nu heb ik een zwembad gekocht vandaag lekker vol laten lopen. en nu staat tie te wachten hahaha. maar nu er zit geen pomp aan.maar ik wil het water wel fris houden! hoe doe je dat of gaat dat niet? tis toch 800 liter water wat er in gaat dus om hem nu iedere dag leeg te halen en op nieuwe te vullen word een dure hobby. weten jullie hoe je dat doet? er werd ook al gezedg zout in het water (?) weten jullie dit?
wij hebben een zwembad met wat meer liters water en bij ons is het water tussen de 20 en 24 graden. Wij hebben er een tent overheen staan maar het is wel aan te raden om een pomp aan te schaffen en een onderhoudsset voor chloor en ph waarde op peil te houden. Succes ermee!
idd zo'n setje voor t water. Dan heb je zo'n dobber voor in het water waar je tabletjes in doet dus veilig voor de kids (haal t er overigens uit als we erin zitten) Ook een testsetje, zodat je t water kunt testen. Dan geeft t aan wat er te veel of te weinig inzit en wat je er dan in moet gooien om het water weer goed te krijgen. Prijs ligt dacht ik tussen de 25 en 30 euro. Ik heb m bij aveve gehaald (soort boerenbond) maar denk dat je ze nu ook wel bij bouwmarkten enz krijgt
een pomp zou duurder zijn als het zwembad zelf.dus dat lijkt me niet echt de oplossing. anders toch maar gewoon het water verversen
met enige regelmaat een chloortabletje erin. Deze zijn te koop bij de praxis, intratuin en ik zag ze laatst ook bij de kwantum. En zorgen voor een afdekzeil zodat er geen vuil van bovenaf in kan. Volgens mij kan je dan je badje wel een tijdje schoon houden. Wat je ook kan doen is af en toe er wat water uit laten lopen en dan een deel schoon water erbij. Dan hoef je niet elke keer het hele bad te verschonen.
granulaat koop ik hier bij zwembadzaak... chloortabletten incl drijver koop je overal waar ze opzetbaden kopen ik dekte het bad altijd af met een dekzeil, zodat er geen vuil in kwam.. scheelde ook enorm.. en... een teiltje naast het badje.. zodat ze met schone voeten in het water kwamen.
Bij de intertoys bv kan je van die speciale chloor tabletten apparaten die je zo in je zwembadje kan gooien, je kan er ook een zeiltje overheen doen ... Wij hebben hier trouwens twee producten staan wat we er in doen, die ene is om de waarde van het water omhoog te halen waardoor het dus minder snel vies word het lijkt een beetje op zout en wij hebben dan die chloortabletten en het werkt perfect.. Gelukkig heb ik er van de week ff eentje gekocht met pomp want dat is veel makkelijker ...
@Chantal dan nog moet je al dat spul gebruiken, de pomp is alleen om rotzooi uit het water te filteren. Jij bedoelt ph+ of ph- die moet je gebruiken, zo hebben beestjes enz geen kans, en chloortabletten dan... Wij hebben altijd een drijver met chloortabletten in het zwembad liggen...