Wiens baby slaapt ook nog (lang) niet door?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mroos, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Om mij heen hoor ik altijd alleen verhalen van babys die wel doorslapen, eigenlijk nooit van babys die nog (lang) niet doorslapen. Ik weet haast zeker dat deze er zijn, en omdat ik het even nodig heb om te weten dat ik niet de enige ben die 's nachts regelmatig in de weer is, mogen jullie je hier melden;).

Ik trap af:
    Mijn zoon van 12 november(bijna 3 maanden dus) slaapt in principe hartstikke goed, maar gewoon niet door. Hij slaapt van 19 - 00, en dan weer een voeding om 3 uur en 6 uur (als ik geluk heb half 4 en 7 uur).
    Hij heeft echt honger want sussen met speentje oid lukt niet, en dat lukt dus wel als hij geen honger heeft.

Deze week weer werken dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    wil je niet ontmoedigen maar hier ook nog een niet doorslaper......word er beetje wanhopig van alleen maar door al die verhalen van trotse mama's die een kindje hebben die gewoon van 19u tot 19u non stop slapen pffffffff haha **afgunst**

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje van 8 maanden slaapt bij lange na nog niet door... Het gaat wel steeds beter, hij is nu zo'n twee tot drie keer wakker s'nachts. Dit was 20 keer...
    Wij waren echt gesloopt de eerste maanden, zeker toen we weer moesten werken. Nu gaat het gelukkig beter, en ik hoop dat deze stijgende lijn zich doorzet :)

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik geloof niet alle verhalen van doorslapers hoor.

Heb zelf een goede slaapster snachts, maar moet er ook regelmatig uit om een speentje te geven, luier te verschonen of melk wat dwars zit of een boer, of ze wil opeens wel een nachtvoeding.
    En ik denk dat de meeste "doorslapers" dat wel hebben hoor.

Dus het is net wat mensen met doorslapen bedoelen denk ik. Dus trek je niet teveel aan van de verhalen om je heen ;)

5. kjara

kjara Actief lid

7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons dochtertje slaapt ook nog niet door hoor,
    ja soms :) het gaat een beetje met vlagen.
    ik vind het niet zo erg, als ze gedronken heeft kan ik haar gewoon weer in haar bedje leggen en ze gaat weer lief slapen.

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier slaapt ons zoontje ook nog niet door hoor. Ik hoor soms mensen zeggen dat hun kindje met 2 weken al doorslaapt.....

We zijn nu sinds gisteren aan het proberen hem niet meer wakker te maken voor de fles van 23 uur. Hij heeft vannacht van 19.30 - 00.45 geslapen en daarna van 1.15 tot 5.45 en dat is voor hem echt super lang!!! Als we hem wakker maakte voor de fles van 23 uur kwam hij altijd rond 3 uur alweer. We gaan nu proberen om te kijken wat er gebeurt als we hem niet meer wakker maken voor flessen maar hem gewoon uit zichzelf te laten komen, misschien schuift het dan vanzelf wel op!

7. mroos

mroos Niet meer actief

Dat is hier ook wel, ik vind het ook niet heel erg, alleen merk ik dat het me toch wel opbreekt, zeker als onze peuter 's nachts ook nog eens een keer wakker wordt om wat dan ook.. 1 ruk zelf slapen van 5 uur zou wel lekker zijn;).

8. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hier ook nog geen doorslaper. Hij is bijna 5 maanden en kwam bijv vannacht nog 3 keer. Meestal komt hij eens per nacht. Slaapt rond een uur of 8, 9 tot een uur of 3, 4. Heeft dan echt dorst. Slaapt vervolgens verder tot een uur of 6, 7. En ik tref dan een uitermate uitgeslapen kereltje aan:) hij maakt dan wel een lange ruk, ik lig dan zelf ook te ronken rond 9, half 10.

9. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan wil ik je al helemaal niet ontmoedigen!!
    Maar mijn zoon heeft nog nooit een nacht doorgeslapen.

:)

Wij vinden het al een goede nacht als hij (zoals vannacht) om 12 uur en om 4 uur wakker is geworden en we er uit moeten (en hij tussendoor een keertje uit zichzelf weer in slaap is gevallen...)

