Ik vind het soms erg leuk om gezelschapsspellen te spelen. Nu is mijn man niet zo'n fan van spelletjes. Wie weet een heel leuk spel waarmee ik hem toch enthousiast kan krijgen? (Geen monopoly)
Bij mij in de familie wordt er vaak Kolonisten van Catan gespeeld. Je hebt het bord spel maar ook een kaart spel voor 2 personen.
Manlief is ook geen spelletjesman, maar Yathzee vindt hij heel leuk. We spelen dit eigenlijk alleen op vakantie, maar dan wel heel fanatiek. Monopoly en Risk vindt hij ook leuk zegt hij.
Ticket to Ride. Leuk spel, makkelijk in te stappen! Wij hebben een kast vol met spelletjes, hihi. Bekend en onbekend... Maar Ticket to Ride vindt bijna iedereen leuk is mijn ervaring. En even wat anders dan de klassiekers.
Ik ga 30 seconds, ticket to ride en kolonisten van Catan even opzoeken. Duurt die laatste niet heel erg lang? Levensweg vind ik idd leuk ken ik nog van vroeger. Ik hoor net dat hij die wel grappig vind (lees hij wil hem wel met me spelen haha)
Liever geen spel wat uren duurt. Dat is mij zelfs teveel gevraagd of het moet wel heel leuk zijn daarom vind ik Monopoly ook niet echt een leuk spel.
Noorderwind (2-4 spelers) Cacasonne (vanaf 2 spelers) Kolonisten van Catan (vanaf 3 spelers) Saborteur (heb je ook in een 2 persoonsversie die heet Saborteur 'het Duel' )
Kolonisten van Catan. Je moet er even inkomen en het een paar keer gespeeld hebben om het door te krijgen, maar daarna ben je verslaafd Dat is overigens wel leuker met z'n 4ren. Misschien kun je eens een bevriend stel uitnodigen en het spelen? Hapje en drankje erbij, is echt super leuk!
Dat is misschien wel een leuk idee. een kijken binnenkort of er iemand voor te porren is. Eerst sowieso kijken of wij het spel wat vinden
Heb je vrienden die het spel hebben en het al kennen? Dat maakt het wat makkelijker. Ik heb het ooit van een ex geleerd en heb het weer geïntroduceerd aan mijn vriend en zo speelden we het heeel vaak met een gezamenlijke vriend.
met periodes doen wij ook gezelschapspelletjes. carcasonne (zoals veel genoemd al). ook verboden eiland. waarbij je samen speelt (dus geen team), erg leuk. waarbij je optijd 4 schatten moet hebben verzameld en op de helikopterplaats moet zijn, voor het eiland onder water is. je kan met verschillende niveaus beginnen. Deze kan lang duren, maar ook zo klaar zijn. We waren binnen 5 minuten al eens af. mr. jack. tijdje geleden gespeelt. komt dus van ver ... is dat een persoon een boef is, en een andere een detective. de detective moet raden wie mr. jack is (kunnen een aantal personages zijn) erg grappig. You tube heeft er wel een filmpje van porto rico. kaartspelletje maar er is volgens mij ook een bordspel van. ook erg leuk