muziek en kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Tijdens het bekijken van het topic over de dansende baby en een reactie hierop, vroeg ik me af of jullie je kind(eren) naar alle soorten muziek laat luisteren.

Zelf ben ik erg van de filmmuziek en dit wordt bij ons regelmatig gedraaid. Mijn zoontje vindt dit ook echt prachtig en kan hier echt van genieten. Verder staat hier meestal gewoon de radio op Q-music aan, dus komt er vanalles wel voorbij. De wat 'extremere' muziek, zoals hardstyle bijvoorbeeld, is bij ons thuis hierdoor dus nooit te horen.

Ik vind het grappig om te merken dat mijn zoontje en ik dezelfde smaak hebben qua muziek. Misschien komt dit door wat ik hem zelf aanbied, maar ik denk dat het ook wel in de genen zit.

Dus mijn vraag:
    Zijn er muzieksoorten of genres die er bij jullie in huis niet inkomen? En heb je hier ook een duidelijke reden voor? Of is het meer, omdat je het zelf niet mooi vindt.

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind ook dat niet alle muziekgenres voor alle kinderen geschikt zijn. Net als in het filmpje vind ik grappig om even te zien. Maar ik vind dat het geen muziek is wat je met regelmaat aan je kind moet laten horen. En ook niet op een hoog volume.
    Net als echte harde rock enz. Eigenlijk alle extreme muziek. Ik zet wel eens de radio op sky ofzo, maar dan moet van haar woezel en pip aan;)

Kindermuziek is voor kinderen vind ik.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik luister verschillende zenders, niet echt naar 1, dus ze hoort wel van alles. Nooit hard, maar als achtergrond muziek.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben niet voor heel harde muziek. mijn middelste zoon is doof geweest (en ikzelf zeer slechthorend) en dat wil je niet voor je kind. wat ze later zelf doen is hun eigen verantwoording, maar zolang als ik er vat op heb gaat hij niet heel hard.

wat de genres betreft. wij hebben 5groten hier rondlopen die allemaal een andere smaak hebben dus hij hoort aardig wat. zelf issie een dikke fan van jan smit en nick en simon. dat heeft hijzelf bedacht , wij zijnd aar per ongeluk achter gekomen. heel wat huiluurtje hebben we zo kunnen sussen door muziek op te zetten. hij ging ook slapen met een cd op als baby. gewoon als achtergrond muziek vooral jan smit was toen zijn favoriet. nog steeds laat hij alles vallen bij de eerste tonen als er toevallig op tv of radio iets voorbij komt.

de echte bagger herrie zoals wij dat hier noemen die draaien we niet. die muziek die je met de beste wil van de wereld geen muziek meer kunt noemen maar wat gewoon een hoop gehak en geschreeuw is. ook rap komt er niet voorbij. beiden genres liggen niet in onze smaak en we vinden het weinig toevoegen voor een kind. de eerste niet vanwege de herrie en het soort muziek de tweede vanwege de vaak stuitende teksten. ik ben daar erg allert op, ook met wat er voorbij komt op tv. hij komt nu tochal in de fase dat hij begint te huilen als nou nou de bal van lala opeet. dus dat zegt genoeg.

verder kijkt hij op you tube wel naar muziek van nijntje,sesamstraat, zandkasteel, en kinderliedjes gaat hij nu veel interesse voor krijgen en proberen mee te zingen. wat ik onwijs knap vind gezien zijn achterstand van bijna een jaar.

ik ben vanaf dag 1 bewust veel met muziek bezig geweest met hem omdat ik al snel door had dat hij er gevoelig voor is en rustig van wordt.

geen een van mijn 3 kinderen hebben trouwens dezelfde smaak als ik en zeker niet als hun vader. ze hebben ook alle drie onderling een andere smaak trouwens.

