Sinds een week heb ik last van mijn vagina. Mijn schaamlippen zijn heel gevoelig en droog, er zit op het randje een soort velletje. Daarnaast lijkt het wel of er net naast de schaamlippen bloedvaatjes opgezwollen zijn, het is er harder. Heel vervelend allemaal, het doet nu echt zeer om ondergoed aan te doen. Gisteren heb ik een voorzichtig positieve test gehad, ik ben dus net zwanger. Herkent iemand deze klachten, hebben ze met de zwangerschap te maken? Ik ben zowiezo van plan om maandag naar de huisarts te gaan, maar wat ervaringen vantevoren zou erg fijn zijn .
Ik heb deze klachten zelf niet gehad, maar door je zwangerschap ben je wel beter doorbloed wat er inderdaad tot kan leiden dat je aders wat opgezet zijn en je schaamlippen gevoeliger kunnen zijn. Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken. Maar als je er veel last van hebt kan een bezoek aan de dokter natuurlijk nooit kwaad. Dat van dat velletje weet ik eerlijk gezegd niet, maar hopelijk weet je HA dat. Hoewel dit misschien meer zaken zijn voor een verloskundige of gyn? (mijn HA weet nooit iets en moet alles op internet opzoeken wat voor mij weinig toegevoelde waarde heeft,want dat kan ik zelf ook wel ) Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!
Ik heb even gebeld naar de dokterspost, omdat ik net een paar sneetjes gezien heb. De vrouw denkt dat het een schimmelinfectie is. Maandag ga ik naar mijn huisarts, ze wilde me nu niks geven. Weet iemand of dit kwaad kan bij een prille zwangerschap?
Ik heb een schimmelinfectie gehad 3 dagen voordat ik wist dat ik zwanger was. Heb hem 3 weken erna weer gehad. Ik heb 2x vaginale creme meegekregen voor 3 dagen inwendig. Deze kan geen kwaad.. Als je zwanger bent schijn je gewoon gevoeliger te zijn voor schimmels..
Zijn het geen spataders? (ja die kan je ook daar krijgen) Meestal heb je bij een schimmelinfectie ook jeuk daar aan de onderkant en heb je meestal maar niet altijd korrelige afscheiding.
schimmelinfectie kan geen kwaad tijdens zwangerschap hoor!! ikzelf heb het voor de zwangerschap nog nooit gehad en nu in elk trimester al 1x hahaha idd als je zwanger bent is je zuurgraad anders en ben je vatbaarder voor de schimmelinfectie..