Man en ik vinden beide de naam Julian leuk! Maarrr ik vind de Engelse versie leuker, maar man lief de Nederlandse versie. Ons andere zoontje heet Jayce. Maar op zn Engels is dus djulian Maar op zijn Nederlands, hoe spreek je dat nu uit? Man zegt letterlijk ; juuliejan Hoe spreek je het nou uit?
Dit. Maar bij J.ayce staat jouw engelse uitspraak wel iets beter vind ik. Al komt het dan wel jut en jul over (sorry).
Tja bovendien ik heb altijd het met de Nederlandse uitspraak gezegd. Juist zodat de ouderen het ook konden uitspreken, en die blijven consequent de Engelse uitspraak gebruiken. Maakt mij niet uit omdat het juist bedoeld was voor het gemak met internationale contacten. Maar het is wel apart. Nederlandse uitspraak dus Juu-lie-jan (of zoals ze bij ons vaak grappen jullie jan).
Ik wou zelf zeggen ik zou de combi niet snel doen. Maar toen bedacht ik dat ik mijn eerste kindje ook jacy genoemd heb...
Als de naam van jullie zoontje uitgesproken wordt op zn Engels dan zou ik Julian ook op zn Engels doen. Jayce en Julien vind ik wel een beetje Jut en Jul..
Bedankt voor jullie reacties! Het gaat Julian worden! Met uitspraak : djuulie-an De a echt als de a uitspreken en niet als de e. Niet helemaal Engels denk ik?
Leuke naam hoor (zowel met nl'se als eng. uitspraak)! Zo fijn als je er dan samen uit bent hè! Ik denk idd. niet dat dat helemaal engels is nee. Het is lastig fonetisch uit te leggen op papier, maar volgens mij kan ik het het beste zeggen als dat de engelse uitspraak tussen de a en de e in zit qua klank. Weet ook niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen Uitspraak past prima bij de naam van jullie oudste
Ik vind, als je dan een dj-klank pakt vanwege de Engelse uitspraak, het wel mooier om de naam ook volledig Engels uit te spreken. Niet half Engels , half Nederlands als Djuliejan maar dan wel echt Djuliejun. Ik vind hem in klank overigens op z'n Engels meer jut en jul met de naam van z'n broer gecombineerd. Maar op z'n nederlands uitgesproken zou t niet kloppen, een hele Engelse naam en een hele Hollandse naam.
Dankje voor jullie reacties! Snap jullie meningen, maar wij vinden toch wel de uitspraak djuuli-an bij ons passen en met de naam van zijn broer. Dus het gaat hem toch worden