'Schreeuwen' van verdriet, onmacht, …….

Discussion in 'Zwanger worden' started by I S, Jun 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Agaath

Agaath Lid

Dec 28, 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    En het lijkt wel of diegenen die al heel lang bezig zijn juist de mk krijgen (zelf ook 2 keer). Heeeeeeeeeeeeeeeel oneerlijk!

Sterkte voor de dames die een mk hebben gehad.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja dat idee heb ik ook!!

Heel veel sterkte en succes, en ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen raken van een gezond kindje!

3. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Zit nu al een half uur met een blanco tekst vak. Woorden schieten te kort voor wat sommige van ons moeten meemaken. De wanhoop en het verdriet staan mij nog vers in het geheugen en besef me des te meer wat een wonder het uiteindelijk toch is dat we nu een prachtige dochter hebben. Ook nu we voor een 2e bezig zijn gaat het niet vlekkeloos, maar 1 ding maakt het grote verschil, mijn dochter! Ook al zal ik heel verdrietig zijn mocht een 2e niet lukken, als ik naar mijn dochter kijk besef ik me wat een wonder ze is! Dan denk ik aan de momenten dat ik me afvroeg of het ooit zou lukken en aan diegenen die dit geluk niet hebben. Respect en sterkte voor jullie!

4. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Juist door jullie verhalen, ervaringen realiseer ik me steeds weer wat een geschenk het is om een kindje van jezelf in je armen te mogen houden. Het is vaak vanzelfsprekend geworden als je bezig bent met je dagelijkse dingen en dan is het goed om te beseffen dat het niet vanzelfsprekend is. Dat wou ik even kwijt!

Helaas kan ik jullie niet helpen maar ik kan jullie allemaal alleen een virtuele knuffel geven....

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Wat heerlijk dat je hier even van je af kunt schrijven....
    Hier komt mijn "Schreeuw van verdriet, onmacht..."

Wanneer mag ik nu eindelijk eens het wonder mee maken ipv iedereen om mij heen zwanger te zien?
    Waarom hoeven de meeste meiden maar max 6 maandjes te wachten tot ze zwanger zijn en moet ik al 24 maanden wachten?
    Mijn zus heeft al 2 kindjes gekregen in de tussentijd... beide hup stoppen met de pil... hop zwanger...
    Schoonzusje haar 2e kindje gekregen binnen onze probeer tijd (de 1e was van ff daarvoor) en is nu ook alweer dit 22/23 weken zwanger van hun 3e kindje...
    Vriendin zwanger geraakt van haar 2e kindje binnen onze wachttijd en is nu zwanger van haar 3e kindje (13wk)
    Andere vriendin gaat vanaf deze maand voor haar 2e kindje (zij raakte zwanger van haar 1e toen ik 6 maanden bezig was) en ik zie t alweer gebeuren dat ook zij binnen notime weer zwanger is.
    Nichtje heeft haar 1e kindje gekregen binnen onze wachttijd en is nu ook alweer 14/15 weken zwanger van haar 2e kindje...

Wij wachten hopen en dromen maar... en keer op keer op keer worden we teleur gesteld...
    Ik ben het zo verschrikkelijk zat om eerlijk te zijn...

Ik ben misschien egoistisch... maar ik vind dat ik genoeg gewacht heb...

Maar goed daar schiet ik niets mee op... ik word er alleen maar verdrietig van :(

Wie kan mij vertellen wat wij verkeerd doen? Waarom wij het niet verdienen ouders te worden... Waarom het ons niet gegund is...
    Nu krijg ik vast reacties hierop dat het ons wel gegund is en we niets verkeerd doen en we het verdienen...
    Maar waarom ben ik dan nog niet zwanger?
    Geen antwoord op he.... een persoon kan het ons gunnen, dat is lief maar heb ik puntje bij paaltje niets aan...
    Ik zie het zo, dat het ons niet gegund is aangezien we al 2 jaar aan tobben en nog steeds niet zwanger zijn...
    Ookal gunt de halve wereld het ons, daar heb ik niets aan...

