Schotland met auto

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Huismuisie, 25 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik overweeg van de zomer met zoon naar Schotland gaan. Mooie kastelen bezoeken :)

    Maar zit een beetje te twijfelen wat wijsheid is. Met het vliegtuig en dan een auto huren, of eigen auto mee en dan met de boot.

    We hebben zelf een 7 jaar oude picanto dus opzich wel een betrouwbare auto maar niet direct iets wat lekker is voor de hobbelwegen.

    Qua geld maakt het niks uit. De boot is namelijk vreselijk duur. Rond de 800 euro :eek:
    Vliegen met klm is 100 euro pp en een auto zit rond de 600 euro met 2100 km en verzekeringen.

    Maar goed dan zit je dus wel aan de verkeerde kant van de auto voor je gevoel. Ik rij wel heel veel maar nog geen 3 jaar een rijbewijs.
     
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Wij zijn gevlogen en hebben toen een auto gehuurd. Was goedkoper dan zelf rijden en met de boot gaan. Het links rijden en het stuur aan de andere kant went heel snel. Omdat alles anders is in de auto ben je daardoor ook alerter en bewust van dat je links moet rijden.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn nu 4x met de auto naar schotland geweest in de afgelopen 15 jaar. Maar met 4 personen en een lease auto ziet het financiele plaatje bij ons er anders uit.

    Als je met de auto gaat kun je wel meer meenemen, zoals kampeerspullen! Je kunt heel coole glamping tents vinden of van die houten vaten om in te slapen. Op die manier kun je flink besparen op overnachtingen en maaltijden. Dus eigenlijk moet je de overnachtingen ook meenemen in je overweging wat het interessantst is.

    Het is net waar je van houdt en geld aan uit wil geven natuurlijk. Mijn kinderen vonden de boot ook een super ervaring trouwens.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  4. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Sowieso doen! Schotland is geweldig. Wel ook echt naar de Highlands gaan, en niet onder of in Glasgow blijven ofzo steken. Ik vind met eigen auto altijd fijner, hou er van om veel spullen mee te nemen. Die boot is wel verschrikkelijk naar mijn idee... Maar het hoort er bij en je komt wel lekker vroeg op de dag aan in Newcastle.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  5. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dit zijn leuke tips :)

    Ja ik heb niet echt een idee nog hoeveel tijd ik nog vrij kan krijgen in de zomervakantie.
    Dus daar hangt het ook een beetje vanaf.

    Mijn zoon is tegen die tijd bijna 6 en kamperen vindt hij echt geweldig.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Wij gaan komende zomer ook met de auto naar Schotland. Net de overtocht met de boot geboekt.

    Inmiddels zijn we al 4x met onze eigen auto in verschillende delen van het verenigd koninkrijk geweest, bevalt ons super goed. Moet eerlijk zeggen dat mijn man het meeste rijdt maar het went echt snel. Alleen 's ochtends met wegrijden even bewust opletten dat je aan de goede kant rijdt, vooral als je nog geen ander verkeer tegen komt.

    Voordeel van met je eigen auto gaan vind ik dat andere weggebruikers zien dat je uit het buitenland komt en dus links rijden niet gewend bent. Britten zijn sowieso hoffelijk in het verkeer maar voor buitenlanders helemaal, dat is echt prettig.
     
    Athina en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik begin wel te neigen naar eigen auto door dit soort berichten. :)
     
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wij zijn er ook geweest, fantastisch land.
    We zijn met eigen auto gegaan en bij Duinkerke over gevaren. 140 euro retour dacht ik. Ik vond de nachtboot veel te duur voor 5 personen.
    We zaten wel in zuid schotland, dus dat was qua afstand prima te rijden. Als we weer gaan willen we noordelijker, en dan in 2 dagen rijden.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat vind ik echt te ver rijden alleen en met een kind. Dus voor ons zou de oversteek dan wel vanuit IJmuiden zijn. En wil zeker een aardig stuk naar boven rijden. Niet helemaal tot het puntje. Maar wel wat cultuur snuiven ;)

    Eventueel zouden we ook nog met de trein kunnen gaan. Heen naar londen en dan door naar boven. Daar een auto huren en met het vliegtuig terug. Heb je ook een hoop van het land gezien denk ik ;)


    #keuzestress
     
  10. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Wij zijn afgelopen zomer met de boot en eigen auto geweest.
    De boot is duur, maar wel een ervaring op zich. Vooral voor de kinderen, zelf vond ik het niet geweldig.
    Eigen auto is echt goed te doen, ik vond het verkeer in Schotland ook niet zo druk.
    Echt een gaaf land, ik was 31-34 weken zwanger, dus niet heel actief kunnen zijn, daarom willen we graag nog een keer terug.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  11. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij vonden de boot erg leuk om eens te doen en buiten het seizoen ook niet duur.
    Schotland is echt fantastisch mooi.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben wel seizoens gebonden helaas. haha die boottocht kijk ik niet naar uit. Dat vind ik zowaar nog erger dan vliegen.

    Sta graag met mn voeten op de grond ;)
     
  13. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    523
    93
    Tip voor iedereen die naar Schotland gaat. Bezoek fortrose bij Inverness. En dan het puntje van het schiereiland. Daar zie je bijna elke dag wilde dolfijnen. Meeste kans als het vloed wordt.
     
    Huismuisie en cowgirl80 vinden dit leuk.
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Jaaa daar zijn wij vorig jaar ook geweest! Heel bijzonder! Daarna bij Rosemarkie bij de locale strandtent gegeten, strandwandeling, museumpje bezocht. Heerlijk kneuterig, perfect! En lekker rustig, bijna geen andere toeristen. Heel Schotland is mooi hoor, maar dit was echt een verrassing.
     
    Lammetje91 en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ah Inverness it is, zet ik die op mijn lijstje :)
     
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Nou Inverness zelf vind ik niet mooi hoor... best wel lelijk zelfs. Maar de omgeving is wel mooi.
    Mijn persoonlijke Schotland top 5:

    1. Isle of Skye
    2. Glen Coe
    3. Edinburgh
    4. Eilean Donan Castle
    5. Fortrose/ Rosemarkie

    Loch Ness kun je ff langsrijden voor het verhaal maar het is niet echt bijzonder. Succes!
     
    Lafayette en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ooohhh door Glen Coe rijden, vanaf Fort William naar Mallaig en met de boot naar Skye, dag of twee Skye (en even via Eagle Point rijden) en dan weer met de brug terug naar het vasteland, Eileann Donan bekijken, mag ik mee?? Quiraing,_Isle_of_Skye.jpg
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  18. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Dunrobin Castle is ook prachtig
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina