Alles komt altijd zo lekker tegelijk.. Ik zit dus met een mega ontstoken verstandskies. Doet vet veel pijn, m’n hele wang en kaak voelen beurs. Vanochtend even snel bij de tandarts geweest en die zegt 5x per dag spoelen met waterstofperoxide.. Dus dat doe ik nu netjes. Maar hoe lang duurt dit? Iemand ervaring?
Bij mij ging het al snel beter met spoelen! Met ibuprofen was het gelukkig ook wel vol te houden. Sterkte!!
Jakkes. Bij mij meestal niet zo lang. Maar wordt nu wel tijd dat ze eruit gaan heb er nog 2. Weet hoe klote zo een ontsteking kan aanvoelen. Je voelt het ook gewoon de hele dag door. Sterkte ermee hopelijk gauw over!
Dat klinkt hoopvol! Net m’n eerste ibuprofen ingenomen, hopelijk verminderd dat de pijn een beetje! Hoopvol haha! Dit is de enige die ik nog heb.. Andere drie zijn getrokken. Zit nu bij een nieuwe tandarts en volgens hem hoeft deze er niet uit, hij groeit namelijk recht en ziet er goed uit.. Welke twee heb jij nog?
Boven en beneden aan de linkerzijde. Heb een super goed gebit van mezelf maar de tandarts kan niet helemaal goed schoonmaken bij die verstandskiezen vooral onder niet. Gaat tot nu toe goed maar kans op ontsteking is ook groter. Laatste keer ontstoken is wel al lang geleden. Heb de verwijzing hele liggen maar toen bleek ik zwanger . Mijn stiekeme redding want vindt verstandskiezen trekken echt verschrikkelijk!
Goed blijven spoelen en ibu nemen, dan moet je snel verbetering voelen! Bij mij zijn ze er alle 4 inmiddels uit. Ik had er geen ruimte voor dus was ook echt nodig.
Ik kreeg toendertijd het zelfde advies als jou, dag er na kreeg ik amper mijn mond meer open en zat er een of ander mega groot abces in mijn kaak. Met spoed doorgestuurd naar de kaakchirurg die de verstandskies heeft verwijderd. Wat een opluchting was dat! De overige verstandskiezen zijn daarna preventief verwijderd. Sterkte, ik hoop dat je mijn verhaal niet na gaat doen en snel pijnvrij bent! Fouter qua planning kan het volgens mij niet bij jullie...
Oeh aaaauuuuwwww! Ja, dat doet pijn! Bij mij duurde dat toch wel 3-4 dagen. Ik leefde op ibuprofen! Dat hielp wel. Uiteindelijk issie wel weggesneden (viel echt super mee!) Succes! Ik hoop dat je er snel van af bent...
Hier hebben ze hem direct eruit gehaald en kreeg ik een fikse dosis antibiotica. Maar was toen de enige optie nog voor dat moment, alleen spoelen en ibu zou niet meer gaan helpen. De 2e begon een maand of 3 later te irriteren en is er toen direct uitgetrokken. De laatste 2 zijn ze kwijt zouden ergens midden in mijn gehemelte zitten volgens de foto en de foto van een jaar later waren ze niet meer op terug te vinden.
Dat doet pijn inderdaad! Ik had zelf last van mijn rechteronderkies. 1x antibiotica gekregen en spoelen, toen ging het weg. Maar de ontsteking kwam terug. De tandarts heeft toen een verdoving gegeven en alles eromheen schoongemaakt. Dat verlichtte enorm en ik had geen AB nodig, maar... de ontsteking kwam weer terug. Ik heb ze toen bij de kaakchirurg allevier tegelijk laten trekken. Sterkte, hoop dat het bij jou niet nodig is!
Nog een vraag. Bij die verstandskies zit dus een bult met pus (super smerig, I know) hoe krijg ik die zo snel mogelijk kapot? Van de tandarts mag ik er geen naald in steken Ik duw al de hele dag door m’n wang heen erop in de hoop dat ie knapt. Rechtstreeks erop drukken doet echt enorm veel pijn. Maar denk dat zodra ie kapot is de meeste pijn weg is. Iemand een gouden tip?