Wij hebben in huis een schoorsteen maar die is dicht gemaakt. Deze willen we ook niet open hebben want dat gaat te veel kosten. Moeten dan nieuwe pijpen in enz enz Nu willen we graag zo schouw ervoor zetten met zo sfeer open haard/verwarming. Nu ben ik dus benieuwd naar fotos van mensend ie dat ook hebben
Oe leuk! Zou ik ook wel willen, zo'n schouw met mooie open haard (nepding, wel een goeie) Dus ben benieuwd naar foto's
Het is echt super zo`n schouw met zo`n sfeerhaard maar bedenk wel dat het ook heel duur is om hem te laten branden.. Het schijnt zo te zijn als je het wel via de openhaard doet dat je stookkosten aanzienlijk lager worden.. Als wij verbouwt hebben dan krijgen we ook een schouw maar dan met een ouderwetse potkachel verheug me er nu al op!
Toen wij dit huis kochten zat er ook een schouw in die niet werd gebruikt. Volgens de makelaar kon hier geen houtkachel voor maar moest er eerst een nieuwe pijp in. Wij hebben toen een schoorsteenveegbedrijf laten komen en die hebben naar de schouw gekeken en hem geveegd en volgens hun was het geen probleem om zonder pijp er een houtkachel voor te plaatsen. Dit hebben wij dan ook gedaan en ik zit nu heerlijk voor onze houtkachel, lekker warm! En gratis want mijn man krijgt het altijd wel voor elkaar ergens hout op de kop te tikken.
Dat is ideaal demie maar ik wil echt een neppe Hij kan hier toch nooit aan als de kids wakker zijn, plus dat ik onwijs grote angsten voor brand heb. Dus zal een echt nooit aan durven zetten. Vandaar dat we nu voor deze optie willen gaan.
Nog even vraagje Jij zegt dat het duur is om te laten branden. Maar bedoel je dan dat de sfeerhaard ook warmte geef? Ik wil er 1 alleen puur voor de sier. Dus die geen warmte afgeeft. Zijn die ook extreem duur in energie kosten? (of bestaan ze niet die geen warmte afgeven?)