Voor bevalling kiezen voor ruggenprik

Discussion in 'De bevalling' started by Tulpenbol, Mar 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

Mar 28, 2015
    452
    6
    18
    Female
    Bij mijn eerste bevalling heb ik bij 5 cm gekozen voor een ruggenprik, dat was een goede keus want vanaf dat moment tot aan de geboorte zat 10 uur.
    Nu wil ik bij de tweede ook graag een ruggenprik maar dan het liefst nog eerder. Het moment waarop ik voor de ruggenprik koos zat ik er zo doorheen en had enorm veel pijn, dat hoort natuurlijk bij een bevalling maar nu ik weet hoe fijn een ruggenprik is, wil ik het liefst zo snel mogelijk van die pijn af.
    Wie heeft er ook vantevoren al aangegeven een ruggenprik te willen en hoe ging dat in z'n werk? Met hoeveel cm kreeg je hem? Ik wil dus echt niet met 4 cm naar huis gestuurd worden bijvoorbeeld, heb zo'n angstige nare bevalling gehad waar ik een licht trauma aan over heb gehouden. Het liefst kom ik binnen met 3 cm en doen ze er meteen een prik in..

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Is een cursus Hypnobirthing qua voorbereiding niet wat voor je?
    Je geeft aan angstig te zijn en een trauma te hebben, dan lijkt me erover praten heel goed, die ruggenprik kan altijd nog.
    Aan een ruggenprik zitten veel risico's en je hebt nooit de zekerheid dat die net zo lekker voelt als bij een eerdere ervaring.

Met 4cm wordt je niet meer naar huis gestuurd, dan ben je 'actief' aan het bevallen en houden ze je gewoon :) Of er dan tijd en plek is voor de ruggenprik is een ander verhaal.

3. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Maak het bespreekbaar! Geef aan dat jij het hebt ervaren als heel naar en vooral wat jouw verwachtingen zijn, maar ook wat het beleid is van t zkh ten aanzien van pijnstilling. Geef duidelijk aan dat je niet meer tijdens de bevalling in discussie wilt.
    Overigens weet ik ook niet of je vooraf al zou moeten kiezen voor pijnbestrijding maar das een ander verhaal.
    Duidelijk bespreken, ook met je partner zodat hij het ook voor jou kan opnemen als dit nodig is tijdens de bevalling

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Gewoon je wensen bespreken. Mn schoonzus heeft ook voor een ruggeprik vanaf t moment dat ze in t zkh kwam gekozen. De 1e bevalling was zeer traumatisch en de tweede was er binnen 3uur en heeel heftig. Ze kreeg meteen een ruggeprik en vond het een topbevalling!
    Zelf heb ik altijd zoiets van ik probeer het zonder medicatie en mocht het niet gaan kan ik altijd nog voor n vorm van medicatie kiezen. Bij mn dochter was dat een pompje.
    Succes ermee!

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Je kan ervoor kiezen om gelijk aan de ctg te gaan. Dan heb je iig de tijd die tussen de vraag en de prik zit niet meer zo lang. Dan kan je nog kiezen voor een ruggenprik die er snel is op het moment dat je het bijna niet meer trekt.

Ik ging voor een preventieve, maar dat was niet voor de pijn. Maar om het toucheren niet te voelen. Maar eer dat ik door het proces heen was kon ik hem er al uitwerken.

Share This Page