Vanavond gaan we naar prenatal de laatste spullen kopen. We moeten ook nog een slaapzak hebben, welke raden jullie aan? Ik heb werkelijk geen flauw idee, er is zoveel keus! Maar welke is nu de 'beste'? Bedankt! Juffie
Er is geen "beste". De prenatal/hema zakken zijn hardstikke prima, de combi sleeper is geweldig maar daar is die van jullie voorlopig nog veel te klein voor. Je hebt nog geen slaapzak nodig he, maar ik vind 't zelf wel handig, minder koud met nachtvoedingen uit 't bedje ( 't is koud boven bij ons ) en lekker bij ons in bed slapen als ze niet in de wieg willen. Neem dan een maatje 60 - of eventueel kleiner, maar niet groter nog voorlopig.
slaapzak doe ik de eerste maanden niet. als het nodig is pak ik een puckababy piep voor in te bakeren, maar slaapzak word in het begin vaak afgeraden ivm dat ze met het hoofdje in de opening kunnen schieten
Goede maat kan dat niet mee gebeuren hoor, alleen bij een te grote slaapzak. Inbakeren zou ik zelf niet aan beginnen als 't niet nodig is, het is toch vrijheidsbeperken en je moet 't weer afleren ook.
Je hebt bij de Hema weer van die slaapzakjes maat 50-62. Dat lijkt me geschikt voor meteen na de geboorte?
Ik heb de eerste weken de puckababy piep gebruikt ivm heel onrustig bewegen met de armpjes en beentjes. Toen poos de puckababy mini. Nu slaapt hij gewoon in de slaapzakken van Hema (winter met mouw) en heb ik een zak van de Wibra (winter met mouw) en die is ook prima en een stukkie goedkoper In het begin is een slaapzakje niet nodig. Kan je nog wel poosje mee wachten met aanschaffen. Eer de kleine in een zak gaat is het ms al voorjaar en warmer, dus niet meer geschikt voor warme winterzak.
Waar heb je dat vandaan, en wat is daar de reden voor? Want mn dochter lag gewoon vanaf de eerste nacht thuis in een slaapzak en we hebben hier niets over gehoord. Anders zouden er toch ook geen slaapzakjes maat 56/62 verkocht worden want na 6 weken past dat vaak niet eens meer.
Ik heb een heel beweeglijk kindje, na vijf weken is ze in een Puckababy gegaan, maar zouden wij nog een tweede mogen krijgen ga ik ook vanaf het begin aan een slaapzak. Nine trapte na een weekje gaar deken al van der af. Hema zijn fijn prenatal vind ik mooiere kwaliteit. Maar let goed op dat het hoofdgat niet te groot is, en de armsgaten ook trouwens.
Wij hebben er 1 van de Hema, maar gebruiken die alleen op het KDV, niet thuis. Daar moest ze er 1 hebben, maar vond het thuis niet zo nodig...
Wij gebruiken pas de slaapzak met een paar maanden. Daarvoor had ik de puckababy 4 seizoenen slaapzak. Lekker warm is die voor de winter.
Ik had een kleine mouwloze slaapzak van de Hema voor de eerste weken, nu ook weer mouwloos van de Hema. Heerlijk! Zolang je maar zorgt dat de slaapzak niet te groot is, zodat de kleine niet door de hoofdopening kan schieten.
Omdat ze met het hoofd in de slaapzak kunnen raken. En tot die tijd is het ook niet nodig want dan blijven ze toch wel onder de dekentjes liggen.