Katoen!?

Discussie in 'Verzorging' gestart door pietje77, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Ik wilde wel reageren op het andere topic, maar die is volgens mij gesloten.. Bij de eerste hebben we 1,5 jaar gewone vouwluiers van de HEMA gebruikt. Nu heb ik voorgevormde luiers op de kop getikt omdat die mij (voor de tweede) handiger leken.. Ze zijn van het merk Bumkins. Nu heb ik een aantal vragen: Maatje s, kan ik die direct na de geboorte al gebruiken? en moet er nog een inlegger ingelegd worden? (bij de eerste had ik van de wegwerpinleggers die je met de ontlasting weggooit) er zitten wel losse inleggers bij, maat gebruik je die direct of later als hij/zij meer gaat plassen? en onze ervaring de vorige keer was dat onze dochter 's nachts niet droog bleef en telkens eerder wakker was (3 of 4 uur) omdat ze helemaal nat was. We zijn toch 's nachts wegwerp gaan gebruiken. Blijvens deze Bumkins 's nachts beter droog of zijn er speciale nachtluiers?
    In ieder geval, alvast bedankt voor je reactie!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pfff :( Ik heb geen flauw idee. Maar nu is je topic iig weer even naar boven gegaan en misschien heeft iemand anders hier wél ervaring mee. Succes! ;)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik gebruik ook katoen maar dan bamino mio, dus kan je niet helpen ben ik bang.

4. Yulunga

Yulunga Lid

8 nov 2006
    20
    0
    0
    Hoi,
    Wij willen ook katoen gebruiken, ben een beetje aan het kijken hoe en wat en heb ook vraagjes.

Ik had gelezen dat de bumkins S klein valt, dus lijkt me dan meestal bij geboorte al wel passen, want dat zou maat S sowieso meestal doen alleen dan soms wat lomp zitten. Anders kun je altijd eerst even hydrofiel gebruiken of is dat niet handig? Voor zover ik heb begrepen gebruik je s nachts een katoenen inlegger voor extra absorptie, daarnaast idd de papieren wegwerp-inlegger weggooien van de ontlasting.

Wij zitten te denken aan een voorgevormde luier met aparte overbroekjes. De aanstaande oma's vinden trouwens dat we niet goed bij ons hoofd zijn, vanwege de was enzo, maar hier in de voorgaande topics lees ik dat de ervaringen best positief zijn.
    Maar wat heb je precies nodig? Hoe lang kan een baby eigenlijk in maat S (tot 8-9 kilo)? Of wanneer past maat L (vanaf 7 kilo)? Is het de moeite waard te beginnen met hydrofiele luiers en dan op maat L over te stappen, omdat hydrofiel in het begin nog best goed zit en dat scheelt een hoop geld? Heeft iemand ervaring met wollen overbroekjes, zijn die goed genoeg of lekken die toch door?

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Yulunga: ik heb geen ervaringen met de luiers die jij noemt. Wel krijg ik ook regelmatig commentaar als ik zeg dat wij katoen gebruiken. We zijn van het uitstervende ras hoor ik vaak. En dat extra werk valt echt wel mee hoor ! Ik bedoel ik gooi ze in de wasmachine en die was ze wel voor mij ;) Met dit mooie weer hang ik ze buiten en zijn ze diezelfde dag nog droog, dan alleen nog een kwestie van vouwen.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb trouwens een dikke 30 luiers, 3 overbroekjes, en de papieren inleggers van de Hema.

7. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Heeft de HEMA van die papieren inleggers? Bij mijn dochter had ik inleggers van de Kruidvat. Maar die heeft ze uit het assortiment gehaald.... Knap balen dus. Kwist niet dat de HEMA ze ook heeft, zal eens kijken.

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja idd HEMA heeft ze. Ook baminomio heeft inlegvellen en die verkopen ze bij ons in de groene kruis winkel. Verder zou ik niet weten waar ze ze nog meer verkopen.

9. MollyM

MollyM Bekend lid

zal thuis eens kijken ik heb ook een bumkins weet even niet meer hoe die er uit ziet. Kom er op terug!

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik heb gewoon de vierkante lappen van de Hema. Werkt prima! De inlegvellen haal ik inderdaad ook bij de Hema. Strikslip erom en klaar!

Ach ja het is een wasje of 2 extra en het is wat meer opvouwen... Maar ik was sowieso ineens meer met onze knul erbij dus dat maakt niet uit...

@ Nemo: we zijn niet van een uistervend ras, juist een opkomend ras! Het blijkt dat katoen weer meer gebruikt wordt!

