wij zijn op zoek naar een spaanse naam en vinden de naam federico erg mooi. de roepnaam zou dan Fedde zijn... nu begreep ik dat dat een ouderwetse friese naam is, niet dat dat een probleem is, maar wij komen uit rotterdam, dus ik twijfel over de naam.... wat vinden jullie, is het een hippe jongensnaam of ouderwets?
Mooie naam! Ik denk dat er wel vaker Friese namen in andere delen dan Friesland worden gegeven. Lijkt me geen probleem.
O, maar dat maakt toch helemaal niet uit dat het van origine een friese naam is? Ook een Rotterdammert kan zo heten hoor...
Nee als je in R'dam woont zou ik echt voor Federico gaan. Daar wonen geen Fedde's! Haha dat is maar onzin natuurlijk, want ik vind Fedde leuk, ook in R'dam.
Ik vind het niet mooi. Maar niet omdat je het niet in Rotterdam kunt geven. Gewoon niet mijn smaak. Dan zou ik eerder voor federico gaan. Al heb ik daar het gevoel dat je een r mist: frederico.
Ik vind t wel echt een noordelijke naam, net als Hidde, maar om t nou daarvoor te laten schieten.. Rico of Ferry als roepnaam vind ik persoonlijk wel leuker
Ik moest even wennen aan de naam, hier is pas een jongen geboren in de wijk met die die naam heeft gekregen. Vind em nu wel stoer
Leuk!!! Ik ken ook een dreumes die zo heet (niet in Rotterdam weliswaar, maar lijkt me geen probleem ) Echt een stoer mannetje met dito naam!
dank jullie wel voor de reacties, blijft het toch fedde denk ik, vond het bij mijn vorige zwangerschap al een leuke naam, maar ging de afgelopen paar weken ineens twijfelen..
Ik vind Frederico inderdaad een Rotterdamse naam... (Zoals wij hier de namen die wij ordinair vinden noemen) en Fedde echt en onwijs leuke naam. Probeer je eens voor te stellen hoe Gerard Cox Frederico op zijn Rotterdams uitspreekt... Vreselijk! 😏
Frederico vind ik ook niet mooi, Federico zou een vernoeming naar mijn man zn Spaanse opa zijn, maar niet als roepnaam want dat vind ik ook niet zo, Fedde zou een goed alternatief zijn