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik luister in de auto naar mijn eigen muziek, op normaal volume als m'n 2 jarige zoon mee is. Vaak is dat een live cd van een rock/metalband, grappig om te horen dat zoonlief YEAH roept als dat ook op de cd voorbijkomt :D

6. Evelien1991

24 mei 2011
    60
    0
    0
    Wij zijn beide fan van black en deathmetal dus genres zoals jump en hardcore komen er bij ons niet in. In de auto spelen we dus meestal metal of zet ik de radio op en thuis spelen we vaak kinderliedjes, sprookjes of klassieke muziek. Ik heb de kinderversie van mozart en bach.

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Tijdens de zwqngerschap van ons dochtertje heb ik in de auto veel hardstyle en hardcore geluisterd, en ook vaak wel hard.
    Nu reageert ze door te lachen als ze die muziek nog eens hoord , dus toch wel herkening. Ook zit ze dan mee te swingen achterin.
    Maar ook Blof heb ik grijs gedraaid in de zwangerschap en ik merk dat ze daar nu rustig van wordt.

Maar eigenlijk draaien we nu vooral K3 en Plop muziek in de auto en papa en mama zingen vrolijk mee hahah

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier eigenlijk van alles en dan gewoon op normaal volume soms een keertje hard maar das echt niet vaak en dan ook maar 1 nummertje.. Als er geen cd op staat staat radio veronica op..

9. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb hier altijd gewoon een radiozender op de achtergrond. Zelf hou ik niet van bepaalde herrie muziek en vind ook niet dat hij dat hoeft te horen. Als hij beneden in de box speelt of anders dan zet ik babymuziek op. Ik heb van Raimond Lap babymuziek gekocht, ZO SCHATTIG!
    Lovely baby reaggea, lovely baby sing en lovely baby nature. Elke cd is weer anders en super leuke geluidje's voor baby peuter enz. Ieder zo z'n ding ;)

10. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    mijn man luistert veel hindoestaanste muziek of chutney enzo
    mijn zoontje vind dat ook geweldig en me dochter ook.

verder wordt hier k3 piet piraat en kinderliedjes geluisterd

mijn zoontje is best druk en hij zat dus een keer op you tube dinsaurussen te kijken en bij een filmpje zat echt zo'n hardcore nummer op en hij ging er helemaal in op hahaha maar ik en mijn man vinden dit niks en zeker ook omdat het hem drukker kan maken.

dus hier geen hardcore of ergens in die trent.
    vind dit geen muziek voor kinderen eerlijk gezegt.

gr jojo

11. liebrando

liebrando Niet meer actief

Wij luisteren hier altijd naar hardstyle en hardcore. Tijdens de zwangerschappen draaide ik het ook altijd en na de bevallingen reageerde de kids er altijd op. Dus ook zeker herkenning. Ze vinden het alleen maar mooi, en willen het zelfs in de auto op hebben. Maar we doen het niet zo hard dat de oortjes er kapot van kunnen. Alleen als we met zijn tweeen in de auto zijn of thuis dan laten we de radio wel even knallen haha......

Maar ze luisteren ook wel na nederlandstalig en k3 kenne ze ook zeker allemaal......

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Wij hebben een vrij brede muzieksmaak..
    En hier gaat het dak eraf als we in het electrohoekje iets aanzetten... Ze gilt & danst op vol volume mee ;)

En van het deuntje van Bumba wordt ze ook helemaal hyper..

Dit is haar favoriet:
    http://www.youtube.com/watch?v=KQ6zr6kCPj8&ob=av2e
    En deze ook:
    http://www.youtube.com/watch?v=EPo5wWmKEaI&ob=av2e

Onze muziekstijl gaat singer songwriters naar dingen als boemklatch, Trentemoller, Mstrkraft..
    Eigenlijk kunnen we alles wel luisteren...

Alleen de hoek Trance en Volkslied niet..

13. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Haha, hier komt schlagermuziek er echt niet in hoor ;). Mijn vriend en ik houden vooral van muziek uit de jaren '60/'70 van de vorige eeuw. Ons zoontje volgens mij ook, hij gaat er in ieder geval lekker op los :D.

14. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik vind het zonde dat kinderen onder de 3 jaar al naar K3 luisteren. Vind de echt ouderwetse kinderliedjes en muziek van Woezel en pip ed veel beter passen bij die leeftijd. En zelfs als mijn dochter ouder is dan 3, zal ik voor haar liever Kinderen voor kinderen opzetten dan K3. Vind K3 leuk hoor, alleen wat minder onschuldig of zo.. Maar misschien is dat mijn eigen vooroordeel ;) Maar ben ook niet zo naief om te denken dat ik er onderuit kom..

Wat ´volwassen´ muziek betreft vind ik alle genres kunnen, zolang het niet te hard staat.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier luisteren we naar veel verschillende genres muziek.

Zolang de tekst niet te "volwassen"is vind ik het prima.

Ik zit er niet op te wachten dat ze liedjes horen van bijvoorbeeld osdorp posse. Dan vind ik niet voor kinderen. ( logisch)

Maar verder alles wel.

Ook de gewone ouderwetse kinderledjes staan op. Vooral in de auto.

16. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Onze oude zoon vind houd van carnavals muziek als het maar gezzelig is, dan doet hij ook heel leuk mee en lekker gek doen.

Wij luisteren eigelijk ook alles, wat op de radio is.
    Normaal volume.
    En ik de leukste kinder liedjes vind ik die van bassie en adriaan uit grootmoeders tijd, hele leuke oude liedjes.
    Zoals groen is gras.

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hahah GAAF!!

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hier luisteren we van alles,mijn man houdt van hardcore maar mijn zoontje van zachtcore (dat zegt hij zelf,hij vind die muziek dus niets)
    We draaien veel kinderliedjes,en dansen vaak op K3 en Keet!, maar de radio staat ook vaak aan. en als ik een leuk nummer hoor zet ik m gerust keihard.

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    #19 zilvervosje, 14 aug 2011
    Laatst bewerkt: 14 aug 2011
    Wij luisteren naar vanalles en Fay vind muziek echt geweldig... ze gaat meteen dansen :). We zouden muziek met scheldwoorden niet snel aan haar laten luisteren en ik hoop (maar waarschijnlijk ben ik niet enige die in die waan leeft) dat wij straks niet naar de meest erge kindermuziek hoeven te luisteren (ik krijg echt jeuk van de stemmetjes bij Bumba bijvoorbeeld).

We hebben uitgeprobeerd wat zij mooi vind...alles dus, van heavy metal tot Gerard Joling, hiphop en new age, wereldmuziek en kindermuziek... alles is mooi. Zelfs als ik een liedje zing.
    Behalve opera, dat vindt ze niet altijd mooi.

We luisteren thuis veel latin, ook reggeaton en dat schijnt best hard te zijn met teksten over h**ren en pimps en drugs enzo... maar ja... de klank is prima en de teksten zijn vaak Portugees. Dus blijven we dat gewoon luisteren. Weet zij veel :D (Wij begrijpen ook niet, mss zouden we het niet luisteren als we wisten waar ze het over hadden... maar nu vind ik het gewoon fijn klinken)

Het is trouwens wel grappig als sommige mensen horen wat ik op mijn iPod luister. Ik stond een keer in de supermarkt na mijn werk en er was een superfijn reggeatonnummer dat ik even harder zette. Het meisje voor mij was wel het type voor reggeaton, dus die keek om en zag mij... rokje tot de knie, blousje, jasje, pumps... ik dacht dat ze flauw ging vallen :D:D

20. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Persoonlijk vind ik dingen als harde rock, metal en hardcore niet geschikt voor kinderen maar dat is verder ieders zijn keus ;)

Als ik alleen thuis ben met mijn zoontje dan staat er achtergrondmuziek op, meestal Skyradio en anders jazz. Af en toe zet ik een liedje harder maar dan gaan we samen dansen :D
    Als mijn man thuis is luisteren we wat meer naar top 40 muziek, hetzelfde in de auto.
    Verder heb ik 2 kindercd's; 1 van W&P en een met ouderwetse kinderliedjes.

Deel Deze Pagina