Schotland; van Newcastle naar Fort William in 1 dag?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tumtummetje, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Volgens Google Maps is het 5 uren rijden, maar sommige zeggen veel langer. Ik heb namelijk een leuk huis gevonden via airbnb, maar ik vraag mij af of de afstand te doen is in 1 dag.

    Iemand die dit weet ?Het is voor de meivakantie, dus we gaan niet heel lang. Vandaar dat we redelijk ver vanaf new castle gaan, omdat we ook graag met de jacobite trein willen en naar isle of skye.

    Xx
     
  2. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Wij hebben niet gereden in schotland dus kan niet inschatten of google maps een juiste inschatting maakt. Wel weet ik dat in 2020 er een directe verbinding van de eemshaven (in groningen) naar edinburgh komt. Dan zit je dus al echt in schotland en edinburgh is zeker ook de moeite waard om te bezoeken.
     
  3. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Wij zijn van newcastle naar pitlochry gereden en vond dat eigenlijk perfect maar wij hadden een baby van 8 maanden bij ons. Met oudere kinderen zou ik het wel aandurven...het is met name dat je veel pech kan hebben met het weer in Schotland en vooral van de snelweg af zijn de wegen vaak één baan en kan je er een stuk langer over doen. Wij zijn gewoon vaak gestopt tussendoor om ook van de uitzichten te genieten maar hadden dan ook heel veel geluk met het weer.
     
  4. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik vind het ver!
    Wij zijn van New Castle naar Edinburgh gereden, daar een paar dagen gebleven, daarna naar Callander gereden, daar een week gebleven en toen door naar Fort William. Op de terugweg wel in een keer van Fort William naar Newcastle, vroeg vertrokken om de boot maar niet te missen. Ging prima, maar we hadden mooi weer. Als het weer slecht is of als er iets gebeurd op de weg is het een ander verhaal, bijna allemaal enkele wegen daar.
     
  5. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ooh, dat wist ik helemaal niet, goede tip :thumup:
     
  6. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ja, daar ben ik ook bang voor. Heen is niet zo erg, dan kom je maar wat later aan in je accomodatie.. maar terug; die boot wil je niet missen nee :p

    Maar Fort William lijkt mij het centraalst, omdat we maar heel kort tijd hebben. Ik vind het lastig wat te doen
     
  7. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Ja hoor, dat kan wel, heb dat al een paar keer zo gereden. Het is wel een lange dag, maar het gaat best. Heel mooi daar!!
     
  8. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    En ik heb ook al eerder vanuit Fort William dagtochten gemaakt naar de Isle of Skye, zeldzaam mooi! Oban is ook heel leuk om te bezoeken, Glen Coe natuurlijk, Glen Nevis. Mijn tip: vermijd Loch Ness, erg druk en veel minder mooi dan de andere lochs.
     

Deel Deze Pagina