Oei, ik zal dan wel een ouder iemand zijn, maar ik zou wel Luhnora zeggen en geen Leenora. Misschien Lénora van maken, als je die uitspraak het mooist vindt?
Ik zou ook Le-nora zeggen. Maar dat komt misschien omdat Lenor mijn favoriete wasverzachter is hihi. Vind het een prachtige naam, kende alleen Leonora wat ik ook altijd heel mooi heb gevonden. En ja, Lénora is misschien duidelijker, maar de mensen in je omgeving wennen snel genoeg aan de uitspraak en om nou altijd uit te moeten leggen dat je het met een accent aigu moet schrijven is ook niet altijd handig. Veel succes!
Ik zou Leenora zeggen en mijn man Le nora. Misschien is dat streepje dan toch geen gek idee, vind het zelfs wel leuk staan.
Bij Lenora zou ik in eerste instantie ook Luhnora zeggen. Zou het één keer verbeterd zijn, dan zou ik wel Leenooraa zeggen...maar als je dat steeds moet verbeteren en dan nog de mensen die het wel fout blijven zeggen... Ik vind Lénora dan ook een goed voorstel. Is een stuk duidelijker en het staat ook niet lelijk ofzo.
het is leenora.. uitspraak dan he.. anders moest er staan lennora.. dus als mensen het verkeerd uit zouden spreken moeten ze hun grammatica maar eens opfrissen
Namen horen lang niet altijd grammaticaal juist uitgesproken te worden...ook omdat namen soms uit een andere taal komen, waar de grammatica anders is dan in het Nederlands. Ik zeg hiermee niet dat Lenora niet uitgesproken kan worden als Leenora, maar Lenora komt bv. uit het Engels en daar komt de uitspraak dichter bij Lènora dan bij Lénora. Ik kan me dus goed voorstellen dat mensen waaronder ik zelf ) in eerste instantie Luhnora zeggen ipv Leenora.