wanneer uitgerekend?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sassie1980, 1 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

De eerste dag van mijn laatste menstruatie is maandag 18 december 2006 geweest, ik zou dus 24 september 2007 uitgerekend zijn.

Op dinsdag 20 februari heb ik mijn termijnecho gehad. In mijn berekening zou ik die dag 9 weken en 1 dag zwanger zijn, het vruchtje was echter 1,6 cm en dan zou ik 8 weken en 1 dag zwanger zijn.

Oke, dat zou kunnen, aangezien ik net gestopt was met de pil en dus niet weet of ik wel een regelmatige cyclus had.

Nu is er op de brief voor de verloskundige geschreven dat ik 29 september 2007 uitgerekend ben? Dat snap ik dus niet, want ik ben nu 7 dagen korter zwanger, maar 5 dagen later uitgerekend? Of moet ik gewoon 1 okotober 2007 als uitgerekende dag nemen?

Nog even een klein vraagje? Ik las ergens op het forum dat het niet goed is om een zacht gekookt eitje te nemen? Een spiegelei is dan ook niet goed? Of wel als de dooier kapot is gegaan? En een hard gekookt ei is wel goed?

Groetjes Saskia

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi sassie1980,

Als de echo 7 dagen of meer verschilt dan de uitgerekende datum gerekend vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie word de uitgerekende datum van de echo aangehouden. Je bent korter zwanger dan je dacht 8wk ipv 9 wk dus dat betekent inderdaad dat je een week later uitgerekend bent. Dus 29 sept.

Je mag lekker een eitje eten maar inderdaad goed gekookt en goed doorbakken, dooier kapot maken!

Groetjes imke

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Als ik 7 dagen optel bij mijn zelf berekende datum van 24 september, dan kom ik op 1 oktober 2007 uit en niet op 29 september, dat vind ik juist vreemd.
    Nu kreeg ik het idee dat de persoon niet echt handig was met de draaischijf, dus misschien dat hij zich vergist heeft? Ik neem aan dat ze vanuit de termijnecho gaan rekenen naar 40 weken en niet andersom?

Groetjes Saskia

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik heb net mijn eigen verloskundige gebeld en die vertelde mij hetzelfde verhaal, dat als de termijnecho 7 dagen of meer afwijkt, dat ze dan van de termijnecho uitgaan.
    En dat ik die 8 weken en 1 dag moet aanvullen tot 40 weken, dan kom ik op 1 oktober 2007 uit als uitgerekende datum.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina