baby schopt tegen spijlen ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brinta, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hallo,

Sinds kort schopt mijn zoontje bij het naar bed gaan en wakker worden tegen de spijlen in zijn bed. Dit gaat zo hard dat ik al bang wordt dat mijn buren binnenkort voor de deur zullen staan. Ook ben ik bang dat hij een keer dwars door de spijlen heen gaat waardoor hij zich verwond.

Weet iemand waarom mijn zoontje dit doet? Heeft iemand er toevallig ervaring mee en duurde het lang voordat het weer ophield?

Hij doet dit trouwens niet uit frustratie, hij lacht er gewoon bij!

Gisteravond heb ik hem om 7uur in bed gelegd en hij heeft tot half 9 tegen zijn ledikant liggen te schoppen, normaal gesproken is hij om 7uur al zo moe dat hij in 10minuten al in slaap valt als dit nog niet is gebeurd tijdens de fles zelf.

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Is hij wel echt moe als je hem op bed legt? Misschien overdag een slaapje eraf?

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hij was gister de hele tijd in zijn ogen aan het wrijven en aan het gapen dus ik denk wel dat hij echt moe was.
    Verder was het een drukke dag gister bij mijn oma en opa en heeft hij eigenlijk in de middag alleen even op de terugweg geslapen in de auto.
    Hij slaapt sowieso overdag al niet zo heel veel. Sochtends met geluk 2 uurtjes en smiddags een half uur tot een uur.

Wel bedankt voor de tip!

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Mijn zoontje schopt niet tegen de spijlen van zijn ledikant, maar 'schopt' zichzelf wezenloos op de commode. Op het aankleedkussen is het altijd één groot feest voor hem en uit enthousiastme zwiept hij z'n benen omhoog en laat die vervolgens met een rotklap op de commode terecht komen! En gillen erbij zo leuk vindt hij het! Wij maken ook weleens de grap dat de buren straks een keer voor de deur staan om te vragen of het allemaal wel goed gaat met hem hahaha. Ook lijkt het ons best pijnlijk voor z'n hieletjes, maar hij heeft er totaal geen last van. Er iets onder leggen doen we ook, maar dat ligt in no time op de grond haha.

Ik denk overigens niet dat hij snel door de spijlen heen zal schoppen hoor. Als ik ten minste naar ons bedje kijk (en de bedjes in NL moeten allemaal aan strenge eisen voldoen) dan lijkt mij niet dat hij daar makkelijk doorheen schopt. Of bedoel je dat hij met z'n voetje/beentje tussen twee spijlen vast komt te zitten? Mijn eerste gedachte is dat jouw zoontje het ook doet omdat hij dat leuk vindt. Soms observeer ik hem nadat ik hem op bed heb gelegd en zie dat hij dan vaak nog eventjes ligt te spelen en hij dan ook z'n beentjes de lucht in gooit en op het matras laat vallen.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Haha het verschonen op het aankleedkussen is hier ook dikke pret!
    Zijn benen steken over het kussen heen en dan vindt hij het indd ook geweldig om keihard tegen de commode te trappen.

Ik bedoelde inderdaad dat ik bang ben dat hij een spijl kapot schopt. Gelukkig dat dit niet snel kan gebeuren, het gaat er namelijk echt heel hard aan toe. Ik hoor hem duidelijk in mijn slaapkamer terwijl er nog een woonkamer en hal tussen zit.
    Hij is indd wel al een paar keer vast komen te zitten tussen een spijl en de muur, dan is het gillen geblazen.

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Onze dochter heeft ook haar benen ontdekt. Als ze trappelt en het maakt geluid dat vind ze het geweldig en gaat ze vol enthousiasme door! Het liefst nog met de buikspieren gespannen koppie omhoog kijken wat ze doet... Geen idee hoe lang deze fase duurt.

Heeft je zoon een slaapzak aan? Dan word t misschien moeilijker.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Leuk om herkenning te lezen :)

Hij heeft een slaapzak aan maar dit houdt het niet tegen.
    Normaal gesproken slaapt hij zonder dekentje omdat het al best warm is in zijn kamer maar omdat hij gister maar bezig bleef hem ik hem heel goed ingestopt met slaapzak en een deken. Op een 1 of andere manier "kruipt" hij hier gewoon weer onder vandaan. Toen ik weer ging kijken omdat hij weer vrolijk bezig was zat het dekentje nog mooi aan alle kanten onder het matras maar meneer lag dwars aan de bovenkant van zijn ledikant.

prisje22 vindt dit leuk.
  8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hahaha, ik vind het wel erg geestig om te lezen zie het namelijk al helemaal voor me:). Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. En dat hij tussen de spijlen komt, tja hij leert vanzelf wel dat dat au betekend...;)

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    haha op het aankleedkussen is hier ook dolle pret. Ook de spijlen van het bed of de box worden niet gespaard. Mama trouwens ook niet haha. Breekt de hele toko af als ze kans krijgt en gillen ja :D

10. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Lol

Dan botten we maar dat onze dochter amper beweegt in bed, hooguit kruipt ze wat omhoog. Druk met de armen en handen is ze wel, en kletsen en lachen!!! Heerlijk wakker worden voor ons :)
    Nog maar even genieten dus, voor het geval ze de spijlen ontdekt...

11. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hahaha, hier heeft hij het gillen gelukkig nog niet ontdekt! (klop heel erg snel af).

Deel Deze Pagina