schrijfsters, dichters en kunstenaars met woorden

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Maidin, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maidin

    Maidin VIP lid

    24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    hi Mellepel,

    ik had eerder gereageerd, maar het deed het weer eens niet! ik heb dat regelmatig deze weken.

    Erg leuk geschreven... zal binnenkort ook even een stukje van mijn blog spammen...
     
  2. Maidin

    Maidin VIP lid

    24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    hierbij een idioot stukje uit het jaar 0...

    de rand van de aarde


    Er zijn soms momenten dat wij de wijsheid van vele nodig hebben. In de bijbel staat dit zelfs als wijsheid aangegeven. Het is wijs om de raad van andere te hebben. Let wel er staat hier niet de raad van andere te volgen, maar om er naar te vragen.

    Nu is de tweede stap om je af te vragen aan wie je advies vraagt. Nu kan ik altijd terecht bij mijn goede vriendin Alura, maar dan kom ik er toch telkens achter dat ik niet meer weet wat zij heeft gezegd of wat ik heb gezegd. Zoals de levenswijsheid 'Het leven is geen krentenbol' wordt gehuld in mysterie, want beide denken we dat de ik het heeft bedacht. Dit kan leiden tot conflicten. Conflicten leiden onherroepelijk naar ruzie en ruzie naar oorlog. Ik wil niet door dit geschil dat we in wereldoorlog 3 terecht komen.

    Dan komt ongetwijfeld de vraag waar ik mijn wijsheid van vele vandaan haal. Nu heeft Josh Groban in zijn weblog zo nu en dan een levenwijsheid te schrijven, dit is iets wat ik erg waardeer aan de persoonlijkheid. Zijn laatste waarheid was met halloween en het was “Whatever you are, be a good one”.

    Andere wijsheid komt van een klasgenoot uit het verleden. Zij vertelde mij ooit eens over randaarding. Nu word er gelooft dat randaarding in een stopcontact zit, maar niet is minder waar. Ze vertelde mij het geheim waarbij Area 51 niets is.

    Het is namelijk zo dat de overheden ons voor het lapje houden. Het is wel zo dat de aarde zo plat is als een pannenkoek. Nu denk je vast dat het niet waar is en dat we er bewijzen voor hebben. Dan mijn vraag aan de lezer heeft u ooit de bolling van de aarde gezien? Heeft u ooit vanuit de ruimte de aarde gezien? Weten we wel zeker dat de maan niet van kaas is gemaakt? Je haalt de bewijzen van het internet en ik wijs op photoshop en premiere, want de vrouwen die we zien in de reclame zijn ook niet echt. Moeten we zo maar aannemen wat de overheid zegt wanneer zij de onzin van de reclame niet tegen gaan. Dit riekt naar onzinnigheid en dit wekt mijn argwaan. Wat is de waarheid?

    Ik hou het er op "Het leven is geen pannenkoek, maar de aarde wel".
     
  3. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Rustig hier! Iedereen druk aan het schrijven:D?

    Ik heb toevallig weer wat geschreven vandaag.



