Tussenschot gevonden bij 20 weken echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iris, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hallo dames

Vanmiddag 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit.
    Duidelijk omhoogstaand piemeltje gezien..:confused: :D

Langen benen..die heeft ie van mij :)

We waren opgelucht en blij.

Totdat we s'avonds een telefoontje kregen van de ziekenhuisvk..
    Niet schrikken hoor, maar we hebben een tussenschot gezien op de echo..:Shock:

Nu moet ik morgen bellen om een nieuwe echo te laten maken over 4 weken.

Ik ben in shock.
    Wie weet er iets meer over?

Groetjes iris

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En dan vraag je niet wat dit zou kunnen betekenen?

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Pfff ik heb zitten googlen totdat ik eens ons weeg maar schiet er niets mee op.... kan van alles zijn. (hoop dat het niets is!)
    Hou ons op de hoogte?! Wat onzeker zo...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook even gegoogled en kwam wel iets tegen over een tussenschot in de baarmoeder, dat heb je tussen de vruchtzakken van een tweeling, maar hier was het bij een zwangerschap van 1 kindje, kon verder geen kwaad. Ik heb op meerdere sites iets gelezen over een tussenschot in de baarmoeder en probleemloze zwangerschappen, maar ik denk dat je even moet afwachten tot je van het ziekenhuis meer informatie krijgt. Ik zou dus even een gesprek aanvragen en niet 4 weken wachten op de echo. Ik vind het wel raar dat ze dat sowieso niet hebben voorgesteld, het is nu wel heel onduidelijk voor jullie.

Liefs,
    Snoopy

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou morgen gelijk eens terugbellen en vragen wat dit kan betekenen...! Vaag dat ze het gewoon even zo doorbellen zonder verdere uitleg!

6. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Als ik het zo begrijp,bedoelen ze het tussenschot van het hartje?

Ik hoop dat je kan bellen vandaag,en alsnog een duidelijk
    antwoord krijgt tot aan je echo!

Groetjes,Alida

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    volgens mij is dat een 2lingzwangerschap geweest, zou even bellen hoor voor meer uitleg!

8. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Sorry, ik was iets te kort van info in het eerste bericht.
    Ik was erg moe gisteravond.

Wat ze hadden gezien was een tussenschot in de baarmoeder, dus iets wat mijn baarmoeder in tweeen deelt.

Ik moet straks bellen voor een afspraak/echo en ga dan even meer info vragen idd.

Ik heb al meerdere echo's gehad en er zijn nooit twee vruchtjes gezien dus een tweeling is het niet.

Het schijnt vaker voor te komen, zei de vk en hoefde mij geen zorgen te maken. Wel was het iets wat ze vanaf nu in de gaten gaan houden zeker meer na het einde toe.

Het kan betekenen dat de baby niet genoeg ruimte heeft om te groeien of dat het in een stuit blijft liggen.
    Vanmiddag zet ik de echootjes erop, waarop ik iig niet zoiets kan zien.

Irisje

9. Alida27

Alida27 Actief lid

11 mei 2006
    497
    0
    0
    Verzorgende
    Rhenen
    Ik ben heel erg benieuwd!
    Succes!

Groetjes,Alida

10. Niet meer actief

Hallo Irisje, ik heb ook een tussenschot tussen mijn baarmoeder. Eigenlijk heb ik dus 2 halve baarmoeders. Mijn kindje zit in de rechterbaarmoeder en links doet niet meer mee, die is al helemaal naar achteren geduwd.
    Het is niets ernstigs hoor! Je kan gewoon bevallen, maar vaak komt het kindje iets eerder dan normaal i.v.m. ruimtegebrek. Ik moet wel bij de gyn onder controle blijven gedurende de hele zwangerschap, maar dat vind ik niet erg.
    Laat je goed informeren morgen, maar wees niet bang, het klinkt erger dan het is (ik moest er ook erg aan wennen).

11. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Dank je wel voor jullie reacties

Ik heb ondertussen vernomen dat het bij mij om een klein tussenschotje gaat, linksonder in de baarmoeder.
    het zit de groei van de baby of placenta niet in de weg iig.
    Het is wel belangrijk dat als de baby in een stuit ligt dat ze dan uitkijken met een draaipoging of niet zullen draaien.
    dan wordt het een keizersnede.
    ze blijven het wel in de gaten houden nu.

Dus het valt erg mee en ik ben enorm opgelucht.

12. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik lees net je berichtje, maar ik denk dat jij ook een uterus bicornis hebt.
    We zijn toevallig net zover zie ik grappig ;)

Dat is inderdaad een tussenschot. Mijn 1e dochter is geboren met 32 weken, dikke pech. Deze blijft hopelijk lekker zitten tot het einde. Ook deze zit weer links, dus rechts wordt niet benut. MAar dat wil dus niks zeggen.

Je kan het gewoon voldragen, maar het kan ook eerder zijn. Hou er gewoon rekening mee.
    Zorg dat je op tijd klaar bent met alles klaarmaken in de babykamer.
    Ik wachtte met de vorige tot mijn zwangerschapsverlof! tja, die heb ik dus nog geen dag gehad. Dus lekker op tijd alles klaar hebben....geniet er nu dubbel van, want dit is mijn 1e keer, ben bijna klaar met alles...heerlijk.

Ik vind het wel heel raar dat ze het nu pas bij je ontdekken. Normaal zie je daar dus niets meer van na 6 weken ofzo....dus vreemd is het wel. Vraag dus even na of het dit wel is wat ik net noemde. Klinkt wel als zodanig.

Maar geen zorgen maken hoor, een stuit maakt niks uit ;) groetjes annette

ps. had jij ook al niet een miskraam gehad? ik had er voor mijn dochtertje 4, pas bij de 5e zwangerschap (van mijn dochtertje dus) zagen ze het. Door die afwijking heb je ook een verhoogde kans op miskramen.

13. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Ja inderdaad.
    Ik heb meerdere mk's gehad voor deze zwangerschap.

Bij mij zag ze maar een klein tussenschot, dus niet iets wat door de hele baarmoeder gaat.

Irisje

14. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Nou, ben benieuwd of jij dit ook hebt. Je hebt natuurlijk verschillende vormen. Er zijn hier een paar meiden met dezelfde aandoening. Iemand had er toevallig vorige maand een topic over geplaatst.

Sommige hebben ook 2 vagina uiteindes zeg maar, dat heb ik gelukkig niet. Maar ik merk nu al dat ze gewoon alleen maar links zit. Had ik met mijn dochtertje ook. Verder blijft het afwachten, maar maak je geen zorgen hoor, is niet nodig....Maar je loopt dus al onder controle in het ziekenhuis?

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    pfff dat zal idd schrikken zijn geweest Iris... :(

blij te lezen dat het gelukkig zo klein is dat het verder voor de kleine geen kwaad kan, maar misschien is dat idd ook de reden geweest van je mk's in het verleden?

je schiet er in principe niets mee op, maar als dit idd kan inhouden dat het daardoor kwam moet me dat toch ook weer een geruststelling zijn als je weet dat mocht je nog een keer zwanger worden dat ze daar misschien wel iets aan kunnen doen?

succes verder in ieder geval met je zwangerschap meid, gaat harde he ;)

16. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    @ Anita..ja ik heb een medisch indicatie en loop onder controle bij het ziekenhuis, maar dat is vooral omdat ik een bloedstollingsafwijking heb.

@ Smoek..jaha het gaat inderdaad hard, al kan ik soms niet wachten tot de bevalling voorbij is :D

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ha Irisje,

Wat naar allemaal. Heel veel succes in ieder geval!

Ik zag dat je uit Oostzaan komt.. Wat leuk.. daar ben ik opgegroeid. :) mijn moeder woont er nog steeds.

18. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Oostzaan
    Ah, wat leuk. Ik woon daar ng niet echt, vanaf December pas, maar het is knus dorpje..:D

Deel Deze Pagina