Schouderdystocie. Wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mats2511, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

Jemig wat blijft t toch heftig he! Als ik dit zo allemaal lees lijkt t allemaal wel ergens op elkaar maar toch is t bij iedereen weer anders!
    T doet mij heel goed om te lezen dat meerdere van jullie bij de volgende kids geen problemen hebben gehad met de bevallen! Lijkt me zooo heerlijk! Haha

@kieke wat fijn dat je kindje er niets aan over heeft gehouden! Maar wel onwijs balen dat jou bekken in puin ligt om t zo maar even te zeggen. Zo zie je maar wat een aanslag op je lijf zo'n bevalling is! Heb je echt constant last van je bekken nu?

@bloembloem dank je!! Ik ga het zo meteen even bekijken!

@lies276: fijn dat ze bij alle kids zo goed in de gaten hebben gehouden en dat t ook allemaal goed is gegaan! Ook zelfs nog een kindje met t zelfde gewicht! Bewijst maar weer dat er wel meer meespeelt dan alleen t gewicht.

Hier ondertussen enigsinds weergaan geloven dat een goedlopende bevalling er best inzit waneer de volgende niet te groot zou zijn! En dat heeft ons den beslissen dat we er gewoon voor gaan! Haha nu ongi van laatste pil en daarna zien we wel.. Super spannend!!! En super leuk! Haha

Nogmaals bedankt voor jullie verhalen! :D

2. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloem bloem wat een top artikel! Vind haar kijk op zaken erg mooi en knap dat je zo kan kijken naar je eigen werk!
    Ik ga her hier zeker over hebben met mn gyn.
    Ik denk helaas wel na het lezen hiervan dat mijn bevalling toch een echte schouderdystocie is geweest. Ik heb er tenslotte 42 uur over gedaan om tot de tien cm te komen en na een uur persen is de vacuum gebruikt en daarna kwamen de schouders vast te zitten.
    Wel vraag ik me nu meer af wat er zou zijn gebeurt als ze me gewoon door hadden laten persen.. Ik denk dat ze deze keuze gemaakt hebben omdat ikzelf compleet uitgeput was en gewoonweg geen kracht meer had. Maar ook dit ga ik eens even bespreken met mn gyn. Haha

Heel erg bedankt hiervoor! T heeft mijn kijk op alles flink veranderd!

3. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Sorry dat ik nu pas reageer zie t nu pas. Vroeger deden ze een controle maar vraag me niet hoe. nu schijnbaar niet meer de verloskundige gaf aan dat ze kunnen zien aan de manier van indalen of het te smal is ja of nee, vandaar.

4. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik ben vier juni bevallen en heb ook schouderdystocie gehad.
    Ik zou thuis bevallen maar er zat meconium in het vruchtwater.
    Dus gelukkig was ik al in het ziekenhuis.
    De ontsluiting verliep vlotjes. In 8 uur naar de 10 centimeter.
    Maar toen haar hoofdje was geboren ontstond er paniek want de rest van haar lijf kwam niet.
    Uiteindelijk moest ik op handen en knieƫn gaan zitten. Best lastig als je in elke hand een infuus hebt en er een hoofd uit je hangt.
    Maar het moest. En toen is ze met grof geweld uit me getrokken. De gyn haakte haar vinger achter haar okseltje.
    Ik had een Subtotaalruptuur en moest een bloedtransfusie.
    Mijn meisje woog 9 pond en was 58 cm.
    De volgende bevalling word waarschijnlijk een keizersnede, want als mijn littekens scheuren is de kans op een Totaalruptuur groot.

5. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wappelke geen probleem hoor! Ik ben hier ook niet heel veel haha
    Maar ik ga t zeker eens bespreken met de gyn! Mn zoon is wel heel laat pas ingedaald dus wie weet dat ze t idd zo bekijken!? Vind t wel interessant om dr meer over te weten en denk dat t me ook meer rust geeft.

We zitten ondertussen in de eerste ronde voor babe twee :D spannend!!!!

@missladybugg gefeliciteer! En wat heftig ook joh! Hopelijk heeft jullie meisje er niets aan over gehouden! Wel een grote meid zeg58 cm! Is jou suiker nog gecheckt in de laatste periode toevalig?
    Onze zoon was 56 cm en 4640 gr en ze denken nu dat ik misschien zwangerschapssuiker heb gehad in de laatste periode.. Maar na de 28 weken is dir nooit meer bekeken bij mij..

Balen ook dat je zo flink bent gescheurd! Hopelijk ben je een beetje opgeknapt ondertussen en kan je lekker genieten van jullie meisje!

Deel Deze Pagina