Terug vliegen ging hier trouwens perfect. Tegen de tijd dat we bij de bagageband aankwamen, kwamen de koffers er ook al aan. Zo de douane door en naar huis.
WIj zijn gisteren via Schiphol gevlogen. We hebben 35 minuten bij inchecken/bagage drop off gestaan en bij de douane konden we zo doorlopen. Boarden duurde wel erg lang, maar het vliegtuig waar we in gingen was te laat door slecht weer en moest dus eerst leeg en schoongemaakt worden etc. Tussen de douane en het boarden zat nog ruim 3 uur.
Wij vliegen begin oktober om 8 uur s ochtends. We gaan met de auto, ongeveer 45 min rijden. Zou 4 uur vertrekken dan voldoende zijn? Zodat we 5 uur op Schiphol zijn.
Dat lijkt me, begin oktober, buiten schoolvakanties om, prima. Maar het is natuurlijk nog niet te zeggen hoe de situatie dan op Schiphol is.
Ja ik denk dat we het tegen die tijd even moeten zien hoe de drukte dan wordt aangegeven. Maar om nou al om 4 uur op Schiphol te zijn klinkt wel heel erg vroeg
Wij zijn gisteren op Schiphol geland. Toen we bij de bagageband kwamen begon deze direct te draaien, na nog geen minuut hadden we onze koffers. En dat terwijl het een erg drukke dag scheen te zijn. Ook geen stapels lege koffers meer in de bagage hal gezien.
Mijn zus en ik vliegen vrijdag 16 september naar Rome, 7 uur ochtend, alleen handbagage. Hoe lang van tevoren zouden jullie op vliegveld zijn?
Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Vlieg donderdag de 8e om 7 uur naar de Canarische eilanden. Op de website van Schiphol geven ze aan dat ze verwachten dat dat een drukke dag is, maar zo vroeg ook al? We hebben trouwens wel ruimbagage.
Ja lastig, man en ik gaan eind september naar Barcelona ook alleen hand bagage. Voor onze vakantie waren wij 8 augustus netjes 4 uur van te voren en met een half uur er doorheen nu denk ik ook wat zullen we nu doen.
Nou ik was vandaag op Schiphol en het verschilde. Er waren korte rijen, maar er waren ook echt rijen van 100-en meters lang. Ik zou het er niet op gokken dat je er snel door bent. Je kunt beter op tijd zijn en geen stress meer hebben en dan lekker ergens wat drinken/eten..
Ik vertrek 9 sep naar Bonaire. Een paar weken geleden stond in de app dat het die dag zeer rustig zou zijn. Nu is het ineens een piekdag..... Ik ga dus maar gewoon braaf 4 uur van te voren er naar toe want wil mijn vlucht niet missen. Ik krijg er overigens wel een beetje stress van maar ja ik kan er verder niets aan doen (behalve dan 4 uur van te voren daar zijn). Op de site van Schiphol staat overigens dat het juist langer duurt bij de security als mensen handbagage meenemen en ze hebben liever dat je je koffers incheckt (ik zou sowieso al mijn koffer meenemen want pak graag ruim in ).
Wij vlogen vorige week woensdag om half 2 vanaf Schiphol naar Italië met easyJet. Alleen met handbagage (mijn kleine handtasje met portemonnee en telefoon) mocht gewoon los van m'n handbagage blijven. Hadden op 3 u gerekend (advies van easyJet). Waren binnen 10 min door de security heen zaten in de allerkleinste lounge.. dus weinig te doen, waren lange 3 uren
Is alles open 's nachts op schiphol? Vliegen om 7 uur, ik heb echt geen zin daar om 3 uur al te zijn.
Dit staat op hun site; Schiphol slaapt nooit en de winkels op de luchthaven hebben ruime openingstijden. De shops na security zijn van anderhalf tot een uur voor vertrek van de eerste vlucht geopend. Een half uur voor vertrek van de laatste vlucht van de dag sluiten ze pas weer.
O bedankt! Ik las net over een app met drukte. Welke app is dat? Weet jij dat? Kan ik het vast beetje in de gaten houden.