Bijna 13 wk en nog zomisselijk en moe!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bunchy, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Bij mijn zoontje was het met elf wk wel bekeken maar kom nergens toe, verdraag geen avondeten, ben constant misselijk en zo moe!
    Soms zit er een goede dag tussen waarbij ik voor de hele week eet maar hoop toch zo dat het snel voorbij is.
    Ben zielsgelukkig met deze zwangerschap maar mijn kwaliteit van leven ligt wel erg laag zo...

Is er iets wat ik kan doen? Denk zelf misschien acupunctuur?
    Of kan het zo voorbij zijn?

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben iets minder ver dan jij. Maar ook ik ben de hele dag misselijk en moet er ook vaak bij overgeven. Ik sla nu al een week het avondeten over.... Ik voel me zo slap, maar geen wonder ik eet gewoon bijna niets. Zelfs al als ik naar eten kijk moet ik al half over mijn nek. Ik hoop dat het hier snel ovet is, vooral voor mijn zoontje. Want zo heeft hij niet echt veel aan mij

ik heb van de huisarts emsafene gekregen. Misschien dat het jou kan helpen?

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Helpt het jou de medicijnen? En niet slecht voor de baby?

4. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik ken het. Ben de hele zwangerschap misselijk geweest. niets hielp. Ook acupuctuur niet.
    Nu heb ik druppels en die schijnen ook te kunnen helpen bij misselijkheid. De druppels heten AlkaLife
    Als je google kijkt kan je de site wel vinden. Heeft met verzuringen te maken enz.

5. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ik hoop niet omdat het nu al relatief langer aanhoudt, dit betekent dat het ng heel lang aanhoudt.
    Ik zal eens informeren. Dank voor jullie tips!

6. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg! Ik ben sinds 5 dagen niet meer misselijk en vermoeidheid gaat beter sinds een week. Ik vreesde er ook even voor dat dit zou gaan aanhouden maar niks is minder waar!

7. mmuisje

mmuisje Bekend lid

23 dec 2008
    589
    0
    0
    Ha!
    Bij mij lijkt het de laatste 2 dagen ook beter te gaan.... ik hoop het want je voelt je echt beroerd ja.
    Sterkte, hoop dat het snel over zal zijn!

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Gelukkig is er dus ook nog hoop!!

9. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ik ben nu 14 weken, al vanaf de 6/7e week iedere dag misselijk en houd warm eten niet binnen (brood gaat wel goed en soep). heel herkenbaar dus jullie gevoel. ook kan ik slapen als een blok vannacht weer 16 uurtjes gepakt. voor de misselijkheid heb ik van mijn verloskundige arkocaps gember (gewoon te verkrijgen bij da) als tip gekregen die helpen goed kan ik zeggen in het begin had ik er echt 4 op een dag nodig, maar nu pak ik ze pas als ik last krijg van mijn maag. op het avondeten na dan want dat neem ik maar voor lief.

allemaal succes met deze periode, laten we hopen dat het snel beter word

10. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze x heb ik er gelukkig amper last van gehad, maar bij mijn eerste zw tot en met week 16. Wat bij mij echt werkte tegen de misselijkheid is de hele dag door kleine beetjes eten. Craqottes, rijstewafels, druiven, appel, beschuit, evergreen, sultana, rozijntjes, dropje, hoestpastille. Ik moest steeds kokhalzen en het is gebleken en bewezen(niet alleen bij mij) dat op iets sabbelen het af doet nemen. Ik had echt overal en altijd eten bij me. In de auto, in min jaszak, in de kinderwagen, in de douche, op min nachtkastje. Sterkte!!

11. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Bij mij nam het rond vijftien weken van de 1 op de andere dag af...heel apart.
    Dus misschien nog ff doorbijten en als hey aan blijft houden inderdaad accupunctuur proberen?

Er zijn ook van die preggypops in omloop, lollys met natuurlijke stofjes erin die misselijkheid tegen schijnen te gaan. Maar, bij heel erge misselijkheid denk ik niet dat het het gewenste effect heeft.

Veel sterkte!

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Emesafene wordt al tientallen jaren gebruikt voor zwangerschapsmisselijkheid, is veilig bevonden. Het werkt het beste als je het regelmatig inneemt (dan bouw je een spiegel in je bloed op) en er (probeert, want dat is vaak een issue bij zwangeschapsmisselijkheid) veel bij te drinken.

Acupuntuur, gember, B6, homeopathische pilletjes zou je ook kunnen proberen. Hebben allemaal een bepaald effect. Helaas werkt niets altijd in alle gevallen. Het is een beetje uitproberen.

Je zou ook meer vloeibaar eten (goedemorgen drankjes, pap etc) kunnen proberen. Dan krijg je op een makkelijk manier toch iets binnen met een beetje substantie.

Hier www.zwangerenmisselijk.nl en hier www.steunpunthg.nl kun je nog meer info vinden over zwangerschapsmisselijkheid.

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Het is niet dat ik constant loop te kokken maar wel constant vieze smaak en bij vieze geurtjes of gedachten aan avondeten moet ik wel kokken... brood eten gaat gelukkig wel goed!
    En dan die moeheid... ik lig er elke avond om 20u in, niet echt gezellig.. maar goed alles voor het goede doel!

14. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog steeds erg misselijk en moe (ook 13 week). Ik slaap ook veel en idd vroeg naar bed.
    Kleine beetjes eten helpt bij mij goed, maar er komt niet zoveel eten binnen als anders, daardoor wordt je ook slap. Hopen maar op betere tijden.

Wat bij mij erg goed helpt is waterijsjes en kleine slokjes coca cola.

15. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.567
    601
    113
    Bij mij heeft het tm de 22e week geduurd...

16. Trees

Trees Niet meer actief

Bij mijn dochter was het bij 16 en een halve week plotseling over en deze keer 'al' bij ruim 15 weken. Ik heb ook een paar weken Emesafene gebruikt, maar het is geen wondermiddel. Ik was door de Emesafene niet meer de hele dag aan het kokhalzen/ overgeven, maar ik voelde me nog steeds zwaar beroerd. Acupunctuur en homeophatisch middelen helpen hier helemaal niks.

Sinds een week kan ik ook weer later dan acht uur naar bed. Er is dus hoop. Succes ermee!

17. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben nu ruim 14 wkn en t gaat sinds een paar dagen echt beter. er komen steeds meer momenten dat ik me wel goed voel. hoop dat dit zo doorzet!
    sterkte ermee!

18. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ben tot ongeveer 20wk vreselijk moe geweest, gelukkig niet zo misselijk. Je hoort vaak zeggen dat de kwalen over het algemeen de eerste 3 mnd voorkomen en daarna dus wegebben...
    daar geloof ik ook niet zo in, maar hopelijk gaat het snel voorbij, en kun je nog lekker gaan genieten van de rest van de tijd :)

Deel Deze Pagina