schrale billen, vreselijk veel pijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynx, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Na 7 maanden was het flesje leeg. Dus dat vind ik best lang. Die 15 euro heb je er dan wel uit. En spoot vrijwel na iedere poep broek zijn billen in. Ik vind die net beter dan het eigen merk van de kruidvat.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik las diverse tips over zalfjes. Ik zit in de gezondheidszorg dus als men het niet erg vind enkele tips :)

- zinkzalf droogt plekes in, DUN gebruiken. Elke keer goed deppen, niet smeren. Restanten verwijderen met zoete olie bij volgende verschoning.
    - sudocreme mag dikker smeren/deppen. Werkt hier perfect tegen rode bips.
    - hormoonzalfjes mag je meestal niet langer gebruiken dan 2wkn/ een maandvanwege de stofjes die er in zitten.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

maizena werkt hier het best , bepanthen ook wel en sudocreme doet zeer als het open ligt.. smeer het elf maar eens op een schaafwond als je die hebt. je wilt het er gelijk weer of hebben. het werkt wel maar doet zeer.

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wij spoelen het ook af onder de douche laten het aan de lucht drogen en "kloppen" er dan met de bolle kant van de lepel een dikke laag sudocreme op. Bij ons werkt dat erg goed en is het binnen een dag of 2 ver weg.

5. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad in zkh...ze zeiden daar zoveel mogelijk bloot leggen schoonmaken met zachte gaasjes en lauwwarm water en hun zeiden kruidvat luiers zijn het beste bij kapotte billen!

Sterkte!

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb ook kruidvat luiers, ideaal en heerlijk die dingen!

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze oudste krijgt juist uitslag van de KV luiers?

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Vandaag naar de ha geweest. Billen liggen inmiddels helemaal open.
    We moeten miconazol en sudocreme smeren.
    Bedankt voor al jullie tips. Ik heb er heel wat (voor mij) nieuwe gelezen, dus daar kan ik nog mee vooruit. Hopelijk heeft ze weer snel blije billetjes.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook!
    Op het kdv gebruiken ze kruidvat luiers en daarna heeft ze veel sneller rode billen dan bij de gewone pampers!
    Billen zijn eigenlijk altijd wel wat rood als ze terug komt van het kdv, niet zozeer dat er iets mee moet maar het valt wel altijd op...

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier dus ook. Op de opvang gebruiken ze wisselend Pampers en KV en ik kan aan haar billen zien welke luiers ze die dag heeft gehad ;)

Dus nou ja, geen aanrader dus.

Bij billen die erg open liggen, is er idd vaak ook sprake van een schimmeltje. Hopelijk helpt de miconazol snel. Geen combizalfje gekregen?

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Nee, geen combizalf. De miconazol helpt gelukkig goed tegen de rode huid om de kapotte huid. De kapotte huid daarentegen wordt niet beter, eerder wat slechter. Maar goed dat kan natuurlijk ook pas genezen als de diarree over is. En hopelijk is dat heel snel.

Deel Deze Pagina