Ik heb echt hulp nodig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mamalief, Apr 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter van 3,5 en een zoon van 1.5.
    Dit duo maakt me de laatste maanden helemaaaaal gek.
    Mijn zoontje slaapt zo ongelofelijk slecht.
    Hij slaapt om acht uur, wordt rond 1 uur wakker en huilt dan vervolgens tot vier uur nacht. Soms begin het om twee uur en is t drie uur later afgelopen. Mijn dochter slaapt met hem op 1 kamer waardoor haar slaap ook verstoord raakt. Maar toch is zij om zeven a half acht wakker. Ze maakt hem dan ook wakker met haar overdreven gehuil.

Overdag sliep mijn zoontje ongeveer anderhalf uur. Van twaalf tot half twee of van een tot half drie.
    Ik ben al Zooo vaak naar het cb geweest en bij de huisarts. Iedereen zegt dat hij te veel energie heeft en dat ik zijn middag slaapje weg moet laten.
    Ik vind hem hier erg jong voor maar na negen maanden bijna geen slaap in de nacht heb ik het toch een weekje uitgeprobeerd. Ook dit heeft geen invloed op zijn nachtelijke rust.
    We hebben snachts al van alles geprobeerd.
    Alles ook langdurig, zoals laten huilen een paar weken achter elkaar iedere nacht nadat we hem getroost hebben. Hij houdt dit vier uur vol.
    Bij ons in bed nemen hebben we geprobeerd maar jij gaat oo ons springen voor drie a vier uurtjes lang.
    Niet laten huilen hebben we ook weken lang geprobeerd maar ook dit mocht niet baten. Nu na maaaanden begin ik er echt door heen te zitten.
    Ik onderneem veel met ze. Iedere dag naar buiten om hun ei even kwijt te kunnen. Dit heb ik altijd al zo gedaan .
    Er zijn nachten bij dat hij wel doorslaapt, maar begint zijn dag dan om half zes a zes uur in de ochtend.
    Meestal is het drie nachten slecht slapen en 1 of 2 nachten goed.

Heeft er iemand advies voor me waar ik hulp kan vinden oid?
    Herkent iemand dit?
    Wat kan ik het beste doen?

2. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel veel succes wensen. Dit is niet makkelijk. Jij hebt je nachtrust nodig om weer goed op te kunnen laden. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is. Heel veel succes!

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Heftig lijkt het mij, vooral twee kindjes in deze situatie..
    Is het niet mogelijk om ze allebei op een eigen slaapkamer te laten slapen? Weet niet of je daar plek voor hebt?
    Ik zou zeggen cb en h.a maar daar ben je al meerdere malen geweest en zonder goed advies. Lastig meid, wou dat ik je kon helpen. Misschien toch nog eens aan kaarten bij de h.a en dan beetje doordrammen dat je dit niet meer aan kan? En doorverwijzing oid wilt?

Succes en veel sterkte, hopelijk is er snel een oplossing.

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk niet dat de HA of de KA je kan helpen. Dit is in de meeste gevallen een gewoonte patroon en niet iets fysisch. Als je geen ruimte hebt om de kindjes op een aparte kamer te slapen, denk ik toch dat je helaas moet doorzetten...
    Dat laten wenen is enkel een techniek die werkt als je dat al van het prille begin doet. Toch als je wil dat het al na een week effect heeft. Wat ik je aanraadt is een boek dat heet "Slaap Kindje Slaap" of "Welterusten", beiden van Dr. E. Estivill.
    Dat heeft mij enorm geholpen. Ik kan de technieken hier moeilijk gaan uitleggen, maar kijk er maar eens naar. Echt goed.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je enig idee waarom hij wakker wordt? Denk je ook dat hij te veel energie heeft? Denk je dat hij jullie mist?
    Als je de oorzaak kunt achterhalen is het probleem zo opgelost natuurlijk. Ik geloof best dat je dit allemaal al gedacht hebt hoor, ik probeer maar mee te denken.

Krijgt hij nog een fles voor het slapen gaan? (Sorry ben nog niet zo thuis in die leeftijd)

Verder wil ik je ook nog even heel veel sterkte wensen... wat moet jij kapot zijn!
    Dus van mij bij deze een beetje begrip. Hoop dat het een beetje goed doet ;)

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    slaapt de jongste al in een groter bed??
    anders groot bed geven?
    oudste tijdelijk bij papa in bed,of over tillen
    en dan bij de jongste gaan liggen mischien?

of eens sleepZz rust en slaap siroop proberen of kinder valdispert?

maar het moet ergens weg komen,dus denk dat je een doorverwijzing moet vragen voor de ka,want hij huilt niet voor niks zo lang! hij heeft mischien wel pijn
    oren??
    en er is meestal ook een slaap polli in ziekenhuizen mischien daar eens informeren.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is hij medisch goed gecheckt?

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zit ook te denken aan iets medisch... oren kunnen gemeen pijn doen 's nachts. Mijn dochter werd ook regelmatig wakker toen haar kiezen doorkwamen.

Wat wil hij als hij eenmaal wakker is? Spelen? Kan hij dorst of honger hebben?

Laten huilen is echt niet altijd de oplossing. Bij mijn dochter werkt het in ieder geval niet. Soms kan ze 5 minuten mopperen en valt ze in slaap, maar als ze overstuur is gaat ze echt niet slapen. Duurt het langer, ga ik er altijd heen. Wat dan helpt? Naast haar liggen en haar hand vasthouden. Dit is echt met fases, dus in gewenning of een verkeerd patroon geloof ik ook niet zo. Ze heeft net zo goed periodes dat ze perfect zelf gaat slapen.

