Schouders optrekken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lynn8904, 2 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn8904

    Lynn8904 Nieuw lid

    2 mei 2024
    2
    2
    3
    Vrouw
    Hai allemaal,

    Ik ben nieuw hier.
    Ik heb een zoontje van 11 maanden. Hij gaat sinds een maandje naar de opvang.
    Eigenlijk sinds die tijd haalt hij steeds zijn schoudertjes op wanneer hij in de kinderstoel zit wanneer we gaan eten. Soms meerdere keren achter elkaar. Als we hem afleiden is er niks aan de hand. De osteopaat gaf aan dat er verder geen spanning in zijn nekje was.
    Hij is de laatste tijd druk bezig met kruipen, zichzelf optrekken aan de tafel ect.
    Herkent iemand dit gedrag?
    Als ik Google word ik niet echt vrolijk en zie je soms dingen als het tourette syndroom enz.
    Ik ben sowieso al snel in paniek, denk meteen het ergste. Heel vervelend en lastig iets waar ik zelf mee aan de slag moet.
     
  2. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.885
    2.444
    113
    Limburg
    Mijn jongste zoon (1,5) heeft dat ook een tijdje gedaan, ook alleen tijdens eten in de kinderstoel. Heb er zelf nooit wat achter gezocht en het is ook vanzelf weer over gegaan.
     
  3. Lynn8904

    Lynn8904 Nieuw lid

    2 mei 2024
    2
    2
    3
    Vrouw
    Gelukkig. Dankjewel voor je berichtje. Doet me even goed.
     
    Vulpen en Peetje83 vinden dit leuk.
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nou, ik heb dit zelf sinds enkele jaren als ik moe word :|
    En aangezien het avonddiner vaak hét tijdstip is dat de meeste mensen inkakken, zal het mij niet verbazen als dit gewoon een uiting van vermoeidheid is.
    Tel daarbij op dat dit zich uit sinds hij naar de opvang gaat, waar hij veel nieuwe indrukken moet verwerken die allemaal energie vreten en ik denk oprecht dat dat het is.
     
    Lynn8904 vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.321
    3.558
    113
    Zou er ook niet direct wat achter zoeken hoor. Kan een uiting van zoveel dingen zijn voor hem.
    Hier beweegt dochter heen en weer zolang ze aan het eten is en meer wil. Soms ook echt wild tussendoor. Is ze verzadigd dan stopt ze ermee. Soort enthousiasme ofzo van dr. Zal vast wel een keer overgaan.
     
    Lynn8904 vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.444
    113
    Vrouw
    Haha die zit gewoon te genieten van haar eten.
    Hier een neefje die altijd laat horen als iets lekker is. Dan eet hij dus echt heel hoorbaar. 'nom nom nom' heel grappig om te horen.

    @ts, ik zou me geen zorgen maken hoor, is vast iets wat vanzelf weer overgaat.
     
    Lynn8904 en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  7. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.570
    1.715
    113
    Mijn zoontje schudt heel vaak met zijn hoofd tijdens het eten. Ik dacht eerst dat hij dan 'nee' bedoelde want als ik vroeg of hij meer wilde of hem een hap wilde geven schudde hij zijn hoofd. Vervolgens deed hij dan wel zn mondje open dus nu weet ik dat het gewoon iets is wat hij af en toe doet. Vooral wanneer hij moe is heb ik gemerkt. Zal vast niks zijn en weer over gaan:)
     
    Lynn8904 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina