Ik ben nu 5 of 6 weken zwanger (onregelmatige cyclus). Ik heb al een kindje en een paar maanden geleden een miskraam gehad. Nu dus weer zwanger, maar een paar dagen geleden verloor ik opeens bloed. Eerst oud bloed, dus de verloskundige kon me redelijk gerust stellen. Woensdagavond was een helder rood bloed met stolsels. Donderdag werd het al minder en sinds vrijdag nauwelijks bloed verloren (soms wat oud bloed, soms wat rood bloed). Ik heb geen krampen, maar wel zo'n zeurderig gevoel in m'n onderbuik. Bij m'n miskraam verloor ik eerst best wat bloed en pas twee dagen later flink wat krampen en uiteindelijk de daadwerkelijke miskraam. Wat ik nu heb lijkt er dus niet op, maar ik ben er ook niet gerust op... Heeft iemand ervaring met zo'n situatie?
Hoi Anna, heb je alweer contact gehad met de vk? En heb je nog een test gedaan? Oud bloed kan altijd wel. Helder rood zou kunnen maar stolsels klinkt in ieder geval niet heel positief. Ik zou zeker overleggen met de vk.
Ik heb gisteravond een test gedaan, deze was negatief. Vanmorgen contact gehad met de assistente van de vk. Zij vond het raar dat de test dan nu al negatief is, omdat je zou verwachten dat er tenminste nog een beetje hcg aanwezig zou zijn. Ik word vanmiddag teruggebeld als het goed is.
Oh dat is inderdaad snel. Of het is al eerder gestopt met doorgroeien dat het nu af komt. Wat rot zeg. En die spanning dan ook. Hoop dat ze vanmiddag bellen en dat je dan meer duidelijkheid hebt. Misschien d.m.v. een bloedtest.
Volgende week dinsdag een echo, helaas kan het niet eerder omdat er volgens de vk nu nog niks te zien is. Wat betreft de test zei de vk dat ik die moest vergeten, ze heeft al zoveel rare dingen gezien met testen. Negatief en wel zwanger of andersom. Het klonk haar nu in ieder geval niet als een miskraam omdat ik niet heel veel bloed ben verloren (veel minder dan een normale menstruatie) en geen krampen heb gehad. We moeten dus een week afwachten. Behalve natuurlijk als er van de week toch weer wat veranderd, want het zou ook een beginnende miskraam kunnen zijn. Ik ga er eigenlijk al van uit dat het mis is en dat er volgende week niks te zien is op de echo.
Ik ga voor je duimen dat er toch wat op de echo te zien is. Dat zou super zijn. Sterkte met de komende week doorkomen.
Hey Anna, Ik heb precies hetzelfde gehad vorig weekend (toen was ik 5 weken zwanger). Mijn verloskundige denkt ook niet dat het een miskraam was, ik heb 11 september een echo. Ik vind het ook ontzettend spannend! Kan niet wachten tot donderdag. Ik heb ook geen krampen gehad en twee dagen bloedverlies. De nacht voor het bloedverlies een beetje zeurderig gevoel in m'n buik. Ook geen stolsels oid verloren. We hebben dus nog hoop, maar ik vind het wel heel eng! Ik hoop dat we volgende week een hartje kunnen horen.
Hi teapot, spannend he..? Die onzekerheid maakt me gek! Gelukkig is m'n echo naar maandag verzet, dus nog maar twee nachtjes slapen... Succes donderdag!
Bij mijn vroege miskramen (rond 5/6 weken) verloor ik nooit zo heel veel. Helaas stelt dat jullie niet gerust. Ik snap niet dat ze jullie laten wachten op een echo, terwijl een of twee bloedtesten op HCG meteen duidelijkheid zou hebben kunnen geven. Sterkte met wachten en ik hoop voor jullie beiden dat alles goed is.
Vervelend dat jullie moeten wachten. Ik hoop voor jullie dat er niks aan de hand is. Ik had ook bloedingen. Gelukkig nog steeds zwanger en is de kleine gezond. Zover ze het kunnen zien. hebben jullie ook gekeken of het kan liggen door gemeenschap? Of het innestellen van jullie kleintje.
@miekielief, wat fijn dat het bij jou zo goed gaat! Ik moet zeggen dat ik op het moment dat het bloeden begon wel net na gemeenschap was. Tijdens kwam er een beetje bruinverlies mee. Dus toen gestopt en later kwam er dus ook rood bloed. Ik hoop echt dat het daaraan lag...
Sterkte!! ( Helaas is bij miskraam kans op herhaling erg veel aanwezig omdat lichaam vaak kans moet krijgen maanden lang te herstellen. Hoeft niet maar kans bestaat wel zei mijn gyn. Daarom adviseren ze niet te snel zwanger worden want lichaam kan nog niet aan toe zijn. Ik ben ook niet gaan lang wachten we willen ook zsm brusje!
Dank jullie wel! Hi Piccolina, zei de gyn dat tegen je? Wat raar, want mijn vk heeft dat bij de mk in mei en nu niet gezegd. Sterker nog, in mei zei ze letterlijk "lichamelijk staat niks je in de weg om meteen weer zwanger te raken." Ze maakte hier wel de kanttekening bij dat het fysiek geen probleem was, maar dat ik wel goed moest nadenken of ik er mentaal wel weer meteen aan toe zou zijn, dat ik de tijd moest nemen om het een plekje te geven. Ook dit keer zei ze "Ik hoop je héél snel weer te zien".
Sterkte meid! Heb vorige maand een miskraam gehad bij 6,5 week en toen ook heel weinig bloedverlies en bijna geen stolsels. Was geen eens te vergelijken met een normale menstruatie. Wel een dag veel krampen. De 2de dag met bloedverlies naar verloskundige geweest, deze heeft een echo gemaakt waar al niets meer op te zien was. Daarna een zwangerschapstest gedaan maar ook al negatief. Verloskundige zei dat de zwangerschapstest wel moest knallen als ik zwanger zou zijn.