Ik dacht, ik ga alvast een schriftje/boekje samenstellen voor in het ziekenhuis... Hierin schrijf ik informatie als: - mijn inpaklijst voor mijn vluchttas - belangrijke telefoonnummers van het ziekenhuis/kraamzorg/taxi ed - telefoonnummers van vrienden/famile waarvan ik wil dat mijn hubbie ze belt als de kleine is geboren Maar ik dacht, misschien hebben jullie ook nog ideeen van dingen die ik erin kan schrijven.. Jullie hebben immers ervaring.
In plaats van dat eerst op te schrijven in een schriftje zou ik het gewoon alvast allemaal in de vluchttas doen! Mijn koffertje heeft er dus wekenlang gestaan, ik had alleen een klein briefje erbij liggen voor de laatste paar dingen die echt niet vantevoren ingepakt konden worden, zoals telefoon, camera, etc. Voor wat er zoal in moet of kan - zoek even op deze site, want er zijn al topics over.
telefoon nummers van je kraamzorg, eventuel telefoonummer van de drukker van je baby kaartjes. wat je nodig heb voor die kleine aan kleertjes en verzorging als iej er zo is. Fijne zwangerschap nog
Ik had voor mijn man een "To Do" lijst op de koelkast gehangen Hier stond op volgorde wat hij moest regelen of bellen + alle informatie hiervan, b.v.: 1. aangifte bij de gemeente! openingstijden geboorte aangifte: 09.00-13.00 Meenemen: beide paspoorten, trouwboekje, geboortebewijs ziekenhuis. 2. Drukkerij (naam) bellen voor de geboortekaartjes! Telefoonnummer : 00000000 Klantnummer : 0000000 Doorgeven; geboortedatum, tijdstip en geboortegewicht p.s. voor de zekerheid nogmaals je 06-nummer doorgeven voor als ze klaar zijn om opgehaald te worden. 3. Kraamzorg (naam) bellen over thuiskomst Telefoonnummer : 000000 Klantnummer : 000000 Doorgeven wanneer de verwachte datum + tijdstip van thuiskomst uit het ZH is. 4. VK praktijk bellen. Telefoonnummer : 000000 Doorgeven wanneer de verwachte datum + tijdstip van thuiskomst uit het ZH is, en doorgeven dat het om een NAZORG* gaat. *NAZORG: dat ben je als je je gehele zwangerschap bij een gyneacoloog heb gelopen, dan hoef je je alleen in te schrijven bij een VK praktijk voor de nazorg in de kraamweek (voor als je het je afvraagt ) 5. Versieringen ophangen (alles ligt in de boxlade) -------------------------------------------- Meeste wist mijn man nog wel, maar het zijn hectische tijden en dan kan je snel iets vergeten of net het klantnummer kwijt zijn enz
Aangifte doen moet binnen 3 dagen na de geboorte, afhankelijk van wanneer je uit het ziekenhuis komt moet je dus misschien eerst wel de kraamzorg bellen en de nazorg van de VK regelen! Onze dochter werd op vrijdagmiddag geboren, dus aangifte doen kon pas op maandag. Op zaterdag kwamen we uit het ziekenhuis, dus toen was ook de kraamzorg al nodig en de VK kwam voor het eerst op zondag langs. Op maandag is m'n man ook nog eerst bij de drukkerij geweest, zodat we 's middags de kaartjes op konden halen. Overigens had m'n man mijn identiteitsbewijs en een geboortebewijs van het ziekenhuis niet nodig bij de aangifte. Even kijken dus hoe jullie situatie op dat moment zal zijn!
Ja je hoef niet die vaste volgorde te houden. Aangifte is wel het belangrijkste (dat MOET binnen 3 dagen geregeld zijn), en mocht je langer in het ziekenhuis moeten liggen dan weet je partner in ieder geval wat hij moet meenemen naar het gemeentehuis. Toen de gyneacoloog tegen ons vertelde dat we om 11.00 uur naar huis mochten is mijn man thuis de maxi cosi gaan halen en gelijk de kraamzorg en VK praktijk gebeld. En ik ben op maandagmorgen ingeleid, dus wij gingen er wel vanuit dat hij voor vrijdagmiddag geboren zou worden Mijn man streepte gewoon elke keer iets door als hij het geregeld had, zo hoef jij je er ook niet druk om te maken dat er iets word vergeten. Je kan het lijstje natuurlijk naar je eigen persoonlijke situatie opmaken
Dus als ik het goed snapt...kon jij man gewoon naar het gemeentehuis, zeggen dat jij was bevallen van een zoon of dochter? Moest hij dat niet bewijzen..? Dus dan zou je bij jullie gemeente gewoon zomaar iemand moeder kunnen maken bij de aangifte? Ik ben met beide zoons in een andere stad bevallen, maar daar moest echt een formulier mee met de geboortegegevens zoals tijdstip, geslacht, na(a)m(en) en een handtekening van de VK en bij de laatste een handtekening van de gyneacoloog.. Kan je zien hoe dat dan verschilt!?
Zal 't nog eens checken, maar we hádden hier ook geen formulier wat daarvoor gebruikt kon worden. Kregen een overdrachtsformulier voor VK/kraamzorg en één voor mijn huisarts. We hebben ze wel gelezen, maar ze waren dus officieel niet voor ons bedoeld. Dit was ook voornamelijk voor de medische gegevens, stonden geen handtekeningen op ofzo. En denk niet dat ze in t stadhuis willen weten hoeveel bloed ik verloren had of hoeveel hechtingen er zaten
das grappig! Kan je een "kind" aangeven die misschien helemaal niet bestaat en niemand wil er bewijs van hebben Want door de aangifte op het gemeentehuis gaat alles rollen, krijg je van het SVB bericht voor de kinderbijslag enz hahahaha damn das makkelijk! Morgen mijn man even naar jullie gemeentehuis sturen om een tweeling aan te geven hahahaha