Bij kruidvat zie ik veel attributen maar geen idee wat ik moet nemen voor een mooie volle staart of om het mee op te steken?
Of je een volle staart hebt, heeft denk ik ook te maken met de hoeveelheid en dikte van het haar. Zelf heb ik veel en dik haar, dus bij mij is mijn staart alijd wel vol. Ik gebruik hiervoor een kabelelastiek of een bananenklem. Opsteken die ik altijd gewoon mbv (schuif)speldjes.
Ik draai het omhoog tot een soort kruising tussen een grace kellyrol en een knotje, en dan een klem/knijper erin. Een brede paardenstaart kan je ook maken door een speld te gebruiken ipv een elastiekje.
Zoals Tina, maar dan met van die kleine klemmetjes. Die waar Fred van Leer op gaat staan, zeg maar 🙈
Eerst maak ik met een elastiekje een rommelige knot. Dan met schuifspeldjes verder vast steken. Ik heb heel erg dun en weinig haar, dus ik toupeer het ook nog een beetje. Erg gemakkelijk! Een bananenklem is inderdaad ook erg leuk, maar deze blijft niet in mijn haar zitten, maar haar is er te dun voor. Ik heb er al verschillende gekocht, maar ze glijden er telkens weer uit
Ik ben sindskort fan van de siliconen elastieken van Zenner. Er zit ook geen metaal tussen. Ik heb een grote bos haar en dit elastiek is de eerste die de hele dag blijft zitten zonder uit te zakken. Ik maak vaak een rommelige knot en prop de losse plukjes dan tussen het elastiekje.
Welk effect wil je hebben dan? Zelf vind ik vaak effecten in het haar door het gebruik van allerlei attributen en bv. vlechtjes etc. wat kinderlijk ogen. Wat ik ook nog wel vaak doe als variatie op een opsteekkapsel is mijn haar naar de zijkant opsteken. Gewoon een kwestie van je haar krullen ( als je dat leuk vindt ), de boel naar 1 kant werken, vast zetten met speldjes of klemmetjes, een beetje freubelen hier en daar tot het goed zit, desgewenst nog wat plukken los trekken en fixeren met haarspray. Of deze manier en dan ipv het haar aan de zijkant los laten hangen, verwerken in een knot. Hier zou je evt. nog een donut voor kunnen gebruiken.
haha snap ik. ben zelf nogal van het klassieke al zou je dat van mn verdere avondoutfit nu effe niet zeggen
Op youtube heb je veel filmpjes hoe je gemakkelijk je haar kunt opsteken... ik zelf vind al die meuk van kruidvat niks...maar dat komt kll vaak omdat mijn haar er niet in past (veel en dik haar).
Op pinterest vind je veel foto's met stap voor stap uitleg. YouTube eens op 'updo halflong' en je krijgt wel wat leuke filmpjes. Soms is het even oefenen maar ik vind het altijd wel wat leuker dan gewoon een knotje. De donut is sowieso iets wat erg makkelijk is en netjes, dit kan ook met een oude sok.