Ik bloos van nature al vrij snel, maar het is nu echt belachelijk. Ik vind dit erg vervelend, en vraag me af of iemand een goed tip heeft Ik kan bijna nergens meer over praten, zodra de aandacht een beetje naar mij gaat (ben je naar de kapper geweest, wat heb je al een leuk buikje enz) dan kleur ik binnen 1/1000ste van een seconde naar een versgeplukte tomaat. En dan ben ik rood, ga ik me nog extra schamen omdat ik zo rood wordt om zoiets kleins waardoor ik nog langer en nog feller rood wordt. Vind het echt zo vervelend! Wie heeft dit ook? Ligt dit aan de hormonen? Ligt het aan de extra liter bloed? En is er uberhaupt iets aan te doen?
ik krijg nu heel snel een rode neus, ook zo charmant.. ik smeer een laagje groen correctiespul (voor puistjes en roodheden te maskeren) onder mn gewone foundation, helpt wel wat. mijne is van clinique.
ik heb het ook altijd! altijd al gehad trouwens.. maar als je er aan denkt dat je niet moet blozen word het alleen maar erger! gewoon rustig adem halen en normaal reageren.. laat niet merken dat het je wat boeit als je bloost.. dan zeggen anderen er minder snel wat van! je kan natuurlijk altijd nog een laag foundation op doen.. dan zie je het er niet zo snel doorheen ik denk maar zo.... blozen is gezond.. goede doorbloeding van de huis.. en ik vind het vaak gewoon schattig!
Ik wordt geloof ik niet knal rood maar vind het vreselijk al die aandacht haha! Weet nooit waar ik kijken moet
ja vreselijk, heb ik ook.... soms denk ik 'boeien' maar vaak zit ik er ff mee.... soms maak ik er ook een grap over. maar ik ben benieuwd naar je ontvangen tips...
Helaas, geen middel tegen blozen! Wat wel invloed heeft is de manier waarop je tegen het blozen aankijkt zoals je al zei, je erover schamen zorgt er alleen maar voor dat jouw aandacht erop gericht is en dat zorgt er weer voor dat je nog meer gaat blozen. Probeer het te accepteren, bij de één gebeurt het sneller dan de ander. Heel menselijk
Ik heb er ook last van. Gek genoeg.. soms wanneer ik denk te voelen dat ik knalrood ben zeggen anderen dat het niet zo was. Moest een tijd terug spreken in het openbaar op het mediapark in Hilversum wegens het winnen van een prijs. Had echt het gevoel dat ik een rood hoofd had en stond te stuntelen en volgens anderen was dat dus niet. Ik vind het wel heeel vervelend als mensen zeggen: "Waarom begin je nu rood te worden?" Dan is het einde zoek en heb ik het idee dat ik onderhand door de hitte een halve paniekaanval krijg.
* proest * vind je titel wel super grappig. Maar vervelend, en zou niet weten hoe je dit moet oplossen. Ik ben altijd een spook en snak naar meer kleur, maar tomaatje zijn is ook niet alles, dat snap ik. Aandacht afleiden?
Hallo, Ben eigenlijk nieuw hier en lees alleen mee, maar wilde toch even reageren: zelf heb ik hier ook vaak last van en ik voel me dan ook helemaal warm worden, mijn hoofd lijkt wel een gloeilamp...alleen dan met rood licht Anyway, ik maak er zelf altijd maar wat van: "och jeetje, ik krijg er gewoon een kleur van" of iets dergelijks. Als je zelf een grap erover maakt of zelf al benoemd dat je het merkt, hoeven anderen dit niet te doen en hoewel ik de controle van het blozen niet heb, kan ik zo wel de reacties een beetje beïnvloeden. Succes