finn

Discussie in 'Babynamen' gestart door Miraclefinn, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miraclefinn

8 mei 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eindelijk zijn we eruit!!
    Ons kleine mannetje gaat Finn heten
    in onze omgeving komt de naam nog niet zo heel vaak voor
    maar hij schijnt best populair te zijn
    kozen jullie juist wel of niet voor een top10 naam..

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als onze eerste een jongen was geweest was het Finn geworden. Nu ben ik zwanger van de 2e en hebben we eraan gedacht. Maar op dit moment is de naam erg populair en gaan wij er niet meer voor.
    Wij kijken naar wat wij mooi vinden en ook of het niet te vaak voorkomt. Ik houd zelf niet van te populaire namen.

Maar ik vind het echt een stoere naam hoor.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik vind het een leuke naam!

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij wisten ook niet dat we een bekende naam hadden gekozen, komt hier ook niet voor. Maar het boeit me niet of een ander die naam ook heeft, het gaat erom dat wij het een mooie naam vinden.

5. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Het is dat mijn vriend Vincent heet.. afgekort Vin, anders had ik Finn ook heel leuk gevonden.

Wij hebben nu een naam die in de top 25 staat. Maar we kennen beide niemand die zo heet.

6. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Leuke naam!

Wij hebben bewust geen naam uit de top 10 gekozen, buiten dat het onze smaak niet is wil ik ook niet dat mijn kinderen straks in de klas zitten waar meerdere kindjes het zelfde heten.

7. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Hier ook bewust een niet veel voorkomende naam.
    Heb zelf een naam die in de jaren 80 erg populair was. En waar ik ook was, school, sportclub etc, ik was nooit de enige met die naam. Ik vond dat erg jammer en wil niet dat mijn kinderen daarmee te maken krijgen.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    wij vonden hem ook erg leuk..maar te populair
    daarom heeft hij het als 2e naam gekregen, ook gelijk als vernoeming naar onze dochter*

9. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Finn, erg leuke naam! Ook een van onze favorieten.

De favoriete namen die wij al een tijd hebben staan beide in de top 10. Blijkbaar delen meer mensen die mening. Ik wil daardoor niet geleid worden, wij vinden het leuke namen en of het nu een populaire naam is of niet, als wij ons kindje graag zo willen noemen dan gaat dat gebeuren.

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Deze naam had ik ook, maar wij hebben hem niet gekozen juist omdat hij zo populair is. Geheid dat hij straks in de klas zit met meerdere kindjes die ook Finn heten. Wij zouden persoonlijk nooit een naam uit de top 25 nemen. Hoe minder je een naam hoort, hoe leuker wij het vinden. Maar ach, dat zijn wij hihi;)

11. Miraclefinn

8 mei 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden eerst lucas maar die is nog meer populair....
    gelukkig hoor ik de naam finn nu nog niet veel hier in de omgeving dat scheeld misschien..

12. Maartjemaartje

7 jan 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke naam. Het was bij ons ook een optie als we een jongetje kregen. Maar het wordt een meisje.
    De naam van ons eerste zoontje is een erg weinig voorkomende naam. Dacht ook, liever wat origineler zodat hij straks niet met een paar kinderen met dezelfde naam in de klas zit. Maar nu zit er in zijn zelfde crechegroep een kindje met de zelfde naam! Voor de tweede gaan we daarom wat minder letten op hoe vaak het voor komt. Je weet het toch nooit.

13. Miraclefinn

8 mei 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad maartjemaartje je kunt nooit rekening daarmee houden..
    als je er zelf maar gelukkig mee bent :);)

14. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ken geen Lucas en geen Finn, dus ik denk dat het best meevalt met de grote aantallen naamgenoten.
    Lucas vind ik wel véel mooier dan Finn.

15. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
  16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Erg leuk! Hier staat ie ook nog steeds in de top 3 maar omdat ie zo populair is, doe ik het liever ook niet (hoewel ik geen enkele Finn in mijn omgeving heb).

17. Humava

Humava Niet meer actief

Ik vind Finn een hele leuke naam! Stond tijdens mijn vorige zwangerschap ook op ons lijstje maar we hebben een meisje gekregen. Nu is er al een stel in onze omgeving die hun zoontje Finn hebben genoemd en ik vind het wel een klein nadeel dat het zo'n populaire naam is dus hier is ie afgevallen.

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik vind top 10 namen vaak heel leuk, Finn dus ook :D Gewoon doen, tenzij je een andere naam ook heel leuk vind, maar een naam moet vooral voor jezelf goed voelen vind ik.

19. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Leuke naam, maar ik hoor en zie hem echt overal. Zou er daarom zelf niet voor kiezen. De naam van onze dochter is overigens ook heel bekend, maar in het land waar we over eenpaar maanden wonen is de naam helemaal niet populair. Als we in Nederland zouden blijven hadden we de naam niet gekozen. Juist omdat ik niet wil dat ze straks met naamgenootjes in de klas zit, lijkt me heel vervelend voor een kind dat je altijd moet vragen welke vande 2/3.

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Finn is ook mijn favoriet,helaas niet die van ml.

Deel Deze Pagina