

12. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Dit staat overigens op de site die Canna net gepost heeft:

"Verder mag je als zwangere vrouw gewoon zonnen net als ieder ander. Als je buik al wat dikker is geworden, is het verstandig je buik niet te lang aan de zon bloot te stellen omdat de dikke buik sneller verbrandt, leg een handdoek of t-shirt over je buik."

Staat dus niets over schadelijkheid voor het kindje. Niet door de hitte, niet door het licht. Ik ga weer lekker de zon in vanmiddag!

13. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker gaan zonnen!
    Vrouwen in warme landen kruipen echt niet opeens onder de grond ofzo.
    Je kindje kan op een gegeven moment merken dat mama in de zon ligt/zit/staat omdat het licht kan onderscheiden.
    Hetzelfde als je met je ogen dicht in de zon 'kijkt'', dan kun je ook zonlicht onderscheiden.
    Maar daar lijdt het kindje echt niks van hoor!

Dat van die aangeboren afwijkingen heeft volgens mij te maken met de lichaamstemperatuur die dan te hoog zou kunnen worden.
    Dat is hetzelfde met het nemen van een heet bad.
    Dat wordt vooral de eerste 12 weken afgeraden, maar als je lichaam gewend is aan hitte, kan het absoluut geen kwaad.
    Vrouwen in scandinavie gaan gedurende de hele zwangerschap gewoon in de sauna.
    Niet zo druk maken hoor, anders kun je dalijk helemaal niks meer! :$
    Geniet van de zon! :)

14. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik heb dit weekend heerlijk met blote buik in de zon gelegen hoor! Nog nooit gehoord dat het kwaad kon!
    En ik ga nu ook weer lekker in de zon zitten! Gewoon genieten!!

15. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik heb het even gecheckt bij de verloskundige en die zei dat ik gewoon lekker kon gaan liggen zonnen. Goed insmeren met hoge factor, maar dat deed ik altijd al!!! Goed voor de vitamine D gaf hij nog aan!

16. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hier hetzelfde: alleen oppassen voor zwangerschapsmasker, maar dat is met dit matige zonnetje nog niet eens echt van belang, alhoewel ik me wel voor het eerst in mijn leven netjes insmeer nu haha.

Ik zie er al helemaal naar uit, iedereen zit maar van ja kijk maar of je het straks nog leuk vindt als het 30 graden is, wat een gemuts zeg.
    Tuurlijk is het dan ook nog leuk :D

Deel Deze Pagina