Naja op naar het 3e jaar van hopen op.... hoeveel jaar moeten we nog wachten?
    Of hoeveel maanden, of weken.... of misschien wel helemaal nooit....

Pff... srry voor mijn getyp, maar zit ff in een dipje zoals je wel begrijpt :(

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Flippo@ Meis wat omschrijf jij het mooi slik.
    Sorry meis maar ik kan je ook niet vertellen wat je moet doen of wat je fout doet! en waarom het je niet gegund word.
    En nee ik ga niet roepen dat ik het je gun want dat weet je wel .
    Ik wou dat ik wat voor je kon doen maar helaas.
    Ik zit in het zelfde schuitje en wil net als jij weten wat ik moet doen wat ik fout doe.
    En het is oneerlijk iedereen om ons heen word maar zwanger kijken elkaar aan en hup er komt een wonder.
    En dan hoor je weer wees er niet zo mee bezig laat het los . Of neem een hond!
    Vertelde een vriendin vandaag dat het mis was gegaan en er een gesprek met gyn volgt in de hoop dat die nog wat doen kan.
    Ze was er stil van , wij zijden ach we gaan op vakantie en komen zwanger terug . Was dat maar waar zeg ze .
    we moesten bijde er hard om lachen.

Iemand dicht bij die weet en begrijpt hoe je je voelt is zo fijn he!

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hier ook veel respect voor meiden die nog niet zwanger zijn of hun kindje verloren zijn.

Wij zijn via de mmm na de 1e ICSI zwanger geraakt en de tweede zwangerschap nu is een cryo uit dezelfde poging. Dus wij hebben niks te klagen. Voel me soms wel eens bewaard naar meiden die al zo lang bezig zijn........ Daarom RESPECT!!!

8. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

flippo, oh meid... ook al heb je er niks aan, ik hoop zooo dat je snel zwanger mag worden, jullie hebben inmiddels lang genoeg gewacht!
    dikke knuffel

9. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    met de tranen in mijn ogen lees ik deze berichtjes ......
    ben zelf nog niet zolang bezig maar heb lang moeten wachten tot mijn vriend er klaar voor was
    en ook te horen gekregen van mijn HA dat ik niet te veel hoop moest hebben omdat ik en vertraagde schildklier heb en waarschijnlijk endometriose
    elke zwangerschap in mijn omgeving doet mij dan ook pijn
    vooral de ongewenste

ik kan alleen maar zeggen voor iedereen
    Sterkte!!
    ik duim voor iedereen dat wij dit geluk ook mogen voelen
    liever gister dan vandaag

10. MB1980

MB1980 Actief lid

Jun 6, 2011
    148
    0
    0
    Adviseur bank
    Gelderland
    Het is inderdaad zo rot als je zó graag wilt en het lukt maar niet, terwijl iedereen om je heen maar zwanger wordt. Wij hebben na twee miskramen gelukkig uiteindelijk een gezonde meid gekregen, maar ik weet nog goed hoe intens verdrietig ik was na de tweede miskraam en hoe bang vooral ook dat er iets mis was met ons en dat het nooit zou lukken. Alle goedbedoelde opmerkingen ben je op een gegeven moment wel zat en dan is het zo lekker om eens ongegeneerd je frustratie te uiten! Ik wens juliie allemaal veel sterkte en een mooie baby toe!

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    oooh... zucht.. wat erg allemaal... kan gewoon zelf huilen als ik dat allemaal lees... Ik vind het echt heel erg.. volgens mij zou ik zelf zowat dood gaan van verdriet als blijkt dat het ons niet gegund is.. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden die je kunnen helpen wel zwanger te worden..
    Ik heb me wel al voorgenomen om "moeder voor moeders" te gaan helpen mocht bij ons wel allemaal goed gaan...

Dames, ik hoop echt dat alles snel goed komt en dat jullie snel zwanger mogen raken en het kindje mogen behouden!!

heel veel succes!

