Schouder / arm zwaar gekneusd wanneer weer gewoon bewegen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eylem, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gisteren bedacht ik, laat ik eens de laatste treden van de trap overslaan ;) in een reflex greep ik me nog vast aan de leuning maar ik gleed weg en mijn arm bleef dus even hangen voor hij mee kwam. Pijn pijn in mijn bovenarm, naar de Hap, geen breuk maar zwaar gekneusd.GGisteravond echt veel pijn maar vandaag gaat het al veel beter qua pijn. Alleen....ik kan mijn arm niet meer optillen. Onderarm gaat maar bovenarm dus niet meer mee. Ik vindt dit niet heel geruststellend haha, ik zou denken dat het met veel pijn wel zou moeten lukken. Ik ga morgen sowieso de huisarts bellen, maar wat is jullie ervaring na een zware kneuzing, is het normaal dat sommige bewegingen gewoon niet gemaakt kunnen worden?

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man dacht met oud en nieuw ( met wat borrels op 🙄 ) ' laat ik eens gaan voetballen '.
    Slecht idee, hij ging op de bal staan en viel op zijn schouder.
    Daar heeft hij momenteel nog last van. Het wordt steeds beter maar hij heeft weken slecht geslapen en sporten ging ook niet.
    Hij kon zijn arm niet omhoog krijgen 😬 en er kracht mee zetten ging ook niet.
    Op de foto's en echo's was niets te zien.

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Bij mij duurde het ruim een jaar. Zat scheutje in een pees bleek later op een MRI scan.

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Zeker langs de huisarts gaan, want je wil hem zo snel mogelijk weer goed kunnen bewegen dat je geen frozen shoulder syndroom krijgt.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, of voor een frozen shoulder. Is het bij jou wel vanzelf over gegaan uiteindelijk? Ik kan niet eens mijn haar in een staartje doen zelf, zo ontzettend irritant...

Assz, dankje voor je reactie, ook langere tijd bezig dus...

6. thephantom

thephantom Fanatiek lid

25 mei 2016
    1.154
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier een familielid van mij bij zijn voet gehad. Nergens zag het er gebroken uit, maar het bleek dus uiteindelijk na een MRI wel gebroken te zijn (op meerdere plekken, kleine botjes). Dus ik zou als je het niet vertrouwt gewoon naar je eigen huisarts gaan, better safe than sorry :) Maar hoop natuurlijk dat het voor je snel opknapt!

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Met intensieve fysiotherapie en vooral tijd.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt meiden. Ja ik moet sowieso morgenochtend naar de huisarts om bloed te laten prikken voor iets anders, en dan maak ik meteen bij de assistente een afspraak hiervoor.

9. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Het kan best een tijd duren idd. Ik heb mijn bovenarm wel gebroken gehad en geloof me dat voel je. Mijn arm is terug vastgezet met een bout en na Veel inspanning krijg ik hem de dag erna nog steeds niet omhoog.

Hopelijk voel je je snel beter!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Opzich is het zo kort na het trauma niet raar dat je hem niet opgetild krijgt. Heb vorig jaar bijna zelfde gedaan maar dan achterover vliegen met mijn rolstoel, iets te fanatiek stoepje springen, en alles opgevangen met linkerarm Naar achter . Duurde zeker 4 dagen voordat ik hem weer wat op kon tillen.

Zwaar gekneusde schouderkop en gekneusde arm en verrekte spieren had ik toen, maar als je het niet vertrouwd kan extra na laten kijken geen kwaad natuurlijk.

Deel Deze Pagina