Thirza, zo is voor mij de meest logische schrijfwijze en er is niks zo vervelend dan je naam verkeerd geschreven zien staan.
Mijn zus heet Tirza. Prachtige naam. Ik vind die "h" niks toevoegen aan de naam. Is alleen maar ingewikkelder en levert misschien sneller fout spellen op.
Ik vind Thirza ook ook mooier, maar dat heb ik ook met Thijs vs Tijs. Zonder 'h' lijkt de naam niet af. Maar dat is zo persoonlijk. Volgens sub 2013: Thirza: 52 Tirza:45
Thirza, op een of andere manier hoort die naam voor mij zo.. Alhoewel ik normaal gesproken bij de eerste naam juist voor de simpele schrijfwijze ben, zo min mogelijk fratsen. Maar bij deze, echt de h er in!
Ik zou hem eens flink hardop uitspreken met je man en dan goed naar elkaar luisteren hoe jullie hem uitspreken. Hoor je een duidelijke H erin of leggen jullie de nadruk op een 'harde' TI en dan zou ik het schrijven naar hoe jullie het uitspreken.
Bedankt voor al jullie reacties! De meningen blijven ook hier verdeeld dus, maar ik ben blij te horen dat de meesten van jullie ook voor met 'h' gaan...dat vind ik namelijk ook zachter en completer staan...maar ja, nu manlief nog overtuigen Mocht dat niet lukken dan kan ik ook wel leven met de naam zonder 'h' hoor...maar ik hoop dat hij overstag gaat!