11. Yulunga

Yulunga Lid

8 nov 2006
    20
    0
    0
    Ah, handig dat inlegvellen ook bij de HEMA te koop zijn! :)

Tja, de was, ik kan me dus echt niet voorstellen dat dat nou juist zo veel extra werk oplevert. t Is vast wel even een nieuwe routine krijgen met zoveel meer was, maar dat is niet alleen de luiers! Ik denk steeds dat zal toch wel meevallen en dan twijfel ik weer of dat niet te naief gedacht is... Maar ik heb zelf ook geen hekel aan de was doen, dat maakt natuurlijk wel uit. Ik zou het wel vervelend vinden om steeds luiers te moeten halen en weer weg te gooien. Nouja, dat is dan ook nog maar een van de redenen om al dan niet voor katoen te kiezen, dus we zullen het wel merken hoe erg het is ;)

12. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi, van bumkins heb ik een AIO en een overbroekje, dat overbroekje heb ik gebruikt met de bambino mio inleggers en beviel redelijk. De AIO was voor ons niet handig, de pasvorm was niet geschikt voor ons zoontje. Hij had wat mollige beentjes en die zaten altijd een beetje in de verdrukking als ik de luier van boven goed sloot. Als ik dit losser deed (ten goede van zijn beentjes) dan was het boven te los. Ik heb nooit maat S gehad maar maat L en ik moest die overdag al na 2 uur verschonen of extra inleggers er in doen anders redde hij het niet 4 uur. Sorry maar mijn ervaring hier mee is niet zo goed. Mijn zus had ze ook geprobeerd en bij haar ging het wel goed.

Je gebruikt inderdaad papieren inleggers die je met ontlasting en al weggooid (in de WC of in een plastic zakje). Ik ben meer tevreden over de totsbots luiers, die gebruik ik nu weer. Daar zit een los broekje over (slijt het waterdichte laagje ook minder hard omdat je ze niet steeds hoeft te wassen als je de luier wast).

Succes er mee!

13. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    ok, bedankt in ieder geval voor je reactie!

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

@pietje77: gefelicteerd met de geboorte van Elle ! Succes met de luiers. Welke gebruik je nu ?

15. MollyM

MollyM Bekend lid

Ja gefeliciteerd joh! Alles goed gegaan, ben ook heel benieuwd hoe de bumkins maat S jou bevallen. Ikzelf had maat 1 van de totsbots maar die ben ik pas na een paar weken gaan gebruiken omdat ik ze toch te groot vond. Ik heb in het begin hydrofiele luiers gevouwen en ik had een voorgevormde luier van de Hema (is uit de collecitie) en die vond ik heel fijn. Die hebben een vorm van een zandloper en die maar je met een strikje dicht en dat beviel mij heel goed.

16. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Molly

Vanaf wanneer ben jij totsbots gaan gebruiken, ik heb ze nl ook in huis maar vindt ze nu nog wel erg groot ( en Isa is ook nog eens best klein, ruim 3 kilo nou). Ik gebruik nu dus nog wegwerp maar zit dus eigenlijkte wachten totdat ik de totbots kan gaan gebruiken :D Blijven ze bij jou goed droog snacht met die luiers?

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb luiers gekregen. N.m. kakaloe maat M en Teddy easy maat M. Weet iemand met wat voor leeftijd/gewicht je die kunt gebruiken ? Ik weet niet of ze nog wel in de winkel worden verkocht trouwens.

18. MollyM

MollyM Bekend lid

Spijkervrouwtje, de mt 1 van Totsbot ben ik met 3 weken of zo gaan gebruiken maar mijn mannetje was toen bijna 4 kilo volgens mij. De Totsbots mt 2 ben ik nu net mee bezig dus vanaf 6 mnd of zo maar dan zijn ze nog wel aan de ruime kant maar het kan wel. 's Nachts gaat goed, op een gegeven moment moet je er wel een extra inlegger in gaan doen dat kan gewoon tussen de luier en het overbroekje of onder de flap van de luier (maar dat maakt het dichtmaken kleiner als je snapt wat ik bedoel dus als je vind dat je ze nog maar moeilijk dicht krijgt, als ze straks 2,5 of zo zijn, dan kan je beter aan de buiten kant de inlegger doen). Ik gebruik hennep of microfiber inleggers.

De hennep inlegger neemt niet zo snel vocht op maar wel veel dus die moet je altijd achter aan doen als je die gelijk op de billen doet heb je kans op lekken. Voor 's nachts kan je straks trouwens een fleece of wolbroekje gaan gebruiken dat ademt en dat is fijner voor de baby.

Nemo, die luiers die ken ik niet dus daar kan ik je jammergenoeg niet mee helpen, heb je al op internet gezocht?

M.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

@MollyM ik had al gegoogeld maar kon het niet vinden. Inmiddels weet ik het al wel.

20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    bedankt voor de tips!
    Ik gebruiknu sinds 2 dagen de totsbots maat 1. Isa weegt nu 3,5 kilo en ze passen eigenlijk al best goed vindt ik. Maar ik heb er maar 6 dus kan er niet volledig mee vooruit. Heb verder wel zo'n 25 stuks van popolini (goedkoop over kunnen nemen) maar die zijn nog ietsje groter dus denk dat die nog niet passen. Ik twijffel nu of ik nog wat totbots maat 1 bij zal kopen, maar je gebruikt ze in verhouding maar zo kort vindt ik en dat is ook weer zonde. Ben al wel op MP en zo aan het snuffelen of er soms iemand van een setje maat 1 afwil maar ja kan nog niets vinden ;)

Deel Deze Pagina