12. amber22

amber22 Lid

Jan 16, 2011
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    AAAHHH fijn om het gewoon is uit te kunnen schreeuwen van verdriet.
    Alle verhalen wat ik hier lees, zo niet eerlijk!!
    Inderdaad de ene na de andere wordt zwanger en bij jezelf lijkt de tijd wel vooruit te kruipen. De wens is zo groot maar het is ons nog niet gegund.

Ik heb zelf in februari '11 en april '11 een miskraam gehad.

13. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Je gaat je afvragen waarom het je niet gegunt is.. hebben we ooit wat verkeerd gedaan? Zouden we dan geen goede opvoeders zijn.. (werken beide in de jeugdhulpverlening nota bene)?.. waarom verdienen wij deze hel? Waarom verdienen wij dit verdriet en gevoel van machteloosheid?.. waarom wordt ieder spankje hoop verpletterd door een dikke vette teleurstelling.. waarom houd mijn lichaam de embyo's niet vast? Mankeert er wat aan mij? Kan ik dan helemaal niks goed doen? Zou ik ooit wel zwanger worden dan? Waarom worden sommige randdebielen wel ouders (mensen die hun kinderen mishandelen/misbruiken/vermoorden) en wij niet? Wij hebben er zo veel voor over.. om maar een kindje van ons samen te hebben.. ik wordt er zo verdrietig van.. waarom niet?
    Wat is dat potverdorie dan??

en wat blijft het stil.. niemand die ons antwoord kan geven.. en daar wordt ik boos van. Zou iemand die weet waarom wel over de tafel willen trekken en een klap verkopen. Al mijn woede uitten.. helaas kan dat niet en moeten we het zelf een plekje zien te geven.. een plekje, wat inmiddels een litteken is wat steeds maar groter wordt.. de teleurstelling en het verdriet, het wordt bijna ondragelijk.:(

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb zelf moeten wachten tot mijn 37e voor mijn droom werd bewaarheid. Ik ben heel blij met mijn rijkdom, maar huil vaak genoeg voor anderen waar het niet lukt of misging. Ik heb een diep respect voor alle meiden die sterretjes hebben gekregen, in ellenlange medische trajecten zitten of die anderszins door een noodlot werden getroffen.

Het is fijn, dat we op zo'n forum deze mensen ook tot steun kunnen zijn...de mijne hebben jullie!

15. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    #35 I S, Jun 27, 2011
    Last edited: Jun 27, 2011
    Toen ik het topic maakte dacht ik "Zit iemand hier wel op te wachten?" ..... maar heb het wel gedaan.
    Ben blij om te lezen dat meiden er behoefte aan hebben, althans blij is niet het juiste woord. Eigenlijk had ik liever gezien dat mijn berichtje het enige berichtje was, gewoon omdat er geen reden toe was om hier te schrijven, omdat alles gaat zoals iedereen het graag wilt. Maar helaas zo gaat het niet in deze wereld!
    En toch ben ik blij met de verhalen van andere meiden, niet om hun verdriet, maar wel om de steun die je er toch uithaalt ..... het gevoel niet alleen te staan. Want in je eigen omgeving vinden mensen het wel naar en vervelend, maar snappen toch niet wat je ervaart en voelt als je het zelf niet hebt meegemaakt.
    En ook de meiden die zich gelukkig kunnen prijzen met één of meerdere kindjes of die net begonnen zijn met hun wens en hier een lief berichtje achterlaten ..... ook dat geeft steun.

Dank aan alle lieve meiden ..... X

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

16. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    @is: wat een fijn topic.. Je weet wel dat je niet alleen staat, maar als je het zo leest is het toch anders. Dan heb je meer het gevoel dat je het kan delen. Wij zijn nu 3,5 jaar bezig en ben na 3x iui en 1x ivf met 2 terugplaatsingen nog nooit zwanger geweest, soms is het zo moeilijk te blijven hopen.. Heb ooit een gedicht geschreven over hoe ik me voelde toen ik heel verdrietig was. Kan het wel weer eens opzoeken als jullie het willen lezen.

17. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Ik heb het gedicht gevonden, zal het sowieso hieronder plaatsen, zag dat ik het 2,5 jaar geleden heb geschreven. Dat hakt er wel in, dat je het zo in tijd ziet. Maar we blijven hopen... En ik hoop ook voor jullie allemaal!

18. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    4,084
    0
    0
    Ze zeggen dat als ik teveel aan je denk, dat je dan niet komt. Dus ik denk niet aan je. Tenminste, dat denk ik. Ik ben blij, ik zing en dans, ik feliciteer iedereen, en gun het anderen zo. Ik doe leuke dingen, drink mijn wijntje, eet veel bloederige dingen en lekker veel met rauwe kaas. Ik ga op stap tot in de late uurtjes, zeg dat ik zo van mijn luxe vrije leven geniet. Ik denk vooral niet aan jou.

Ik richt me op van alles en nog wat. Die kast moet maar eens opgeruimd, en wat is die gootsteen vies zeg. Die muur kan wel een verfje gebruiken, en wat moet ik ook alweer allemaal doen voor mijn werk? Ja, doe vooral van alles zeggen ze, en weet je wat je vooral niet moet doen? Eraan denken! Slecht hoor. Eraan denken. Dus ik denk er niet aan, vooral niet aan jou.

Ik hou me groot, hef mijn hoofd. Ga naar de drogist en sla maar weer eens in voor deze maand. Had ik deze week niet een feestje? Goh wat fijn.... Heb wel zin in een mojito. En ja, de vakantie is toch al geboekt, eigenlijk wel praktisch zo. Ja.. Het komt eigenlijk wel beter uit zo.. Hoe plan ik mijn agenda vol genoeg? En waaraan kan ik allemaal denken? Want dan denk ik vooral niet aan jou.

Maar dat gaat niet... Want voor hetzelfde geld was je er nu al. Dan wist ik al hoe het moest, had ik je al eens in bad gedaan. Had ik je al vol trots getoond aan iedereen die je wilde bewonderen. Had ik met je gewandeld buiten toen het gesneeuwd had. Had ik ‘s nachts naar je gekeken als je sliep. Had ik je geknuffeld en geroken. Maar dat kan niet. Ik mag zelfs niet aan je denken. Want dan kom je niet. Zeggen ze.....

Maar ik mis je toch.

19. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Jemig, wat een ontzettend mooi gedicht, tranen in mijn ogen!

20. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Milla Rose, wauw wat treffend. Heel mooi geschreven.

Ja de tekst 'Je moet er niet zoveel aan denken' of 'Je moet er niet zoveel mee bezig zijn' .... dat zijn teksten van mensen die er niet zelf mee te maken hebben. Goed bedoeld ongetwijfeld .... maar je wordt er toch ook wel pissig over.
    Wat nou 'Je moet er niet zoveel me bezig zijn' ..... zeker als je bezig bent met vruchtbaarheidsbehandeling, dan moet iemand mij eens uitleggen hoe je er niet mee bezig kunt zijn.

Met IUI:
    - bellen naar het ZH op de 1 ongi-dag
    - 2e/3e dag naar ZH voor uitgangsecho
    - vanaf die dag elke dag (bijv) Gonal spuiten
    - na week naar ZH voor FM
    - (evt) doorspuiten Gonal
    - nieuwe FM, follikel goed dan:
    - hè hè dagje rust .... kan ik er ff niet aan denken :D
    - dag erna (bijv) Pregyl spuiten
    - hé weer een dagje rust .... weer niet denken ;)
    - dag erna IUI
    - vanaf IUI 2x daags Utro-bollen gebruiken tot aan NOD

..... maar 'Je moet er niet zoveel mee bezig zijn'.
    En dit is met IUI, met IVF en ICSI is alles nog heftiger. En al zit je niet in de MMM, ook dan kan je het niet loslaten als je al zolang bezig bent. Hoe je het wendt of keert, het gaat je leven beheersen .... helaas!

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

Share This Page