In september gaan wij een weekje naar Schotland. Ik ben benieuwd of er goede tips zijn? We willen vooral lekker kunnen wandelen met onze dochter van dan bijna een jaar. Verder ben ik op zoek naar betaalbare slaapplaatsen die geschikt zijn voor een kind. Heb zelf geen idee of je met een baby naar een b&b mag?
Mijn zwager had een B&B in Schotland en daar kon je met een baby gewoon terecht. Ik heb van hun nog een mail met allerlei tips om te doen. hier een aantal tips om te zien en doen, in volstrekt willekeurige volgorde: -Loch Ard (Forestry Commission - Queen Elizabeth Forest Park - Loch Ard Forest). Mag natuurlijk niet ontbreken! - Falkirk wheel (The Falkirk Wheel: A great day out in central Scotland). Probeer dat maar eens na te maken met technisch lego! -Glen Coe (Glencoe - Visitor Centre). Met een heel mooie route (crianlarich to Glencoe, Ballachulish, Argyll, United Kingdom -Plockton, Isle of Skye, Shieldag. Wederom met hele mooie route, vooral op de motor! En als je toch in die buurt bent moet je zeker naar Eilean Donan Castle... (Welcome to Eilean Donan Castle | Eilean Donan) - Loch Ness, met Urquhart Castle (Urquhart Castle Feature Page on Undiscovered Scotland) alhoewel de route langs oostkant mooier is (B862 / B852) -De Malt Whisky Trail, speyside (Malt Whisky Trail | Scotland's Malt Whisky Trail in Speyside, Scotland) -Glen Shee (Huntly, Aberdeenshire, UK to Pitlochry, Perth and Kinross, UK - Google Maps) -Kinloch Rannoch (Kinloch Rannoch Feature Page on Undiscovered Scotland). Mooi met nederlandse vrienden die daar een buurtsuper hebben...
Wij zijn 2 jaar geleden geweest, mijn zoontje was toen net 3.. In sommige b&b's waren kinderloos, anderen hadden ze standaard een 3e bed staan. Wij gingen 2 weken: 1 nacht op de boot (ijmijden-newcastle) 1 nacht in een b&b, halverwege in Callander 1 week in een huisje nabij loch ness (geeneens telefoonbereik, mini-supermarkt op 5 km, wel lekker middenin natuurgebied en inhouse zwembed) 1 week in een huisje weer in Callander (Ook wandelplekken, maar ook "luxe" van een supermarkt op wandelafstand) 1 nacht op de boot Die tussenstop in de b&b is ons goed bevallen. hoef je niet zo idioot ver te rijden op de 1e dag.. Ik wil wel namen opzoeken als je ze zou willen weten..
Interessant, ik lees mee! Wij willen al zo lang naar Schotland, maar weet niet of ik het zou aandurven met kleine kindjes... Nog steeds in dubio dus
Thanks voor de tips! Dus in een b&b zouden we wel terecht kunnen. Weten jullie ook waar het nou echt super wandelen is?