Wat ik wel heel consequent doe: een vast avondritueel (melk beneden opdrinken, dan naar boven, slaapzak aan en in bed leggen. Ik lees dan nog voor en daarna zeg ik haar welterusten) en als ze huilt blijf ik op haar kamer. Ik neem haar niet meer mee naar beneden of naar onze kamer. Ik blijf erbij, maar uit bed of de slaapzak doen we niet.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Zou eerst het medische goed laten uitzoeken. Is er een oorzaak te vinden?

Dan zou ik ook even goed naar de kamer en de bedden kijken. Kun je daar iets aan verbeteren?
    Hoe is de temperatuur op de kamer? Waar slaapt hij in? Hoe is zijn temperatuur ?
    Wat wil hij als hij wakker is?
    Tocht het op de kamer? Is het er erg licht? Hebben ze last van geluid?
    Zijn er tandjes aan het doorkomen?

10. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Niet meer bij elkaar op de kamer laten slapen? Allebei in een andere kamer is dat een optie? Uiteraard alvorens al het medische is uitgesloten.

Krijgt hij melkproducten? Is er ooit gedacht aan koemelkallergie of een andere allergie? Misschien een allergietest laten doen? Daar kunnen ze ook onrustig van worden en uit zich ook vaak 's nachts. Er zit bijvoorbeeld in brood en andere voedingsmiddelen ook gewoon melk (meer dan alleen in puur zuivel). Ik hoorde laatst van iemand bij wie dit de oplossing bleek te zijn. Kindje sliep opeens weer door.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Als eerste: medisch checken...oorontsteking e.d. Als je daarmee alles hebt kunnen uitsluiten ga ik voorlopig uit van een soort (verlatings)angst waardoor hij slaapmoeilijkheden krijgt. Ik kan niet in jullie huis/situatie kijken, maar is het een mogelijkheid (om te proberen) om zijn bedje of in een campingbedje bij jullie te zetten. Dat je kijkt hoe zijn rust/onrust is wanneer hij vlak bij papa en mama is.

12. Leonora86

Leonora86 Actief lid

Jan 29, 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen hoe oud dat kindje was?

13. miep84

miep84 Niet meer actief

Als het niets medisch is, dan misschien aankloppen bij centrum voor Jeugd en Gezin. Of stichting Opvoeden. Zij bieden advies, directe hulp (in huis) of kunnen je verwijzen.

14. Mamalief

Mamalief Actief lid

Jun 14, 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Ik ben vandaag weeer bij de huisarts geweest en dit keer eindelijk met een doorverwijzing naar de kno.

Sorry ik kan niet persoonlijk op iedereen reageren maar hier even wat antwoorden van vragen die k hb zien langs komen.

Ze hebben altijd een vast ritueel gehad. Het inslapen is dan ook geen probleem.
    Allergieën.. Hij heeft meerdere allergieën gehad waaronder KMA en ei allergie.. Deze twee is hij overduidelijk over heen gegroeid.
    Notenallergie heeft hij ook, en deze zal ook blijven ( vader en zus hebben het ook)

Hij is bijna altijd verkouden. Het valt echt op voor familie als hij een keer geen snot heeft! Ik ben al vaker met een vermoedelijke oorontsteking naar de huisarts gegaan en iedere keer werd ik afgewimpeld met neusspray, Bedje omhoog, zetpil.
    Vandaag vertelde ze me dat ze voor het eerste jaar nog niks aan de oortjes willen doen.
    Het viel haar op dat hij met mond open ademt ( altijd gedaan) en dat dit een teken is van een chronische verkoudheid.
    We worden dus eindelijk door verwezen naar de kno!

De kinderen apart zetten is geen optie. We hebben maar twee kamers.
    We hebben haar ook vaak bij ons gehaald, maar onze kamer is erg vroeg licht ( rond deze tijd om half zes!) en dan begint ze de dag.
    Hun kamer is goed verduisterd en lijkt zelfs overdag nacht!

Ik hoop de de kno onze oplossing zal zijn.

Iemand hier ervaring mee?

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, oudste met 19 maanden buisjes en de neusamandel eruit en daarna verdwenen de slaapproblemen. Wel nog even wat kiezenrondes, waterpokken en 6e ziekte gehad die roet in het eten gooiden, maar toen dat allemaal achter de rug was, ging ze doorslapen.

Jongste met 8 maanden buisjes vanwege druk op de oren en wat vocht, (allemaal sinds ze met 5 maanden 1 keer een oorontsteking had gehad), direct beter slapen/doorslapen.
    Afgelopen maanden helaas wekelijks oorontstekingen en/of keelontstekingen, waarvoor eerst behandeling met diverse AB die niet aansloegen. Twee weken terug keel- en neusamandelen eruit en sinds gisternacht slaapt ze weer door, (keelamandelen eruit vraagt wat langer herstel).

16. adi

adi Niet meer actief

Als ik je verhaal lees denk ik ook dat het medisch is. Een kind dat constant een verstopte neus heeft/ verkouden is KAN niet goed doorslapen. Hij wordt misschien helemaal vol/benauwd op gegeven moment, schiet wakker en gaat huilen.
    Nacht in, nacht uit.

Fijn dat je eindelijk naar de KNO mag. Mijn zoon sliep zijn eerste nacht door met 23 maanden, na het bezoek bij de KNO. Hier was (na 23 maanden ellende) de oplossing een oorzalf :(.

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Kun je mij wat meer vertellen over dekwaal wat jou kindje had,en wat voor zalf was dat?

Share This Page