wat vinden jullie van deze 2e naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door DastyQueen, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wat vinden jullie van Delisa als 2e naam voor een meisje?
    Het zijn 4x de eerste 2 letters van de voornamen van mijn beste vriendinnen (en steun en toe verlaten sinds lange tijd). Voor mijn zoon, en straks dochter zijn dit echt een soort van tante''s.
    In eerste instantie riep ik altijd dat ik alleen zou vernoemen naar 1e graads familie maar deze 4 vrouwen staan zo dichtbij. Aan de andere kant, het blijft vriendschap en je weet nooit of dat voor eeuwig is. Ik vind het moeilijk!

2. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Hoi,

Je schrijft 4x de eerste 2 letters, maar dan mis ik nog 2 letters in de naam.

De li sa, dat zijn 3x de eerste 2 letters.

Afgezien daarvan, is het een aparte naam.

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

De Li is van 2 namen de eerste 2 letters (linda en Lisa) ;)

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Voor een 2e naam wel oké :) Zou 'm niet als roepnaam geven. Maar leuk bedacht zo met die vernoeming, lijkt me ingewikkeld om daar nog wat anders van te maken ;)

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou niet naar vriendinnen vernoemen. Sinds ik kinderen heb is er zoveel veranderd wat betreft vriendschappen. Toen beste vriendinnen zie ik nu nauwelijks meer en nieuwe vriendschappen zijn in mijn leven gekomen. Ik zou het niet doen. Onze zoon is vernoemd naar zijn beide opa's die allebei Johannes heten. Toevallig heet de beste vriend van mijn man ook zo. Dat is een leuke een hele eervolle bijkomstigheid. Maar anders zouden wij daar nooit voor kiezen.

6. Mlissa

Mlissa Actief lid

28 apr 2014
    219
    1
    18
    Eens met mausi! Familie blijft altijd familie, maar vrienschappen zijn vaak niet voor altijd. Sommige natuurlijk wel, maar daar kun je eigenlijk nooit vanuit gaan. Soms verandert je leven opeens, door bijvoorbeeld een kindje, verhuizen, relatie, noem maar op. Niet alle vriendschappen overleven dat.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Eens met de rest, ik zou niet naar vrienden vernoemen, Daarnaast vind ik Delisa niet mooi, doet me denken aan het kind van PJ Rens. Elisa vind ik mooier, maar dan heb je dus nog steeds die vernoeming.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.845
    113
    Vreselijk... Sorry

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dan zou ik gaan voor Elisa, leuke naam, ook als tweede en dan heeft de vriendin met de eerste letters De, de eer om de eerste letter van de naam aan te leveren, maar hou je wel een leuke naam over voor als je straks die vriendinnen niet meer zou zien.

Verder, het zijn natuurlijk jouw vriendinnen, niet die van je dochter. Terwijl als je naar familie zou vernoemen, dan is dat ook familie van je dochter.

10. K00

K00 Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel iets hebben....
    Ja, vriendschappen gaan over, maar er zijn ook kinderen die hun ouders niet meer zien.....
    En als je de naam opzich mooi vindt en je zou je vriendinnen niet meer zien wat is dan het probleem? Dan heeft je kindje gewoon een bijzondere tweede naam. Die ze maar heeeel af en toe gebruikt.
    Mijn dochter heeft een tweede naam. Ik heb haar naam de eerste twee weken onwijs veel gebruikt (aangifte, verzekering, etc) en nu gebruik ik hem nooooit meer! Maar mijn broer is wel trots dat hij haar naam draagt. Wat wil je nog meer?

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik vind t wel een mooie naam maar ik zou de vernoeming niet doen. Het is geen familie oid van je kindje, het zijn alleen jouw vriendinnen. En idd, misschien niet eens voor altijd

12. ENE

ENE Actief lid

28 feb 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind Delisa niet echt een prachtige naam, maar verder vind ik t wel een leuk idee.
    En ach, als het je vriendinnen later niet meer zijn dat is de tweede naam van je dochter Delisa, dus? Kan ze vertellen dat ze vernoemd is naar de vroegere beste vriendinnen van dr moeder. Of ze verteld niks, ik kan me niet herinneren wanneer iemand voor t laatst naar de betekenis van mijn tweede naam vroeg

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik vind het wel leuk gevonden. Ook al verwaterd de vriendschap op termijn, in deze belangrijke periode waren dit mensen die dichtbij jullie stonden. Goed om zo op terug te kunnen kijken denk ik

Deel Deze Pagina