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier ook niet. 2 keer wil ze nog bv.....maar ik vind het niet erg. Ze drinkt, laat een boer en wil terug op bed gelegd worden...al met al z'n 10 minuten en dan kan ik weer slapen.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Och hier ook nog geen doorslaper hoor. Ze komt altijd om de 3 à 4 uur, dus ook in de nacht! Heel af en toe slaapt ze een keer 5 à 6 uurtjes.
    Ik moet zeggen dat ik het nu ook echt nog niet verwacht.
    Misschien moet ik maar helemaal niets verwachten, dan valt het ook niet tegen hihi.
    Op zich vind ik het wel vol te houden, maar een keer 8 uur achterelkaar slapen daar zeg ik geen nee tegen!

Ti's ook eigenlijk best gezellig. Vind haar zo schattig, vooral snachts.. Dan kruipt ze helemaal tegen me aan en vallen we samen vaak weer in slaap!

12. mroos

mroos Niet meer actief

Nogmaals, ik vind het geen ramp, het is alleen wel fijn te weten dat je niet de enige bent;).

13. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft nog 2 a 3 nachtvoedingen nodig...Als ik geluk heb slaapt hij in de avond en nacht blokken van 4 uur. De keren dat hij langer sliep dan 5 uur waren eigenlijk alleen na zijn inentingen. Ik laat hem als hij wakker wordt drinken en soms heeft hij ook gepoept dus even verschonen en dan slaapt hij eigenlijk altijd wel weer lief verder. Hij ligt in bed van 18.00 tot ongeveer 06.30.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Je bent niet de enige. Onze dochter van 19 maanden slaapt soms wel/ soms niet door. Tot 11 maanden heeft ze op één keer na nog nooit doorgeslapen. Ze heeft 's nachts nog behoefte aan een knuffel en geruststelling. Wij vinden het niet erg :)

15. mroos

mroos Niet meer actief

Ik zie dat je weer 13 weken zwanger bent! Wat mooi om te zien, heb je een paar jaar geleden veel gevolgd op je blog. Van harte!

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Zo kwam het ook niet over hoor!! Succes met werken, zal wel weer een hele omschakkeling zijn denk ik?

17. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Snap je gevoel. Ik hoor om me heen ook alleen maar verhalen over doorslapende kindjes. Onze kleine man slaapt ook nog niet door hoor. Hij slaapt niet slecht (van 19.00-06.30 uur), maar gemiddeld moeten we er ca. 3-4x per nacht uit om z'n speentje te geven (de ene keer wat meer, de andere keer minder). Hij slaapt dan nog wel, maar kan zelf z'n speen niet vinden en blijft jengelen/huilen. Sinds 1,5 week wordt hij ook gewoon echt wakker 's nachts. Vaak hoef ik hem maar even 10 minuten in slaap te wiegen en dan kan hij er weer een paar uur tegen.

Vond het al niet zo heel erg, maar ben nu weer zwanger en slaap door de misselijk sowieso al heel beroerd. Nu maakt het dus helemaal niet meer uit. Ben meestal zelf toch al wakker en dan is even knuffelen met m'n kleine ventje fijner, dan misselijk in bed blijven liggen....hahaha.

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog eentje hoor :)
    Eerste 6 maanden waren dramatisch met slapen 's nachts (ik vond dat wel erg!) Want 4 uurtjes slaap en dan ook nog niet eens achter elkaar breekt je wel op na al die maanden. Na de 6 maanden ging het langzaam beter, maar moesten we er nog 3-4 keer uit voor de speen. Dat vond ik dan weer niet erg, want ze sliep snel verder. Pas vanaf een maand of 14 slaapt ze echt de meeste nachten door, eventueel 1 keertje eruit (tenzij ze ziek is natuurlijk). Dus er zijn er meer die niet zo snel slapen. Maar snap wat je bedoelt. Hier was het vroeger ook: slaapt ze nou nog niet door?? Mijn omgeving bleek er niets van te snappen..

19. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hier ook een zoon van 14 maanden die 9van de 10 keer niet doorslaapt, nou is hij ook erg vaak ziek dus dat heeft er ook mee te maken. Maar god wat kan ikvme ook ergeren aan die mensen waarvan de baby's al vanaf de geboorte klokje rond slapen...

20. giraf

giraf Niet meer actief

Hier ook 1 :)
    Zoonlief van 5 maanden slaapt van 19:00 tot 8:00, maar de keren dat onze dochter 8 uur aan een stuk geslapen heeft zijn op 1 hand te tellen....
    Ze hoeft geen voeding meer, maar vaak 3 tot 4x per nacht even een aai over haar hoofdje... Ach, vind het niet zo erg hoor, ze is nog zo klein...

Deel Deze Pagina