    (stoppen met) Roken

    Het was een mooie heldere zonnige dag met een fijne temperatuur.
    Mijn zoontje en vriend gingen naar buiten, omdat mijn vriend rookt en dus niet binnen mag roken omdat we een zoon van bijna 2 hebben. Omdat het toch zo warm was op het balkon ging ik ook maar even mee, kon ik gelijk mijn was op hangen.
    Toen dat klaar was ging ik even zitten, ik snoof de geur van de rook op, die langs mijn neus voorbij waaide en slaakte een diepe zucht. “Ik heb zo’n trek in een sigaret”, zei ik tegen m’n vriend.
    “Dan moet je gaan roken”,antwoordde hij. Wat kunnen mannen toch lekker simpel zijn he!
    Maar ik weet dat hij het niet zo bedoeld. Ik bleef stil en dacht na, dit was al het zoveelste moment dat ik een enorme trek in een sigaret had. Zeker met het mooie weer, is de verleiding moeilijk te weerstaan, ook al ben ik nu al zo’n 14 maanden gestopt met roken. Nouja, dat is misschien niet helemaal waar...
    Vorig jaar in de zomer had ik ook zo’n moment. Onze zoon was bij zijn opa en oma aan het logeren en ik en vriendlief hadden even qualitytime voor elkaar. We waren wat gaan drinken in de stad en toen had ik al een enorme trek in een sigaret, maar goed ik was gestopt. Toen we eenmaal thuis waren en we nog even op het balkon na genoten van de zwoele zomeravond kon ik de verleiding toch niet weerstaan en stak ik een sigaret op. Het leek wel weer mijn eerste sigaret, zo smaakte het. Ik vond het niet lekker en rookte hem ongeveer voor de helft op.
    En nu was daar weer zo’n moment, dat mijn hoofd alleen maar aan die vieze sigaret kon denken, ik moest het uit mijn hoofd zetten. Opeens zei mijn vriend:”Waarom doe je niet gewoon wat je vorig jaar deed? Rook er gewoon één en als je het vies vindt ben je gelijk weer genezen.” Ik schrok op uit mijn gedachten en zei hem: “ Nee dat vind ik zonde! Maar...oooh ik heb toch zo’n trek in een sigaret!” Hij begon te lachen en ik moest ook wel een beetje lachen.
    Maar wat nu ik zat nog steeds in dubio, wel of niet gaan roken. En wat als ik het weer lekker vind? Ga ik dan ook weer fulltime roken? Ik was in eerste instantie gestopt omdat ik het niet lekker meer vond, ik werd er elke keer misselijk en duizelig van.
    Uiteindelijk besloot ik om toch een pakje te kopen. Ik twitterde: ‘Fuck it!Ik ga zo een pakje kopen en roken! Vindt t waarschijnlijk net als vorig jaar toch weer vies’
    En meteen kreeg ik al reactie dat ik het niet moest doen en dat het zonde was. Dat is het ook, maar ik móest gewoon een pakje kopen. Zo gezegd zo gedaan, we zouden een stukje gaan fietsen en daarvoor kocht ik nog even snel een pakje. Het was raar maar toch ook bekend terrein. De woorden kwamen als van ouds uit mijn mond: “Een pakje L&M alstublieft.” De cassiere vroeg nog welke, die van €6,50 of €4,50, dus ik nam de ‘goedkoopste’ maar. Jeetje ik weet nog dat mijn zus, ‘vroegah’ thuis kwam om 5 gulden te vragen voor een pakje sigaretten...
    We gingen fietsen en ik besloot tijdens het fietsen dat ik thuis pas wilde roken. Als ik dan misselijk of erg duizelig zou worden dan zou ik in ieder geval in een veilige en vertrouwde omgeving zijn.
    Eenmaal thuis aangekomen was daar het moment, ik pakte mijn pakje uit mijn tas liep naar het balkon ging zitten en ...stak mijn sigaret aan. Toen ik inhaleerde voelde het weer als mijn eerste sigaret en het proefde ook zo. Bij de tweede hijs moest ik hoesten, ik voelde me meteen weer een rookie, een 15 jarige die ging roken. Ik heb hem wel opgerookt, maar wist niet wat ik ervan moest vinden. Daarna ongeveer een uurtje erna, stak ik er nog één op, dat was al raar want dat deed ik de vorige keer niet. Toen die op was ging ik naar binnen maar ik was wel erg duizelig en had meteen een droge keel. Ik pakte een flesje water en spoelde de vieze nasmaak en mijn droge keel weg.
    Mijn vriend vroeg of ik nu nog meer ging roken. “Ik weet het niet”, zei ik. “Ik weet het echt niet, ik vind het wel zonde.” Ook vind ik het eigenlijk geen goed voorbeeld voor mijn zoontje en mijn moeder die ongeveer 40 jaar heeft gerookt wilde ik ook graag steunen, ze is eindelijk gestopt voor haar gezondheid en dat vind ik zó knap van haar. Gewoon cold turkey, zonder enige hulp is ze na al die jaren gestopt. Mijn vriend zei toen ook: “Maar je bent niet verantwoordelijk voor je moeder en of zij wel of niet gaat roken omdat jij rookt of er één gerookt hebt.” En daar had hij ook wel gelijk in...
    Nu ligt het pakje in een la in ons dressoir en weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan om er nog ooit één op te steken. Ik vind het niet zo lekker als vroeger maar écht vies vond ik het dit keer ook niet. En ik denk dat ik niet de enige ben die zo struggled met het wel of niet roken. Sommige mensen die stoppen zijn meteen anti-rook en healtfreaks, andere blijven het af en toe wel lekker vinden en weer anderen kunnen, net zoals ik, de verleiding niet weerstaan en steken toch weer zo’n stomme stick op...
     

Deel Deze Pagina