Zoals het onderwerp het al zegt: onze kleine man heeft opeens hele onrustige nachten! Nou waren we waarschijnlijk verwend, hij was namelijk een hele goed slaper, maar de laatste paar weken is het hopeloos.... Hij wordt namelijk meerdere keren per nacht schreeuwend wakker. Dan laat hij een krijs horen, soms een beetje gehuil en even later is het weer stil. Het lijken nachtmerries te zijn. Als je dan bij hem gaat kijken ligt hij gewoon nog te slapen. Meestal ligt hij in een rare kronkel in bed, soms helemaal tegen de zijkant geplakt, maar hij zit ook weleens rechtop met zijn ogen dicht. Echt wakker wordt hij niet, lijkt wel. Wij schrikken keer op keer wakker... Hij heeft zich de afgelopen maand enorm ontwikkeld, dus wellicht is hij zo druk met alles een plekje geven aan het einde van de dag. We proberen ook echt even de rust op te zoeken vlak voordat hij naar bed gaat, anders maakt hij zichzelf veel te druk. Ondernemend typetje.... Misschien moeten we het gewoon maar accepteren en wachten op betere tijden, maar we beginnen aardig moedeloos te worden. Is dit herkenbaar voor iemand en misschien zijn er nog goede tips?
Heeeeeel herkenbaar hier hetzelfde aan de hand, vannacht 3 keer gillend wakker, aai over de bol en even knuffelen helpt. Maarte slaapt 'normaal' de hele nacht door tot 's morgens 9:30uur ja we zijn verwend ik weet het. Maar wat het nu is...... Geen idee ik lees even mee....
Denk niet dat er tips voor zijn. Hier had Timo (8 maanden) het gister avond om 11 uur opeens. Helemaal overstuur. Lag nog gewoon te slapen. Grote kans dat het gewoon door het dromen komt.
Hier precies hetzelfde nouja bijna .. Onze zoon word wel vaak wakker. Normaal kan ik hem aan de borst wel troosten maar zondag nacht was het hopeloos niets hielp.
hier precies het zelfde ! , rond 23 - 00;00 u. werd ze schreeuwend wakker en niet te troosten. nu gaat het alweer een paar dagen goed..gelukkig
Hier ook afgelopen nacht 3 keer helemaal overstuur. Ze wordt dan wel ook echt wakker. En normaal een hele goede slaapster. Er komen ook wel 4 tandjes boven aan bij dr dus dat zal er vast mee te maken hebben denk ik.
Bedankt voor jullie reacties! Toch wel erg herkenbaar, als ik het zo lees. En warempel! Al 2 nachten goed geslapen! We hebben wel wat dingen aangepast: - hij heeft een kleinere slaapzak, waar hij uiteraard nog wel zijn beentjes kan strekken, maar iets strakker zit. Ik had het idee dat hij teveel kon rondkruipen in zijn bed. - 3 druppels chamodent wij wachten nog steeds op die boventanden die toch eindelijk door moeten komen. Ik heb gisteren gekeken en het zijn dikke bobbels waar het wit een beetje doorheen schijnt. - wij hebben de babyfoon naast ons bed uitgezet! Als hij echt huilt, dan horen we het wel. Na deze aanpassingen heeft hij aan 1 stuk geslapen en ook vannacht goed geslapen. Heeeeeeerlijk.... Of het echt door bovenstaande punten komt, weet ik niet, maar ik ben allang blij!
Wat fijn dat hij goed geslapen heeft! Hier was het weer een groot drama vannacht pfff, terwijl ze overdag perfect slaapt, maar in de avond en nacht ho maar, alleen maar overstuur huilen......
Hier doet ze het ook als er tandjes doorkomen. Wel iedere nacht rond dezelfde tijd, dus ik vraag me af er iets in huis is wat haar rond die tijd wakker maakt.
hier ook bij madame Maar dan weten we dat er iets aan komt: eerst is ze een tijdje hysterisch s nachts en een paar dagen later staan er tandjes of kan ze kruipen of babbelt ze. Lijkt op frustratie (eerste 2 hadden dit ook, dus gewoon laten overgaan) en dan zeg je over een tijdje "oohh, ja een tandje/ze kan staan oid"
Hier is het de afgelopen maand al zo... Snap er helemaal niks van precies hoe je omschrijft huilen echt het krijsen en vaak alleen te troosten met een fles waar die al sinds dat hij 4 weken vanaf is helpt. Hij sliep met 4 weken door van 22.00-06.00 Ik begin aan de gebroken nachten. Het gaat vast over maar moe worden we er zeker van