Eigenlijk dit. Hoe oud zijn de kinderen? Ik was zelf in de pubertijd toen mijn ouders veel ruzie hadden, maar daar heb ik zelfs op die leeftijd nog wel een knauw van meegekregen. Misschien zitten ze momenteel in een stressvolle periode. Het is gewoon heel lastig om iemand aan te spreken over privézaken, al vind ik het overigens niet meer zo privé wanneer iedereen hen kan horen.
Dit. Vaak zit er wel wat achter. En zelfs als dat niet zo is, dan is corrigerend scheeuwen zodat de hele buurt het kan horen ook kleinnerend. Daarbij vind ik schreeuwen ook geen normaal communicatie middel.
Als het echt alleen het schreeuwen is dan zou je het eventueel nog op overlast kunnen gooien. Vragen of ze weten dat de hele straat hun kunnen horen. En dat het voor de buurtkindjes niet prettig overkomt. Dan houd je afstand van de privé zaken. Maar dan moet je ze wel durven aanspreken. Dat zou ik zelf lastig vinden.
Precies dit. Misschien realiseren ze zich dit niet, niemand tenslotte die het ze zegt. En ik zou daar persoonlijk geen enkele moeite mee hebben, met dat aanspreken . Persoonlijk word ik niet blij van geschreeuw en ruzie om me heen, maakt niet uit wie het doet. Je zit je toch af te vragen of het een keer escaleert, dat kun je maar beter voor zijn.