Mijn vriend en ik zitten bij een ander HA...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jufaman81, Oct 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Vanaf januari 2011 ben ik gestopt met de pil om zwanger proberen te worden van ons 1e kindje. Het is nu oktober en ik zit in ronde nummer 10. Je leest vaak dat als je na een jaar niet zwanger bent, het verstandig is een afspraak bij de huisarts te maken.

Nu praten mijn vriend en ik daar vaak en open over. Wij hebben allebei een andere huisarts, omdat we in andere plaatsen geboren zijn. We zijn gaan samenwonen in een dorpje vlakbij deze 2 plaatsen. En we hebben onze eigen huisartsen gehouden, omdat in ons (zeer kleine) dorpje geen huisarts is.

Stel dat ik in januari niet zwanger ben, dan wil ik toch naar mijn huisarts. Is het dan de bedoeling dat ik daar eerst alleen heen ga? Mag mijn vriend wel mee terwijl hij een andere huisarts heeft? Moeten we zijn huisarts ook inlichten? Wie heeft hier ook ervaring mee? Ben gewoon benieuwd...

Alvast bedankt.

Groetjes jufaman

2. Hettie

Hettie Bekend lid

Aug 23, 2010
    956
    0
    0
    dit vraag ik mezelf ook af! wij willen ook in januari gaan als het dan nog niet gelukt is!maar hebben ook andere huisartsen ik lees ff mee

3. jup

jup Actief lid

Aug 10, 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je vriend iig wel mee mag naar het gesprek, maar het zou kunnen dat hij voor onderzoeken (bijv zaadonderzoek) naar zijn eigen huisarts moet. Kun je niet de assistent(e) bellen en de situatie voorleggen? En zijn jullie erg gehecht aan je eigen huisarts? Anders is het misschien hoe dan ook wel zo praktisch om allebei naar dezelfde te gaan.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Is bij ons ook het geval, en eerlijk gezegd ben ik gewoon naar mijn ha gegaan en aangegeven dat ik een doorverwijzing wilde naar de gyn ... en zo geschiedde :D

Ik geloof niet dat mijn man ook maar 1 keer naar zijn HA is geweest voor dit hele circus. De meeste kosten van de behandelingen komen toch ook op mijn verzekering, en niet op die van hem (hooguit eens een bloedonderzoek voor hem maar that's it).

Je kunt wellicht vragen aan jou HA om contact op te nemen met zijn HA, maar ik denk dat het niet eens nodig is ...

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Alvast bedankt voor de snelle reacties meiden!

Ik hoop natuurlijk dat het niet eens nodig is om naar de HA te gaan en dat ik dan al zwanger ben....

6. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik zou gewoon samen met hem naar jouw huisarts gaan en de situatie bespreken. Ik ben ook wel eens met klachten naar mijn huisarts gegaan en dat vriendlief gewoon meeging. Vervolgens hoor je wel van de huisarts hoe je het beste de situatie aan kunt pakken :)

Succes! Hopelijk ben je voor die tijd al zwanger!

Share This Page