schrijfwijze

Discussie in 'Babynamen' gestart door belgischemama, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Oei, ik zal dan wel een ouder iemand zijn, maar ik zou wel Luhnora zeggen en geen Leenora.
    Misschien Lénora van maken, als je die uitspraak het mooist vindt?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook ik zou dan voor Lénora gaan. Vind dat er zelfs ook wel leuk uitzien :)

3. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou ook Le-nora zeggen. Maar dat komt misschien omdat Lenor mijn favoriete wasverzachter is :) hihi.

Vind het een prachtige naam, kende alleen Leonora wat ik ook altijd heel mooi heb gevonden. En ja, Lénora is misschien duidelijker, maar de mensen in je omgeving wennen snel genoeg aan de uitspraak en om nou altijd uit te moeten leggen dat je het met een accent aigu moet schrijven is ook niet altijd handig.

Veel succes!

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou Leenora zeggen en mijn man Le nora. Misschien is dat streepje dan toch geen gek idee, vind het zelfs wel leuk staan.

5. Iefie

Iefie Niet meer actief

Lénora! opgelost ;)

6. Iefie

Iefie Niet meer actief

Mooie naam trouwens!

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij Lenora zou ik in eerste instantie ook Luhnora zeggen. Zou het één keer verbeterd zijn, dan zou ik wel Leenooraa zeggen...maar als je dat steeds moet verbeteren en dan nog de mensen die het wel fout blijven zeggen...

Ik vind Lénora dan ook een goed voorstel. Is een stuk duidelijker en het staat ook niet lelijk ofzo.

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    het is leenora.. uitspraak dan he.. anders moest er staan lennora.. dus als mensen het verkeerd uit zouden spreken moeten ze hun grammatica maar eens opfrissen ;)

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Lénora vind ik de mooiste schrijfwijze.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Namen horen lang niet altijd grammaticaal juist uitgesproken te worden...ook omdat namen soms uit een andere taal komen, waar de grammatica anders is dan in het Nederlands. ;)

Ik zeg hiermee niet dat Lenora niet uitgesproken kan worden als Leenora, maar Lenora komt bv. uit het Engels en daar komt de uitspraak dichter bij Lènora dan bij Lénora. Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen waaronder ik zelf ;)) in eerste instantie Luhnora zeggen ipv Leenora. :)

11. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik vind Lénora mooier staan en dan weet je ook zeker dat het goed uitgesproken wordt.

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    dank u dames voor jullie meningen!

Deel Deze Pagina