Gedecoreerde cupcakes bewaren vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 6 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Twee jaar geleden heb ik cupcakes gemaakt voor een bruiloft en die waren heerlijk en prachtig (al zeg ik het zelf :p), maar ik kan me toch niet meer herinneren hoe ik dat toen aangepakt heb :(

Morgen wordt mijn jongste 1 jaar en de eerste visite komt om 10:00 uur. Het liefst doe ik dus morgenochtend niks ;)

Ik ga basic vanille cupcakes maken en wil deze simpel decoreren met een toef gekleurde frosting (voor de jarige job laat ik hem wit).
    Maar ik lees dat ik de frosting voor gebruik op kamertemperatuur moet laten komen, een halve dag. Dat gaat dus morgenochtend niet lukken.

En als ik ze vandaag vast decoreer, dan mogen ze niet in de koelkast omdat de cupcakes dan droog worden. Maar ze moeten wel op een koele plek.

Ik heb een koelkast op zolder staan waar verder niks in zit momenteel. Zou ik die niet gewoon op de 'warmste' stand kunnen zetten en ze daar in bewaren tot morgenochtend?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
  3. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dankje, die had ik al gevonden :)

Zij zegt idd koel, maar niet in de koelkast.
    Ik neig toch naar de koelkast, maar dan op de warmste stand.

Vind buiten de koeling voor een hele nacht toch te lang eigenlijk. Al wordt het wel frosting die in principe een poosje buiten de koeling kan blijven, maar dan heb ik het over een een dagdeel en niet een hele nacht en dan morgen óók nog ;)

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    frosting is toch gesuikerd? daardoor is het heel lang houdbaar buiten de koelkast

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het is behoorlijk gesuikerd ja :D

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dingen met behoorlijk wat suiker kun je heel lang buiten de koelkast bewaren, dat scheelt.

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja, dat is zo. Ik heb ze nu in een taartdoos in de koelkast op de warmste stand. Ik denk dat dat wel goed moet gaan.
    Ze zijn leuk geworden :) én lekker :p

Deel Deze Pagina