Zwanger en bekkenband maar welke?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door s1986, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Voor mn bekken moet ik nu een bekkenband gaan bestellen. Heb een smalle meegekregen en je merkt idd een heerlijk verschil!! Maar als je nu op internet kijkt zie je ze ook speciaal voor een zwangere vrouw. Is dat beter mn buik gaat nog aardig groeien natuurlijk! Welke hebben jullie????:( En dan een smalle of zo'n hele rug eraan zeg maar?

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Dit ga ik ook even volgen!

Ik heb inderdaad van die 'smalle' banden gezien, maar ook met zo'n buik eraan. Las ergens dat die bredere meer ter ondersteuning van de buik zijn. Maar heb er ook geen verstand van, dus wie weet heeft iemand het antwoord:p

3. s1986

s1986 Niet meer actief

Je heb ook smalle voor de zwangerschap!!!

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb gezocht en kan alleen deze vaak vinden!! Misschien wel een goed teken?:)Fitwebwinkel.nl

Ook heb ik een andere gevonden die heeft ze met speciale stukken erin voor de zwangerschap. Maar bij die eerste staat ook dat dat kan voor en na je zwangerschap...
    Die 2e is dus deze Zwangerschapsartikelen

Denk trouwens dat de smalle fijner is je hou hem geen hele dagen om. Alleen met boodschappen bijvoorbeeld. Anders moet je je halfuitkleden met zn hele buik eraan...

5. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zal van de week m'n fysio het verschil eens vragen. Krijg volgende week vanuit daar een bekkenband te leen, dus ben eens benieuwd.

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de babybelt van Anita. Is er eentje met een extra flap eraan zodat je buik ook steun krijgt. In eerste instantie liet ik die flap omlaag, gewoon in elkaar vouwen. Maar omdat ik nu vaker harde buiken heb heeft de vk geadviseerd om de flap toch over de buik te dragen voor extra steun. Qua prijs valt ie ook nog wel mee. Als je ff googled vind je hem makkelijk.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had bij mijn laatste zwangerschap ook flink last van bekkenpijn, maar zowel mijn chiropractor als bekkenfysiotherapeut raadde een bekkenband af...
    het zou wel fijn zijn omdat het versteviging geeft, maar daardoor verslappen je spieren des te meer omdat ze niets meer hoeven te doen. het gevaar is dus dat je vooral na je zwangerschap veel langer last houdt omdat je spieren niets meer zelf gedaan hebben....
    ik heb daarom ervoor gekozen om geen bekkenband te gebruiken...

niet echt antwoord op je vraag natuurlijk, maar ik denk ik zeg het toch maar even...

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mijn bekkentherapeut is overigens geen voorstander en geeft dus duidelijk aan alleen een band te gebruiken bij piekbelastingen. Dan kan dit niet/nauwelijks schade aanrichten aan je spieren!
    Je moet hem natuurlijk niet de hele dag dragen, want dan verslappen je spieren binnen no time.

9. s1986

s1986 Niet meer actief

@surf Bedankt dat je toch reageerd je weet maar nooit!
    Het is idd alleen om stukken te lopen, boodschappen dat soort dingen in huis ga ik hem niet tot heeeeel weinig gebruiken!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Deze fysio met helaas zelf ervaring met bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap was het meeste gebaat bij goede oefeningen (dikke aanrader is het boek van Ceciel Röst!!!) en een Serola-bekkenband. Die laatste alleen bij zware belasting (lang staan en lopen).

Die banden zijn best duur nieuw, maar er staan er ook zat op marktplaats. Komt de mijne ook vandaan en is niks mis mee.

Succes! Maar haal je heil dus niet alleen uit zo'n band; verdiep je in die oefeningen: dat helpt écht!

11. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik heb ook de smalle te leen en vind het echt wel een uitkomst voor wat langere wandelingen...langer dan een halfuur..ander hou ik het niet vol maar vind het belachelijk dat ze niet vergoed worden!

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik heb ook de serola bekkenband, vond de andere niet zoveel steun geven, maar hier ook gewaarschuwd dat als je m veel draagt je je spieren alleen maar slapper maakt en het alleen maar erger werd, gebruikte m ook alleen als ik echt niet meer kon lopen.

13. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou heb hem besteld als het goed is komt hij morgen al binnen!! Ben benieuwd!!

14. jelte

jelte Actief lid

18 jun 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Die bekkenband van Anita voldoet niet als je echt last hebt van BI. Dan is zo'n smalle veel beter. Ik zou overleggen met je Fysio, zij kunnen ze daar goed mee helpen!

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb niet die van anita besteld hoor! De serola heb nu een smalle te leen en die werkt goed iig!

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik heb wel die van Anita...
    En ik moet zeggen dat ik hem wel prettig vind.

Het is echt niet zo dat ik nu pijnloos loop enz, maar het geeft wel net iets meer steun.
    Ik ben ook iemand die als het prettig is het het liefst de hele dag omlaat en ik weet dat dat niet de bedoeling is.

Doordat deze band iets steun geeft, maar me nog wel heel veel zelf laat doen, ben ik niet zo gauw geneigd om hem steeds te dragen!

Liefs

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    hoe bedoel je te leen? van je fysio of kan je hem via ergens anders lenen? waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

18. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik heb nu een smalle van de fysio te leen. Die hebben 2 noodgevalletjes liggen. Zodra ik m binnen heb moet hij weer terug! Ik heb serola besteld op de fitwebwinkel.

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    oh ok thanx! ja ik moet hem overmorgen weer teruggeven...hoop dat ik hem nog even wat langer mag lenen...maar bedankt voor de website!

20. s1986

s1986 Niet meer actief

Je kan hem op meerd3ere vinden hoor!! Maar deze vind hij gelijk dus zal wel betrouwbaar zijn(hoop ik) Ik zal hier nog even latyen horen of hij nog binnekomt ook.... Heb betaald met ideal denk dat een (nepsite) zoiets niet heeft???

Deel Deze Pagina