Schrale plek hand

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tacita, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag huisarts maar eens gebeld want jeuk word steeds erger, handen steeds droger en schilferig. Vooral 's avonds, overdag als ik zo'n beetje in de kou zit (of nou ja ben toch al een koukleum haha) gaat het wel oke. Krijg zelfs sneetjes in mn huid.
    Maar helaas, ze mogen er niks aan doen, of het nu eczeem, een schimmelinfectie, wat dan ook is. Niks doen in het eerste trimester. Dus ik kan nog even... :$

2. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Hè, vervelend.

Ik heb er ook snel last van, ook van droge huid rondom ogen en mond. Ik houd mijn handen nu bij met Vaseline handcrème (trekt snel in). Voor de nacht gebruikte ik vaak cacaoboter van Palmer's (bleef langer vettig). Ik probeer ook te minderen met water en gebruik geen make-up, want het enige dat op sommige plekken werkt is helaas hormoonzalf (maar dat gebruik ik nu niet).

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Stop met wassen en hou het wat vet...
    Alleen na wc bezoek en bij bereiden van voedsel..

Ik was nu echt niet vaker mijn handen.. en bij de eerste ook niet...
    Is overigens ook niet goed voor je eigen immuunsysteem.. zo vaak wasse

4. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben met handen wassen inderdaad al iets rustiger aan gaan doen en naast de witte vaselinecreme via de huisarts nu maar eens overgaan op gewone vaseline erbij (want handcreme maakt het sowieso niet beter) ;)
    Maar ben dus niet de enige met ineens zo'n gevoelige huid...!

Deel Deze Pagina