Mijn kinderen hebben allemaal bijzondere bijbelse namen. Ik ben in verwachting van mijn 4e kindje en als het een meisje is wou ik haar Yael noemen. Maar mijn jongste zoon heet Jabin. En de uitspraak van beide begint dus met ja. Is dat niet te jut en jul achtig?
Nee vind ik niet, kan prima. Yabel (als dat een naam is) had dat wel gehad maar dit vind ik prima kunnen. Mooie naam Yael!
Vind het prima kunnen hoor.mooie naam yael staat ook op mijn lijstje voor een meid.alleen dan als 2e naam.
Ik vind het niet te jut en jul achting maar zou Yael niet doen vanwege de betekenis( geit/ bok). Zou ik niet zo leuk vinden voor mijn kind, maar als jullie daar geen problemen mee hebben , gewoon doen natuurlijk!
Dit inderdaad, het lijkt me geen positieve naam voor je kind. Daarnaast vraag ik me af hoe men het gaat uitspreken. Jaal?
Yael is een hele mooie sterke naam, hoewel het steenbok/geit betekend is het een vrouw die een man doodde om zo Israël te bevrijden. En volgens wordt Koning Jabin ook nog in dit verhaal genoemd (als ik me niet vergis als onderdrukker van Israël)
Ooh echt waar? Wat grappig dat wist ik niet eens... Dat is wel heel leuk want de namen van mijn andere kinderen staan ook in verband met elkaar in een bijbel gedeelte. Maar de betekenis maakt me niet zoveel uit. Vind het gewoon een mooie naam. We spreken het uit zoals je het schrijft dus alle letters spreek je uit. Er moeten officieel nog een trema boven de e maar uit gemak laten we die maar weg.