Hallo, me zoontje heeft net een kopje koffie over zijn borst gekregen. Het is helemaal rood. Welke creme kan ik het beste kopen en insmeren? Ik heb net vaseline gesmeerd. Ik sta echt op het punt om te janken . Dit is zo erg, me man die was met me zoontje thuis en die lette ff niet op en huppa die kop koffie slaat ie zo van tafel. Ik was net woedend op me man en ziij hoe het kan gebeuren en hoe stom die wel niet was. Ik voel me zo rot! Ik ga zo ff cremetje halen maar welke creme is heel goed voor brandwonden? Het is nu heel rood, Yassir is gelukkig gewoon aan het spelen en heeft geen pijn. Oooh hoe kan die zo stom zijn om niet op te letten!
bepanthen heeft ook speciale brandwonden zalf. Maaruh.. niet boos zijn op je vent hoor! Kan iedereen overkomen, hoe rot ook! Die kleintjes zijn zo vliegensvlug! Succes in ieder geval. Hoop dat het meevalt. En bij twijfel direct naar de huisarts hoor!
Koelen, koelen, koelen en vooral niets op smeren. Als je er al wat op doet, alleen na overleg met HA. Sterkte ermee en wat al eerder is gezegd: het is stom maar een ongelukje zit in een klein hoekje en kan iedereen overkomen.
met lauw water heeeel lang wel 20 min liever langer onder een stromende kraan liever geen zalfjes gebruiken.
Bepanthen heeft wel speciale brandwondencreme idd, maar wacht even de raad van huisarts af, die heeft er toch echt het meeste verstand van.
Inderdaad: eerst altijd koelen met stromend water (niet te koud) en dan de huisarts bellen. Eigenlijk kun je er beter niets op smeren. Zielig voor je kindje! Het doet enorm pijn weet ik uit ervaring. Beterschap!
Ik heb laatst toevallig de 'Cooling Foam Spray' van Bepanthen gekocht. Twee dagen later was ik aan 't strijken en had mezelf weer eens verbrand. 't Spul werkt echt verkoelend en ik heb er geen nare schroei-plekken aan over gehouden (dat heb ik anders wel). Sterkte ermee! Misschien een idee voor iedereen om de spray te kopen, voor het geval dat!
je moet idd koelen maar als het al even geleden is helpt dit niet meer je zeg dat het rood is en hij aan het spelen is dus denk dat ie er weinig last van heeft. als je twijfelt kan je idd de ha bellen. je kan eventueel calendulan zalf/of cream gebruiken voor lichte verbrandingen gebruiken wij ook op het werk verzacht en is voor meerdere doel einden te gebruiken.
Ga met de rest mee. Koelen koelen koelen en niks op smeren en de ha bellen (maar dat heb je al gedaan) Hoe is het nu? Niet boos zijn op je man hoor. Ik denk dat hij zich nog veel rotter voelt dat dit is gebeurt. Het kan in een fractie van een sec gebeurt zijn. Je hoeft maar even afgeleid worden en het is al gebeurt. Suc6 ermee hoop dat hij er niet teveel last van heeft.
koelen, koelen, koelen... Niet te koud, maar handwarm... Niet gaan smeren als je niet weet of er blaren op komen...
Iig géén sudocreme of wat dan ook er op smeren! Koelen inderdaad. Ikzelf was een paar weken gelee zo dom geweest om er sudocreme op te smeren (ja weet ik veel)>? En dat deed me daar toch n PIJN.. Mn man belde zijn moeder en ik moest t er meteen afhalen.. Te laat overigens want ik had een hele grote blaar op mn voet.. Hij is nu aan t helen maar denk wel dat t n litteken blijft.
Dames bedankt voor jullie lieve reacties en advies. Toen ik dus thuis kwam viel het allemaal reuze mee, ik heb van VSM gel gekocht voor brandwonden. Het is lichtelijk rood maar niet zo heel erg. Yassir ook helemaal niet huilerig of anders dan normaal. Hij is zoals die altijd is druk. Me man zei het is in een fractie van een seconde gebeurt, en idd een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb me HA gebeld en die zei dat ik de gel mocht smeren. Vannacht is het ook goed gegaan en heeft Yassir nergens last van gehad gelukkig. Nogmaals bedankt voor jullie advies