Slaap en eetschema baby 6,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door MiekeNine, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekeNine

MiekeNine Nieuw lid

26 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds januari heb ik een tweeling. Ze zijn 7weken te vroeg geboren maar zitten nu zeker op het goede gewicht van een baby van 6 maand. De tweeling vragen allebei heel veel aandacht. Als je ze aandacht geeft lachen ze gelijk en zijn ze erg vrolijk.

Maar het slapen wil gewoon niet. Nadat ze wakker zijn blijven ze gapen en in de ogen wrijven. Ze slapen bij elkaar op de kamer en de temperatuur is altijd 18 graden.
    's Ochtends zijn ze rond 6 uur wakker en blijven ze rustig in bed liggen tot 7uur. Maar dan...

7uur 180/6 met bambix
    9 uur bed, ben eerst kwartier bezig voordat ze gaan slapen en vervolgens zijn ze binnen 45 min wakker.
    10u fruithap.
    11:30 roosvicee met halve snee brood
    12:30 uur bed, weer kwartier bezig voordat ze gaan slapen en weer binnen 45 min wakker.
    14:30 uur 180/6
    15:30 bed. Kwartier bezig voordat ze slapen en binnen 30 min wakker.
    17 uur groentehap
    18 uur in bad
    18:40 fles 180/6 met bambix.
    19uur naar bed. 6uur volgende dag wakker. Meestal huilen ze rond 21h voor een speen maar slapen daarna weer verder.

Ik weet niet wat ik moet doen om ze overdag beter te laten slapen. Zoek heel graag tips!!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De slaapcyclus van een baby duurt 45 minuten, maar dat wil niet zeggen dat ze daarna niet meer door zouden kunnen slapen. Ze zijn dan niet uitgerust. Probeer eens om ze te laten liggen na die 45 minuten, om te kijken wat ze doen.

Het is natuurlijk lastig omdat ze bij elkaar liggen, en ze elkaar wakker huilen. Je zou kunnen proberen om ze apart te laten slapen overdag. Bijvoorbeeld een in de box mits het rustig is beneden, en de andere op bed. Verder gaat het goed vind ik wat voeding betreft.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina