Zelfde tijd wakker

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door grasspriet84, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hee dames,

Ben benieuwd of iemand dit herkent...

Sinds dat we gestopt zijn met de laatste fles om 22:30 ben ik standaard om 5:00 wakker. De kleine slaapt gewoon de hele nacht en is meestal tussen 6:00-6:30 wakker. Hij kwebbelt dan wat en om 7:00 haal ik hem eruit. Alleen als ik 5:00 wakker ben slaap ik daarna niet goed meer. Heel erg onrustig en veel dromen (nare en gewone dromen).

Ik heb ptss misschien dat dit ermee te maken heeft. Geen idee. Maar ik word er heel moe van (haha) en word niet uitgerust wakker wordt. Het maakt niet uit of ik vroeger naar bed ga. Ik ga om 22:00 naar bed toe.

Afgelopen nacht was de kleine bij mijn ouders. Ik heb savonds een temazepam van 20 Mg genomen en was weer om 5:00 wakker. Toen een temazepam van 10 Mg genomen en geslapen tot 8:30 uur en waa eindelijk goed uitgerust. Maar het biet mijn bedoeling om dit iedere avond te doen natuurlijk :( de kleine slaapt trouwens vaker bij mijn ouders en ook dan ben ik om 5:00 wakker. Snap er niets van!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geen echte tips, maar je hebt dan zo'n 7 uur geslapen, is dat misschien genoeg, dat je dan opstaat, of in bed gaat lezen? (slap je niet dan rust je toch zei mijn oma altijd :p). Misschien heb je meer dan 7 uur nodig hoor, dat weet ik niet, maar was even een ingeving ;)

3. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Heb wel meer nodig. Ik ben dan nog wel moe, maar word dan heel onrustig. Wil dan nog niet mijn bed uit, want hou mijn ogen moeilijk open, maar ben dan wel superonrustig. Vorige week was helemaal drama; werd ik meerdere keren per nacht wakker. Alleen dit ligt aan de bijwerkingen van AD. Hier ben ik begin januari mee gestart en moet elke keer ophogen, omdat ik gevoelig ben voor bijwerkingen.

Alleen dat wakker worden om vijf uur speelt wel langer. Dus vind het zo raar allemaal.

4. Aries

Aries Niet meer actief

Ik viel ook altijd moeilijk weer in slaap als ik 's nachts wakker werd. Twee dingen die bij mij helpen zijn: mijn ogen dicht houden, niet tegen mijn man praten en niet kijken hoe laat het is (eigenlijk gewoon blijven doen alsof je slaapt en proberen een eventuele droom die ik had vast te houden) en als dat niet lukt even lezen tot ik mijn ogen weer voel dicht zakken. Vooral op de tijd kijken is voor mij funest, dan ga ik me liggen ergeren dat ik (weer) op dat tijdstip ben wakker geworden of rekenen hoe lang ik heb geslapen en hoe lang ik nog zou kunnen slapen als ik meteen weer in slaap zou vallen.

5. grasspriet84

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dat is idd wel een goede tip! Ik erger me dan ook vreselijk als ik zie dat het vier of vijf uur en denk dan: gatver, nog maar 1 of 2 uur en dan moet ik weer uit.

Omdenken is misschien een idee. "Ik kán nog 1 of 2 uur slapen"
    Maar goed, blijf het vervelend vinden 😂 Ik word zo onuitgerust wakker. Als ZL dan tegen 9:30 in bed ligt, val ik ook weer in slaap op de bank. Ik heb ook al geprobeerd om overdag niet te gaan slapen, maar dit helpt ook niet. En aangezien de onrust/angst (ptss) opspeelt als ik niet genoeg heb geslapen, pak ik dan toch maar een uurtje overdag.

Ben nu bezig met reintegreren op mijn werk. Hopelijk wordt het slapen beter wanneer ik weer volledig aan het werk ben

Deel Deze Pagina